Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 31.05.2016

28-Iun-2016
361

Executia bugetului general consolidat pe primele cinci luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un deficit de 780 de milioane de lei, respectiv 0,10% din PIB, fata de un excedent de 6,32 miliarde de lei, respectiv 0,89% din PIB, inregistrat la aceeasi perioada a anului 2015.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 91,2 miliarde de lei, reprezentand 12% din PIB, au fost cu 2,1% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent.

S-au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+11,3%), accize (+7,4%), contributii de asigurari sociale (+6,1%), impozitul pe salarii si venit (+1,7%), precum si din taxa pe utilizarea bunurilor (+13,3%), in special din taxele pe jocuri de noroc.

In ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului 2015 de 7,9% in conditiile in care au fost afectate atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, care s-a reflectat in incasarile din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse la alimente de 9%, aplicata de la 1 iunie 2015.

Incasarile din contributii de asigurari sociale la bugetul general consolidat au fost mai mari cu 6,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta in conditiile in care au fost influentate negativ de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii ]n urma majorarii cotei de contributii de la 5% in anul 2015, la 5,1% in anul 2016, precum si de aplicarea Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat, prin care nu se mai platesc la bugetul asigurarilor sociale de stat contributiile de asigurari sociale aferente angajatorului din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale.

La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 16,3%, in timp ce la taxa pe utilizarea bunurilor s-a inregistrat o scadere de 2%. La impozite si taxe pe proprietate s-a inregistrat o scadere de 17,% datorita amanarii termenului de plata a impozitului pe proprietate pana la 30 iunie, data pana la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.

2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 92 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 5,9% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar s-au redus cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

Cheltuielile de personal au crescut cu 9,8% fata de aceeasi perioada a anului precedent fiind determinate in principal de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015, respectiv 12% pentru personalul din institutiile publice locale, 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si a personalului din sistemul public de asistenta sociala, 15% pentru personalul din invatamant, 10% pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala, precum si majorarea salariului minim brut pe tara cu 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015. Mentionam ca in analiza cheltuielilor de personal trebuie tinut cont de faptul ca in trimestrul I 2015 s-a platit prima transa aferenta platilor drepturilor stabilite prin hotarari judecatoresti, de aproximativ 1,5 miliarde de lei.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 2,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 7,6%, fiind influentate in principal de majorarea cu 5% a punctului de pensie incepand cu 1 ianuarie 2016 si de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 9 miliarde de lei, respectiv 1,2% din PIB, cu aproximativ 24,2% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 31.05.2016":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.