Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Drepturile consumatorilor europeni: Trebuie sa stim sa ne aparam!

13-Iun-2014
650
In perioada 5-6 iunie, comisarul european pentru protectia consumatorilor, Neven Mimica, viziteaza Romania in cadrul unei serii de misiuni dedicate consumatorilor in statele membre in care exista un potential ridicat de consolidare a culturii consumatorilor.

Romania este cea de a doua tara vizitata de comisar, dupa Grecia, unde acesta s-a deplasat la inceputul anului. Mesajul principal al acestor misiuni este urmatorul: pentru a putea beneficia pe deplin de avantajele legislatiei privind drepturile consumatorilor, cetatenii trebuie sa isi cunoasca drepturile si sa le exercite in viata lor de zi cu zi.

Comisarul Mimica a declarat: "Daca nu iti cunosti drepturile, nu le vei folosi sau pune in aplicare. Atunci cand sunt intrebati despre drepturile lor de baza in calitate de consumatori, cetatenii romani raspund corect in 51% din cazuri, cu mult sub media UE de 60%. Este esential sa iti cunosti drepturile de consumator si sa le aplici pe deplin in viata reala. Din acest motiv, Comisia Europeana a initiat o noua campanie de informare privind drepturile consumatorilor, pe care o voi lansa la Bucuresti saptamana aceasta."

Romanii sunt din ce in ce mai interesati si mai constienti de drepturile lor in calitate de consumatori. Ultimul sondaj Eurobarometru privind drepturile consumatorilor din Romania, publicat astazi de Comisia Europeana, indica faptul ca 72% dintre romanii din principalele orase ale tarii au indragit mesajul campaniei de informare a UE privind protectia consumatorilor desfasurata in Romania: "E dreptul tau! Actioneaza!".

Cu toate acestea, situatia consumatorilor romani nu este uniforma. in anumite sectoare, Romania a inregistrat rezultate bune, cum ar fi, de exemplu, siguranta bunurilor, in care atat autoritatile nationale, cat si comerciantii cu amanuntul efectueaza mai multe controale decat in multe alte state membre. Cu toate acestea, statisticile arata ca majoritatea consumatorilor romani nu se simt protejati corespunzator de masurile de protectie existente. Numarul alarmant al acestora necesita luarea unor masuri imediate.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


In Romania, comisarul Mimica coopereaza cu autoritatile nationale si organizatiile de consumatori, contribuind astfel la capacitarea consumatorilor romani. in acest context, discutiile se concentreaza pe modalitatile de imbunatatire a nivelului de informare a cetatenilor cu privire la drepturile pe care le detin. Atentia cade, in special, pe noile drepturi de care se vor bucura cetatenii odata cu intrarea in vigoare a Directivei privind drepturile consumatorilor, in data de 13 iunie. Un alt aspect important se refera la modul optim de punere in aplicare a acestor drepturi, de exemplu prin mecanismul de solutionare alternativa a litigiilor sau cel de solutionarea online a acestora.
Comisarul Mimica acorda o importanta deosebita educatiei tinerilor consumatori. Acesta se va intalni cu studenti si profesori de la "Colegiul National Ecaterina Teodoroiu" din Targu-Jiu, care a castigat premiului doi la concursul ConsumerClassroom.eu din acest an. Comisarul va avea astfel ocazia de a asculta ideile tinerilor privind modul in care normele de protectie a consumatorilor pot deservi mai bine interesele noii generatii.

Context

Conform unui sondaj realizat la sfarsitul lunii mai – inceputul lunii iunie 2013, 51% din publicul roman isi aminteste ca a intalnit mesaje referitoare la drepturile consumatorilor si un sfert dintre acestia isi aduc aminte de anumite reclame/articole din ziare care ii indemnau sa isi apere drepturile de consumatori. in plus, 82% din persoanele care au vazut aceste informatii privind drepturile consumatorilor au spus ca le-au gasit utile, in general usor de inteles si usor de retinut.

De la lansarea campaniei in iunie 2012, cetatenii romani au fost informati despre drepturile lor in calitate de consumatori atat in tara, cat si in alte state membre ale UE. in cele 12 luni de campanie, televizorul a constituit principala sursa de informare (84%), dar, in ultima parte a campaniei, s-a inregistrat o crestere a importantei mediului online (Internet 26%, retele sociale 10%).

Pe langa publicitatea TV, in presa si online, in cadrul campaniei de comunicare, romanii au avut posibilitatea de a consulta pagina de internet www.consumatoreuropean.ro, de a accesa o platforma de comunicare sociala si de a participa la o serie de mese rotunde cu reprezentantii mediului de afaceri, precum si la actiuni de informare desfasurate in aeroporturi, centre comerciale, supermarketuri si universitati.

Sursa: Comisia Europeana
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Drepturile consumatorilor europeni: Trebuie sa stim sa ne aparam!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.