Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente casierie. Cum facem restituirea de numerar?

11-Apr-2013
9936
Vom stabili mai jos daca restituirea de numerar in caseria societatii in urma deconturilor de cheltuieli intocmite de catre salariati se face cu chitanta sau dispozitie de incasare. In plus, vom vedea ce se inregistreaza in casierie ca document de restituire, precum si la retragerea de numerar de la banca si depunerea in casierie.

Solutia consultantului:

In opinia noastra, documentul prin care se va inregistra incasarea avansului nejustificat de la salariatul ce a fost in deplasare este chitanta, intocmita conform formatului din OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Din punctul de vedere al dispozitiei de incasare, acest document nu poate fi utilizat ca document de intrare a unor bani in casierie, ci ca document de dispozitie, de stabilire a unei sarcini de serviciu catre casier, sa incaseze o suma de bani, prezumata ca fiind corecta, prin verificarile si semnaturile persoanelor autorizate.

Intotdeauna dispozitia de incasare va trebui sa fie insotita de o chitanta, daca se incaseaza sume de la persoane ce nu sunt aferente unor livrari de bunuri sau prestari de servicii, in intelesul OG 28/1999 privind casele de marcat fiscale.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Intrebarea esentiala este daca este obligatoriu de intocmit dispozitia de incasare alaturi de chitanta. Potrivit pct. 16 ultima teza din OMFP 3512/2008 , contribuabilii pot adopta norme proprii de utilizare si intocmire a documentelor contabile, cu conditia sa nu incalce prevederile legale.

In acest sens, un raspuns general valabil nu poate fi dat, deoarece trebuie tinut cont de natura activitatii si structura organizatorica a societatii. Astfel, cand prin fisele de post si prin organizarea societatii, casieria este distincta de biroul financiar contabil ce stabileste debitele salariatilor intorsi din deplasare, iar conform responsabilitatii contractelor de munca, valoarea debitului si a incasarii nu este in sarcina casierului, iar acesta ar putea sa refuze sumele considerate necuvenite la incasare, in acest caz dispozitia de incasare este un document obligatoriu pentru circuitul fluxului de numerar.

Daca prin natura activitatii, verificarea deconturilor de delegare este in sarcina aceleasi persoane ce conduce si casieria, sau debitele pot fi comunicate catre casierie, pe seama altor documente cum ar fi situatii centralizatoare, in formatul adoptat tot de OMFP 3512/2008 , in acest caz dispozitia de incasare nu mai are obiect si consideram ca nu se necesita intocmirea acesteia.

Dorim sa precizam ca in general autoritatile cu atributii de control pentru casierie si ne referim la institutia Garzii financiare, prezuma obligatia de a exista dispozitie de incasare pornind de la considerentul ca nu este treaba casierului sa cunoasca legalitatea sumelor incasate, fapt pentru care lipsa dispozitiei de incasare este sanctionata contraventional.

Pentru ridicarea de numerar din banca, veti folosi formularele de la banca unde aveti contul. Veti emite o chitanta pentru sumele incasate de la banca, ca document justificativ de predare – primire fata de persoana ce a ridicat suma din banca si a transportat-o pana in casierie. Daca chitanta va fi insotita sau nu de o dispozitie de incasare, aceasta situatie va fi analizata in contextul descris mai sus.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente casierie. Cum facem restituirea de numerar?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

12-Apr-2013

birocratie fara rost si motiv de imbogatire fara just temei din veniturile realizate din amenzi.





Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.