Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Explicatiile MFP in legatura informatiile din presa privind majorarea salariilor

02-Nov-2015
530

In legatura cu informatiile aparute in mass-media referitoare la majorarea salariilor, MFP face urmatoarele precizari:

Ministerul Finantelor Publice (MFP) este organizat si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, care aplica strategia si Programul de guvernare in domeniul finantelor publice. Realizarea principalelor functii ale MFP, precum cele de strategie in domeniul fiscal-bugetar, contabilitate publica si datorie publica, de sinteza si reglementare, de reprezentare a statului si a Guvernului Romaniei in plan intern si extern, de prognoza prin care se asigura elaborarea de studii si prognoze pe termen scurt, mediu si lung privind evolutia economiei romanesti, de conceptie bugetara si fiscala, de administrare a veniturilor statului, de administrare a datoriei publice, nu pot fi indeplinite decat prin mentinerea unei continuitati a personalului structurilor care, prin atributiile lor, realizeaza aceste functii extrem de importante ale Guvernului.

Enumeram in acest sens administrarea anuala a fondurilor publice in valoare de aproximativ 250 miliarde de lei, coordonarea intregului mecanism al platilor prin intermediul trezoreriei statului, gestiunea datoriei publice externe si interne sau asigurarea reprezentarii juridice a Romaniei in cele mai complexe litigii arbitrale investitionale de competenta Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, unde valorile despagubirilor pot ajunge chiar si la nivelul unui miliard de euro.

Asa cum rezulta din functiile MFP, aceasta institutie gestioneaza domeniul financiar-fiscal al Romaniei, aspect de importanta deosebita, urmarind asigurarea functionalitatii intregului sistem organizational al statului, prin instituirea cadrului legal pentru colectarea veniturilor publice si urmarirea cheltuielilor astfel incat sa determine stabilitatea bugetara si, pe cale de consecinta, a echilibrului social si economic, elemente care privesc securitatea nationala. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) asigura administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala, precum si controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect evaziunea fiscala si frauda fiscala si vamala, precum si a altor fapte date prin lege in competenta sa.

Din aceasta perspectiva, activitatea sa si riscurile aferente operatiunilor de stabilire si colectare a creantelor bugetare sunt elemente care justifica importanta deosebita a activitatii derulate de personalul din cadrul aparatului propriu al acesteia. in lipsa unei activitati coerente si a unei capacitati de mentinere a stabilitatii personalului la nivelul ANAF, ritmul de incasare a veniturilor bugetare scade, ceea ce conduce la cresterea restantelor sumelor datorate bugetului general consolidat, cu efecte negative asupra functionarii eficiente si a stabilitatii statului. Prin functiile Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), aceasta asigura elaborarea si implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, precum si planurile de actiune, in conformitate cu obligatiile asumate de Guvernul Romaniei si de Uniunea Europeana. Activitatea acesteia si coerenta aplicarii legislatiei in domeniul achizitiilor publice in Romania reprezinta elemente de natura sa conduca la o crestere a gradului de absorbtie a fondurilor europene nerambursabile alocate Romaniei in perioada de programare 2014-2020.

Activitatile complexe ale MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, ANAP si, precum si imperativul asigurarii unei stabilitati a personalului specializat din cadrul acestora justifica acordarea unei majorari salariale prin acordarea unui numar de 25 de clase de salarizare succesive. Acordarea acestei majorari salariale este de natura sa creeze o salarizare similara cu personalul din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, care are atributii in domeniul gestionarii fondurilor europene nerambursabile, data fiind complexitatea similara a activitatilor desfasurate si care in prezent beneficiaza de pana la 25 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta, conform Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare. in plus, o egalizare a salarizarii intre aceste institutii publice este necesara, deoarece nu trebuie sa existe o diferenta intre cele doua categorii de bugete, national si cel al Uniunii Europene, si nici intre activitatile aferente functiilor acestor institutii publice.

In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, ANAP si, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, prin Ordonanta de urgenta nr. 47/ 2015 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015 si unele masuri bugetare s-a instituit acordarea personalului din cadrul MFP, ANAF, Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili si ANAP si unei majorari salariale similare celei prevazute la art. 2 alin.(1) din Legea nr.490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. De asemenea, personalul din aceste institutii nu va beneficia de majorarea salariala de 25 de clase de salarizare succesive pe perioada in care intra sub incidenta prevederilor Legii nr.490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Masura propusa este de natura sa conduca la evitarea riscului migrarii personalului din cadrul acestora catre institutii cu un nivel de salarizare superior, la evitarea savarsirii unor posibile fapte de coruptie si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora. Totodata, aceasta masura contribuie la realizarea unui serviciu public stabil, prin eliminarea pe cat posibil a riscului migrarii personalului specializat din cadrul unor institutii cheie ale administratiei publice centrale catre mediul privat, cu consecinte pozitive asupra interesului cetateanului, a bugetului general consolidat si a activitatii autoritatilor publice vizate de aceasta masura.

Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

Precizam ca numarul total al salariatilor care vor beneficia de majorarea salariilor este de aproximativ 5.700 de persoane, respectiv ca majorarea medie a salariilor de baza va fi de 22%.

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Explicatiile MFP in legatura informatiile din presa privind majorarea salariilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.