Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documente necesare desfasurarii activitatii de consultanta fiscala

26-Ian-2010
2520

Problema


Care sunt documentele, termenul, taxele pentru inregistrarea la camera consultantilor fiscali in vederea depunerii declaratiei 101 pe anul 2009, avand in vedere ca expertul contabil al societatii are studii superioare, dar nu are diploma de consilier fiscal? Ce trebuie facut pentru a intra in legalitate? Ce activitati nu are voie sa desfasoare societatea de contabilitate daca este inscrisa doar la corpul expertilor contabili? Celelalte declaratii le poate intocmi si depune societatea in numele clientilor?

Solutie

CD-ul TOP 30 PROBLEME si SOLUTII de taxe si impozite iti rezolva rapid orice dilema fiscala! Te poti lipsi linistit de costisitorul consultant fiscal! 

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Desfasurarea activitatii de consultanta fiscala este reglementata de O.U.G. nr. 71/2001 care prevede urmatoarele:

CAPITOLUL I
Consultanta si consultantul fiscal

Art. 1. ? Prezenta ordonanta constituie cadrul juridic privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala ca activitate independenta, de catre persoanele care au dobandit aceasta calitate.

Art. 2. ? Exercitarea independenta a calitatii de consultant fiscal se realizeaza numai pe baza raporturilor juridice civile si comerciale cu persoanele fizice sau juridice carora le acorda consultanta si fata de care acesta nu are niciun fel de interese materiale directe sau indirecte, cu exceptia onorariilor cuvenite pentru munca prestata in aceasta calitate.

Art. 3. ? Activitatea de consultanta fiscala consta in acordarea de asistenta de specialitate la intocmirea declaratiilor de impozite si taxe, in alte probleme fiscale si creante bugetare, cum sunt: amenzi, penalitati si majorari, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, precum si de reprezentare in fata organelor fiscale.

CAPITOLUL II
Reguli de atribuire a calitatii de consultant fiscal:

Art. 4. ? Pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal candidatii, persoane fizice, trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic si/sau juridic;
b) sa aiba o experienta de minimum 5 ani in una dintre urmatoarele activitati: elaborarea si aplicarea legislatiei fiscale, administrarea si colectarea veniturilor publice, controlul fiscal, solutionarea contestatiilor, elaborarea
si aplicarea reglementarilor contabile, precum si activitatea financiarcontabila;
c) sa nu aiba antecedente penale;
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

Art. 5. ? (1) La depunerea documentelor care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 4 lit. a)-d), candidatul plateste in contul Ministerului Finantelor Publice o taxa pentru inscrierea la examen. Nivelul taxei se stabileste anual prin ordin al ministrului finantelor publice, in functie de costurile necesare organizarii examenului.

Art. 6. ? (1) Examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal se organizeaza de Ministerul Finantelor Publice, in baza unui regulament aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.

(2) Examenul consta in sustinerea unei probe scrise si a unei probe orale. Materiile de examinare pentru cele doua probe sunt urmatoarele:
? legislatie fiscala;
? fiscalitate internationala;
? managementul si contabilitatea intreprinderii;
? elemente de drept financiar si fiscal.

Art. 7. ? Dupa sustinerea si promovarea examenului, Ministerul Finantelor Publice elibereaza candidatilor un certificat de atestare.

Art. 8. ? Persoana care a obtinut certificatul eliberat de Ministerul Finantelor Publice se va inregistra la Camera consultantilor fiscali si i se va elibera carnetul profesional, care ii permite exercitarea profesiei si utilizarea titlului de consultant fiscal.

Art. 9. ? (1) Consultantii fiscali se pot organiza si in societati comerciale care au in obiectul de activitate consultanta fiscala.
(2) Pentru exercitarea activitatii de consultanta fiscala, societatile comerciale mentionate la alineatul precedent trebuie sa fie autorizate in prealabil de Camera consultantilor fiscali.

|n vederea obtinerii autorizatiei, acestea platesc o taxa in contul Camerei.
Cuantumul taxei de autorizare se stabileste de Camera.

Asa cum se observa, o firma de contabilitate nu poate sa se autorizeze la Camera Consultantilor Fiscali fara a avea in actionariatulmajoritar un consultant fiscal atestat conform legislatiei prezentate mai sus.

Data examenului este stabilita prin Hotararea Consiliului Superior al Camerei Consultantilor Fiscali.

Taxele si cotizatiile pentru inregistrarea la Camera Consultantilor Fiscali sunt:

1. Persoane fizice

a) Taxa de inscriere la examen este de 500 lei incepand cu data de 01.10.2007 conformHotararii 2/2007 a Consiliului Superior al Camerei Consultantilor Fiscali si se plateste in contul RO36BTRL04101202D58602XX, deschis la Banca Transilvania ? Sucursala Lipscani pe numele Camerei Consultantilor Fiscali

b) Taxa de inscriere in evidenta Camerei 1.000 lei

c) Cotizatia fixa pentru consultantii fiscali activi 210 lei

d) Cotizatia fixa pentru consultantii fiscali inactivi 70 lei

e) Cotizatia variabila ? din cifra de afaceri 0,35%.

2. Societati Comerciale de Consultanta Fiscala
a) Taxa de autorizare 2.000 lei
b) Cotizatia fixa 350 lei
c) Cotizatia variabila:
? la o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro, cota este de 0,35 %
? la o cifra de afaceri cuprinsa intre 100.001-1.000.000 euro, cota este de 0,7 %;
? la o cifra de afaceri ce depaseste 1.000.000 euro, cota este de 1,05.

Activitatea pe care o poate desfasura o societate de contabilitate este reglementata de Regulamentul Corpului Expertilor Contabili Autorizati din Romania. O societate de contabilitate poate intocmi si depune toate declaratiile reglementate de Codul fiscal si legislatia in vigoare daca aceasta este imputernicita de clienti in acest sens iar imputernicirea este inregistrata la Administratia Financiara.

Articol preluat din Newsletterul Contabilului 2010 nr. 3/ ianuarie 2010

Articol adaugat la 26 ianuarie 2010

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documente necesare desfasurarii activitatii de consultanta fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.