Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Eliminarea celor 92 de taxe nu aduce beneficii prea mari pentru firme

23-Mai-2014
831
Chiar daca s-a discutat mult pe tema comasarii unor taxe si a eliminarii a 92 de tarife parafiscale si alte taxe, s-ar parea ca pentru firme beneficiile nu sunt foarte mari.

In aceasta privinta, Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, citata de HotNews.ro, a declarat:

"Cele 92 de taxe pe care autoritatile doresc sa le elimine sau sa le comaseze au un impact extrem de redus asupra firmelor: in primul rand, sumele implicate sunt foarte mici, mai ales in raport cu volumul taxelor care raman in vigoare, iar in al doilea rand, acestea nu stimuleaza niciun sector de activitate si nici angajarile.

Singurul beneficiu pe care il vedem in acest demers este in sensul unei reduceri a birocratiei si perioadei necesare indeplinirii activitatilor respective (caci oamenii nu vor mai pierde timpul la varii ghisee ca sa achite aceste taxe), precum si prin reducerea costurilor legate de administrarea unor taxe de mica valoare".
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


Va reamintim, pe aceasta cale, ca la 20 mai Guvernul a hotarat ca un numar de 27 de taxe si tarife parafiscale sa fie eliminate sau comasate. Totodata, noteaza HotNews.ro, prin ordine de ministru sau decizii ale presedintilor de institutii care gestioneaza tarife ar urma sa fie reduse inca 65 de taxe, fiind vizate astfel in total 92 de taxe parafiscale.

Aceeasi sursa precizeaza ca in opinia expertilor R&M Audit Contabilitate aceste masuri trebuie privite in contextul ultimelor luni, cand - de exemplu - a fost introdusa impozitarea contructiilor speciale, resimtita puternic de companiile care administreaza parcuri logistice si imobiliare, care s-au luptat asiduu cu criza in ultimii ani si care ar fi avut nevoie de facilitati, si nu de o impovarare suplimentara.

In acest sens, Mirela Serban a adaugat:

"Multi nu mai vor sa aduca imbunatatiri constructiilor de frica acestor taxe, iar altii iau in calcul demolarea anumitor constructii pentru a nu plati acest impozit. Estimam ca impozitul pe constructiile speciale majoreaza impozitele parcurilor logistice in medie cu aproape 20%.

De asemenea, in agricultura, aceeasi impozitare creste in medie impovararea fiscala cu cca 8%. Iar aceste efecte negative pentru mediul de business - in special pentru sectoarele precizate, dar nu numai- nu sunt contrabalansate de facilitati: de exemplu, recenta reglementare privind scutirea de impozit pe profitul reinvestit nu include in categoria investitiilor constructiile, terenurile si nici constructiile speciale".
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Eliminarea celor 92 de taxe nu aduce beneficii prea mari pentru firme":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.