Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarului. Cum se procedeaza corect?

05-Mar-2015
2181

In ce priveste unor marfuri prin agenti proprii si emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarlui, regasiti mai jos procedura corect, in functie de legislatia actuala.



In OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 1 alin. (1) se prevede:

"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."

Din textul de lege citat se retine ca emiterea bonului fiscal trebuie facuta la incasarea contravalorii bunurilor / serviciilor.
Insa ce inseamna ca marfa este livrata ulterior? Dupa cit timp?
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

Daca se emite bonul fiscal azi, iar marfa este livrata si incasata maine, atunci nu este in ordine.

Bonul fiscal se va emite de indata ce marfa este pregatita pentru a fi livrata, iar agentul societatii va incasa banii intr-un timp foarte scurt, in aceeasi zi.

Din pacate, exceptia de la utilizarea casei de marcat prevazuta la art. 2 lit. h) este data doar pentru livrari prin curier si nu si prin agentii proprii.

Situatia aceasta creeaza un mic decalaj de timp intre emiterea bonului fiscal de la sediul societatii si livrarea si incasarea efectiva a banilor de catre agent, plus timpul in care agentul revine la societate cu suma respectiva, chiar daca toate aceste operatiuni au loc intr-o singura zi si, poate, intr-o ora-doua.

Acest decalaj de timp ar putea crea societatii anumite incoveniente in ceea ce priveste nedetinerea sumei de bani efectiv in sertarul casei de marcat si / sau in casierie, pina la sosirea agentului cu numerarul respectiv (fapt ce echivaleaza cu minus in casierie).

La un eventual control, care ar putea fi efectuat tocmai in intervalul de timp in care agentul este pe teren pentru livrarea marfii, s-ar putea demonstra lipsa sumei respective (bonul fiscal fiind emis) prin comanda emisa de client si foaia de parcurs evidentiata intr-o situatie interna a societatii din care sa rezulte ca agentul are ca destinatie clientul de la care s-a primit comanda, caruia i se livreaza marfa si de la care se incaseaza contravaloarea acesteia, inscrisa deja pe bonul fiscal.

O varianta ar fi ca in momentul in care s-a emis bonul fiscal pentru contravaloarea marfii ce urmeaza a fi livrata persoanei fizice si de la care se incaseaza numerarul la livrare sa se intocmeasca o dispozitie de plata din casierie pe numele agentului exact pe suma din bonul fiscal, drept avans de trezorerie.

La returnarea banilor, i se va intocmi o dipozitie de incasare.

O alta varianta pentru a se reglementa aceasta situatie privind decalajul de timp, chiar mic, intre momentul emiterii bonului si remiterea sumei de bani efectiv in casierie ar fi dotarea agentului de vinzare cu o casa de marcat portabila, cu ajutorul careia sa emita bonul fiscal la inminarea coletului catre destinatar si incasarea banilor.

Raspuns oferit de expertul contabil Bogdan Costea pentru www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emiterea bonului fiscal inainte de incasarea numerarului. Cum se procedeaza corect?":
Rating:

Nota: 4 din 5 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.