Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentele electronice folosite pentru absorbtia de fonduri europene

24-Feb-2012
1262
O propunere care ar putea cu adevarat sa accelereze absorbtia de fonduri europene vine din partea unui europarlamentar care a cerut Comisiei Europene folosirea documentelor electronice pentru ca accesarea fondurilor sa se produca mult mai usor.

Petru Luhan a propus astfel Comisiei Europene sa debirocratizeze sistemul de alocare a fondurilor europene, prin folosirea documentelor virtuale si a semnaturii electronice, pentru a accelera absorbtia de fonduri europene.

"Comisia Europeana trebuie sa incurajeze si sa stimuleze autoritatile nationale pentru proiectarea unor sisteme de management si control cat mai putin birocratice. Constatam de asemenea ca, pentru fiecare proiect european in parte, este nevoie de o cantitate impresionanta de documente tiparite, incepand cu aplicarea pentru accesarea fondurilor si pana la raportari. in plus, utilizand metodele clasice de corespondenta intre beneficiar si organismul care gestioneaza fondurile, se pierde timp pretios", a spus Petru Luhan pentru Ziarul Financiar.

Prin introducerea documentelor electronice in sistem, s-ar face o economie considerabila de timp, iar beneficiarul, asa cum a declarat europarlamentarul roman, ar putea sa transmita documentatia electronic primind raspunsurile in acelasi fel. Astfel, intreaga perioada de corespondenta s-ar putea reduce mult mai mult.

Acesta a mai declarat, tot pentru Ziarul Financiar: "Companiile private, pentru care eficienta este o conditie esentiala a competitivitatii, au inteles rapid importanta gestionarii informatizate a documentelor si a fluxurilor de lucru si au adoptat-o. Aceasta decizie poate aduce beneficii consistente si institutiilor publice, mai ales atunci cand trebuie sa isi diminueze drastic cheltuielile".
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentele electronice folosite pentru absorbtia de fonduri europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

04-Mar-2012

plecÄ?ciuni, Lucian, Å?i felicitÄ?rile de iorrage !ce se eente2mplÄ? eemi oferÄ? argumente pentru un demers personal een care mÄ? strÄ?duiesc sÄ? conving niÅ?te onorabili universitari cÄ? romanul rome2nesc de dupÄ? 1990 eencepe sÄ? conteze abia cu generaÅ£ia ta, a lui Dan Lungu, Florina Ilis sau Filip Florian o generaÅ£ie nu biologically speaking, but editorially issuing iar, pe tema asta, te voi deranja een cureend cu un interviu-anchetÄ? detalii pe mail, pe care sper sÄ? ai timp sÄ? eel citeÅ?tip.s. Mircea TomuÅ?, een ultimul examen, mÄ? eentreabÄ? dacÄ? s-a terminat cu/ am scÄ?pat de romanul politic. eentr-un fel, da spun, ezitant ge2ndindu-mÄ? Å?i la ancheta din Vatra, de acum 5 ani, pe temÄ?. eensÄ?, continui la fel de ezitant, s-a intrat sub o altÄ? zodie politicÄ?, extrem de nocivÄ? Å?i, paradoxal , utilÄ? genului despre care Bogdan Ghiu spunea cÄ? e singurul care ne poate introduce pe uÅ?a din faÅ£Ä? een universalitate: politica editorialÄ?.vreau cartea, te rog mult! eu chiar scriu despre voi Å?i mai sunt Å?i taxat pentru treaba asta:

27-Feb-2012

Sustin in totalitate propunerea dlui Petru Luhan. Autoritatile de management ale Fondurilor structurale au birocratizat excesiv procedurile de implementare si rambursare, documentul pe hartie su 4-5 stampile aplicate devenind piesa de baza.





Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.