Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Evolutia pentru 2011 include, in viziunea FMI, si un scenariu pesimist. Cat de aproape de adevar este acesta?

28-Oct-2010
1260

Criza economica s-ar putea accentua, considera expertii Misiunii FMI, si in 2011. Intrebarea al carui raspuns ne va afecta pe toti este, prin urmare, in ce fel va fi construit bugetul pe 2011? Pornind de la scenariul pesimist, bazat pe scaderea PIB, sau de la scenariul optimist? Construirea bugetului plecand de la premisa scaderii economice este varianta mai prudenta, mai putin riscanta, care are insa dezavantajul major de a sustine, din start, austeritatea.


La conturarea proiectului de buget 2011 pentru Romania, FMI ia in considerare posibilitatea ca recesiunea sa continue si anul viitor, incluzand in calculele sale varianta unei scaderi a PIB cu 1% in 2011.

Scenariile pe care le construiesc expertii FMI iau in calcul o evolutie a economiei romanesti intre -1 si +1% pentru 2011. Pana nu demult, scenariul oficial luat in considerare de FMI prevedea o crestere de 1,5%, dar se pare ca aceasta previziune a fost ajustata la doar 1%. Chiar daca ?plaja? de 2 puncte procentuale pe care scenariile sunt construite nu pare mare, implicatiile la nivelul definirii bugetului sunt radical diferite intre scaderea cu 1% si cresterea cu 1% a PIB-ului. Altfel spus, implicatiile in cheltuielile bugetare si strategia fiscala de obtinere a surselor de finantare sunt semnificative pentru aceasta variatie de 2 puncte procentuale.

Surse oficiale guvernamentale sustin ca premierul Emil Boc respinge ca ipoteza de lucru un scenariu de recesiune si pentru 2011, solicitand construirea bugetului plecand de la premisa unei cresteri economice, fie ea si redusa.

Sebastian Vladescu, fostul ministru de finante, considera ca Romania are sanse de 50% ca economia sa se mentina anul viitor la granita dintre recesiune si crestere, cu o evolutie posibila a PIB undeva intre -1% si +1%. Acesta ia in calcul si posibilitatea unor variatii mai mari: 25% ?sanse? ca minusul PIB sa fie mai mare de 1% si 25% sanse ca plusul sa fie peste aceasta valoare. Estimarea mai larga ar putea fi justificata de volatilitatea relativ ridicata a increderii si a investitiilor straine in Romania, in aceasta perioada.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii


Bancherii, care fac propriile analize si estimari ale evolutiei economice pentru anii urmatori, au prognoze pentru PIB care variaza intre -1,8% (ING) si +1,2% (BCR).

O constructie bugetara bazata pe scadere economica, pe langa dezavantajul mentinerii si potentarii presiunilor sociale, risca sa contribuie ea insasi la scaderea economiei si in 2011, asa cum masurile fiscale dure au contribuit, in 2010, la accentuarea depresiei economice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Evolutia pentru 2011 include, in viziunea FMI, si un scenariu pesimist. Cat de aproape de adevar este acesta?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.