Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente necesare desfasurarii activitatii de consultanta fiscala

26-Ian-2010
2454

Problema


Care sunt documentele, termenul, taxele pentru inregistrarea la camera consultantilor fiscali in vederea depunerii declaratiei 101 pe anul 2009, avand in vedere ca expertul contabil al societatii are studii superioare, dar nu are diploma de consilier fiscal? Ce trebuie facut pentru a intra in legalitate? Ce activitati nu are voie sa desfasoare societatea de contabilitate daca este inscrisa doar la corpul expertilor contabili? Celelalte declaratii le poate intocmi si depune societatea in numele clientilor?

Solutie

CD-ul TOP 30 PROBLEME si SOLUTII de taxe si impozite iti rezolva rapid orice dilema fiscala! Te poti lipsi linistit de costisitorul consultant fiscal! 

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

Desfasurarea activitatii de consultanta fiscala este reglementata de O.U.G. nr. 71/2001 care prevede urmatoarele:

CAPITOLUL I
Consultanta si consultantul fiscal

Art. 1. ? Prezenta ordonanta constituie cadrul juridic privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala ca activitate independenta, de catre persoanele care au dobandit aceasta calitate.

Art. 2. ? Exercitarea independenta a calitatii de consultant fiscal se realizeaza numai pe baza raporturilor juridice civile si comerciale cu persoanele fizice sau juridice carora le acorda consultanta si fata de care acesta nu are niciun fel de interese materiale directe sau indirecte, cu exceptia onorariilor cuvenite pentru munca prestata in aceasta calitate.

Art. 3. ? Activitatea de consultanta fiscala consta in acordarea de asistenta de specialitate la intocmirea declaratiilor de impozite si taxe, in alte probleme fiscale si creante bugetare, cum sunt: amenzi, penalitati si majorari, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, precum si de reprezentare in fata organelor fiscale.

CAPITOLUL II
Reguli de atribuire a calitatii de consultant fiscal:

Art. 4. ? Pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal candidatii, persoane fizice, trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic si/sau juridic;
b) sa aiba o experienta de minimum 5 ani in una dintre urmatoarele activitati: elaborarea si aplicarea legislatiei fiscale, administrarea si colectarea veniturilor publice, controlul fiscal, solutionarea contestatiilor, elaborarea
si aplicarea reglementarilor contabile, precum si activitatea financiarcontabila;
c) sa nu aiba antecedente penale;
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

Art. 5. ? (1) La depunerea documentelor care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 4 lit. a)-d), candidatul plateste in contul Ministerului Finantelor Publice o taxa pentru inscrierea la examen. Nivelul taxei se stabileste anual prin ordin al ministrului finantelor publice, in functie de costurile necesare organizarii examenului.

Art. 6. ? (1) Examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal se organizeaza de Ministerul Finantelor Publice, in baza unui regulament aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.

(2) Examenul consta in sustinerea unei probe scrise si a unei probe orale. Materiile de examinare pentru cele doua probe sunt urmatoarele:
? legislatie fiscala;
? fiscalitate internationala;
? managementul si contabilitatea intreprinderii;
? elemente de drept financiar si fiscal.

Art. 7. ? Dupa sustinerea si promovarea examenului, Ministerul Finantelor Publice elibereaza candidatilor un certificat de atestare.

Art. 8. ? Persoana care a obtinut certificatul eliberat de Ministerul Finantelor Publice se va inregistra la Camera consultantilor fiscali si i se va elibera carnetul profesional, care ii permite exercitarea profesiei si utilizarea titlului de consultant fiscal.

Art. 9. ? (1) Consultantii fiscali se pot organiza si in societati comerciale care au in obiectul de activitate consultanta fiscala.
(2) Pentru exercitarea activitatii de consultanta fiscala, societatile comerciale mentionate la alineatul precedent trebuie sa fie autorizate in prealabil de Camera consultantilor fiscali.

|n vederea obtinerii autorizatiei, acestea platesc o taxa in contul Camerei.
Cuantumul taxei de autorizare se stabileste de Camera.

Asa cum se observa, o firma de contabilitate nu poate sa se autorizeze la Camera Consultantilor Fiscali fara a avea in actionariatulmajoritar un consultant fiscal atestat conform legislatiei prezentate mai sus.

Data examenului este stabilita prin Hotararea Consiliului Superior al Camerei Consultantilor Fiscali.

Taxele si cotizatiile pentru inregistrarea la Camera Consultantilor Fiscali sunt:

1. Persoane fizice

a) Taxa de inscriere la examen este de 500 lei incepand cu data de 01.10.2007 conformHotararii 2/2007 a Consiliului Superior al Camerei Consultantilor Fiscali si se plateste in contul RO36BTRL04101202D58602XX, deschis la Banca Transilvania ? Sucursala Lipscani pe numele Camerei Consultantilor Fiscali

b) Taxa de inscriere in evidenta Camerei 1.000 lei

c) Cotizatia fixa pentru consultantii fiscali activi 210 lei

d) Cotizatia fixa pentru consultantii fiscali inactivi 70 lei

e) Cotizatia variabila ? din cifra de afaceri 0,35%.

2. Societati Comerciale de Consultanta Fiscala
a) Taxa de autorizare 2.000 lei
b) Cotizatia fixa 350 lei
c) Cotizatia variabila:
? la o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro, cota este de 0,35 %
? la o cifra de afaceri cuprinsa intre 100.001-1.000.000 euro, cota este de 0,7 %;
? la o cifra de afaceri ce depaseste 1.000.000 euro, cota este de 1,05.

Activitatea pe care o poate desfasura o societate de contabilitate este reglementata de Regulamentul Corpului Expertilor Contabili Autorizati din Romania. O societate de contabilitate poate intocmi si depune toate declaratiile reglementate de Codul fiscal si legislatia in vigoare daca aceasta este imputernicita de clienti in acest sens iar imputernicirea este inregistrata la Administratia Financiara.

Articol preluat din Newsletterul Contabilului 2010 nr. 3/ ianuarie 2010

Articol adaugat la 26 ianuarie 2010

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente necesare desfasurarii activitatii de consultanta fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrarea contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente
    • Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel: >>...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

  • Modificari legislative privind comercializarea produselor accizabile: produse energetice, bauturi alcolice sau tutun prelucrat
    • La data de 20.12.2016 expira termenul limita de depunere a cererilor de inregistrare privind eliberarea atestatelor pentru distributie si comercializare in sistem angro sau en detail de produse energetice si a atestatelor pentru distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat. Aceste reglementari sunt cuprinse in OPANAF 2329/2016 - "Ordinul presedintelui ANAF nr. 2329 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 1849/17.06.2016 pentru...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.