Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente casierie. Cum facem restituirea de numerar?

11-Apr-2013
10409
Vom stabili mai jos daca restituirea de numerar in caseria societatii in urma deconturilor de cheltuieli intocmite de catre salariati se face cu chitanta sau dispozitie de incasare. In plus, vom vedea ce se inregistreaza in casierie ca document de restituire, precum si la retragerea de numerar de la banca si depunerea in casierie.

Solutia consultantului:

In opinia noastra, documentul prin care se va inregistra incasarea avansului nejustificat de la salariatul ce a fost in deplasare este chitanta, intocmita conform formatului din OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.

Din punctul de vedere al dispozitiei de incasare, acest document nu poate fi utilizat ca document de intrare a unor bani in casierie, ci ca document de dispozitie, de stabilire a unei sarcini de serviciu catre casier, sa incaseze o suma de bani, prezumata ca fiind corecta, prin verificarile si semnaturile persoanelor autorizate.

Intotdeauna dispozitia de incasare va trebui sa fie insotita de o chitanta, daca se incaseaza sume de la persoane ce nu sunt aferente unor livrari de bunuri sau prestari de servicii, in intelesul OG 28/1999 privind casele de marcat fiscale.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Intrebarea esentiala este daca este obligatoriu de intocmit dispozitia de incasare alaturi de chitanta. Potrivit pct. 16 ultima teza din OMFP 3512/2008 , contribuabilii pot adopta norme proprii de utilizare si intocmire a documentelor contabile, cu conditia sa nu incalce prevederile legale.

In acest sens, un raspuns general valabil nu poate fi dat, deoarece trebuie tinut cont de natura activitatii si structura organizatorica a societatii. Astfel, cand prin fisele de post si prin organizarea societatii, casieria este distincta de biroul financiar contabil ce stabileste debitele salariatilor intorsi din deplasare, iar conform responsabilitatii contractelor de munca, valoarea debitului si a incasarii nu este in sarcina casierului, iar acesta ar putea sa refuze sumele considerate necuvenite la incasare, in acest caz dispozitia de incasare este un document obligatoriu pentru circuitul fluxului de numerar.

Daca prin natura activitatii, verificarea deconturilor de delegare este in sarcina aceleasi persoane ce conduce si casieria, sau debitele pot fi comunicate catre casierie, pe seama altor documente cum ar fi situatii centralizatoare, in formatul adoptat tot de OMFP 3512/2008 , in acest caz dispozitia de incasare nu mai are obiect si consideram ca nu se necesita intocmirea acesteia.

Dorim sa precizam ca in general autoritatile cu atributii de control pentru casierie si ne referim la institutia Garzii financiare, prezuma obligatia de a exista dispozitie de incasare pornind de la considerentul ca nu este treaba casierului sa cunoasca legalitatea sumelor incasate, fapt pentru care lipsa dispozitiei de incasare este sanctionata contraventional.

Pentru ridicarea de numerar din banca, veti folosi formularele de la banca unde aveti contul. Veti emite o chitanta pentru sumele incasate de la banca, ca document justificativ de predare – primire fata de persoana ce a ridicat suma din banca si a transportat-o pana in casierie. Daca chitanta va fi insotita sau nu de o dispozitie de incasare, aceasta situatie va fi analizata in contextul descris mai sus.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente casierie. Cum facem restituirea de numerar?":
Rating:

Nota: 4.5 din 6 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

12-Apr-2013

birocratie fara rost si motiv de imbogatire fara just temei din veniturile realizate din amenzi.





Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.