Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal pentru Declaratiile 392 si 393

07-Feb-2012
1671
Operatorii economici au obligatia de a completa si de a depune, pana luni, 27 februarie a.c., la unitatile fiscale teritoriale, formularele:

- 392A "Declaratie informativa privind livrarile si prestarile de servicii efectuate in anul 2011", cod MEF 14.13.01.02/ia;

- 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitii efectuate in anul 2011", cod MEF 14.13.01.02/ib;

- 393 "Declaratie informativa privind veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru transportul rutier international de persoane, cu locul de plecare din Romania in anul 2011", cod 14.13.01.02/v.

Obligatii declarative
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Declaratia informativa privind livrarile si prestarile de servicii efectuate in anul 2011, formular 392A se completeaza de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA), conform art. 153 din Codul Fiscal, care au realizat efectiv la finele anului calendaristic o cifra de afaceri inferioara sumei de 35.000 euro, calculata in echivalent lei la cursul de schimb valutar comunicat de BNR la data aderarii la Uniunea Europeana si rotunjita la urmatoarea mie, 3,3817 lei/euro, respectiv, 119.000 lei.

Declaratia se completeaza atat pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cat si pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA, precum si TVA aferenta.

Declaratia informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitii efectuate in anul 2011, formular 392B se completeaza de catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, care au realizat, la finele anului calendaristic, o cifra de afaceri (exclusiv veniturile din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane) inferioara sumei de 35.000 euro, calculata in echivalent lei la cursul de schimb valutar comunicat de BNR la data aderarii la Uniunea Europeana si rotunjita la urmatoarea mie, 3,3817 lei/euro, respectiv 119.000 lei.

Declaratia se completeaza atat pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, cat si pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele neinregistrate in scopuri de TVA.

De asemenea, declaratia se completeaza atat pentru achizitiile efectuate de la persoane inregistrate in scopuri de TVA , cat si pentru achizitiile de la persoane neinregistrate in scopuri de TVA.

"Declaratia informativa privind veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru transportul rutier international de persoane, cu locul de plecare din Romania in anul 2011", formular 393, se completeaza de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare care in cursul anului precedent au prestat servicii de transport international de persoane.

Declaratia se completeaza cu suma totala a veniturilor obtinute in anul precedent din vanzarea de bilete, pentru transportul rutier international de persoane, cu locul de plecare din Romania.

Completare si depunere declaratii

Cele trei formulare de declaratii informative se depun, in format electronic, la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata si vor fi insotite, obligatoriu, de formularele editate cu ajutorul programului de asistenta, semnate si stampilate, conform legii, pana luni, 27 februarie a.c., inclusiv.

Formatul electronic al declaratiilor informative se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si se transmite organului competent pe suport electronic.

Formatele electronice ale formularelor se pot obtine prin folosirea programului de asistenta pus la dispozitie de ANAF de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/Programe utile;

Sanctiuni

Nerespectarea obligatiei de depunere a declaratiilor se sanctioneaza conform prevederilor Codului de Procedura Fiscala aprobat prin Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare cu amenda de la 2.000 - 3.500 lei pentru persoane fizice si de la 12.000 - 14.000 lei pentru persoane juridice.

*

Baza legala: art. 156 indice 3 alin. (4), (5) si (6) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 891/30.12.2010; Ordinul presedintelui ANAF nr. 1081/2011 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de declaratii informative.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal pentru Declaratiile 392 si 393":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.