Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Examenul ANAF: Cine nu stie, pleaca acasa

12-Iul-2011
3841
Zilele acestea, angajatii ANAF sunt supusi unui examen care va decide daca acestia vor mai ramane in continuare pe post sau vor fi nevoiti sa plece acasa si sa isi caute un alt loc de munca. Printre cei care dau examen mai intai sunt angajatii Garzii Financiare. Astfel, din cei peste 1.000 de comisari cu preaviz, nu mai putin de 300 isi vor pierde zilele acestea locul de munca.

Se va trece apoi la testarea angajatilor Directiilor Finantelor Publice, de unde vor pleca 1.100 de persoane in urma examenului, iar dintre vamesi se asteapta sa isi piarda posturile cel putin 600 de angajati. Astfel, examenul aproape ca va injumatati numarul celor 5.000 de angajati ANAF care au primit preavize.

La inceputul acestei saptamani a avut loc examenul scris, iar rata competitiei a fost de trei candidati pe loc. Angajatii nu isi fac probleme cand vine vorba de examenul scris, dar sunt vizibil ingrijorati de proba orala. Asa cum a declarat Sebastian Oprescu, presedintele Sindicatului National al Functionarilor Publici, gradul de promovabilitate va fi normal la scris, dar la proba orala ar putea aparea probleme pentru ca depunerea contestatiilor nu va fi la fel de facila.

Pentru ca angajatii sa promoveze examenul, acestia trebuie sa obtina cel putin 70 de puncte in cazul functiilor publice de conducere si minimum 50 de puncte in cazul functiilor de executie. Regulamentul concursului face referire si la normele care se aplica pentru a combate frauda in timpul examenului. Astfel, asa cum este prevazut in regulament, "lucrarile scrise vor fi redactate, sub sanctiunea nulitatii, doar pe seturile de hartie asigurate de serviciul de organizare si managementul resurselor umane din cadrul Comisariatului general, purtand stampila acesteia pe fiecare fila, in coltul din stanga sus".

Daca la examenul scris participa toti cei 5.000 de angajati care au primit preaviz, la proba orala mai ajung doar cei care au fost admisi la proba scrisa. Asa cum mentioneaza acelasi regulament de concurs, partea de oral isi propune sa testeze "abilitatile de comunicare, capacitatea de analiza si sinteza si abilitatile impuse de functie" ale celor inscrisi in concurs.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Foc si para, angajatii ANAF considera ca ar fi trebuit sa fie mai intai notati in functie de activitatea desfasurata pe perioada angajarii. Acestia considera ca se puteau lua in considerare criterii precum numarul de dosare intocmite sau volumul cazurilor de evaziune fiscala descoperite la nivelul agentilor economici. Oprescu a declarat ca ar fi trebuit astfel facuta o medie cu aceasta nota si cea de la examen. Acesta a mai adaugat ca Sindicatul Functionarilor Publici a contestat in instanta ordinul presedintelui ANAF de emitere a preavizelor inainte de a se decide cine va fi disponibilizat.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Examenul ANAF: Cine nu stie, pleaca acasa":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.