Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facem compensarea intre impozit venituri micro de plata in viitor si impozitul pe profit ramas de recuperat?

05-Apr-2013
8645
In randurile urmatoare vom analiza cazul unei societati cu mai multi clienti care devin, de la 1 februarie 2013, platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Acesti clienti au impozit pe profit de recuperat.

Vom stabili astfel daca se poate face compensarea intre impozitul pe venitul microintreprinderilor de plata in viitor si impozitul pe profit ramas de recuperat, urmarind procedura legala.

Solutia consultantului:

Operatiunea de compensare este reglementata de prevederile art. 116 din Codul de procedura fiscala si intervine ori de cate ori atat societatea cat si administratia fiscala competenta dobandesc calitatea de debitor si de creditor. In urma compensarii obligatiile reciproce se sting pana la nivelul celei mai mici obligatii, diferenta reprezentand:
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

- obligatie de restituire a sumelor necompensate de catre organul fiscal,

- obligatie de plata a contribuabilului pentru sumele ce nu au fost stinse prin compensare.

Compensarea opereaza de drept la data la care creantele exista deodata, acestea fiind in ambele cazuri, certe lichide si exigibile.

Creantele sunt exigibile:

- la data scadentei (art. 111 din Codul de procedura fiscala )

Pentru diferentele de obligatii fiscale termenul de plata se stabileste in functie de data comunicarii:

a) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare;

b) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare.

- la data depunerii declaratiilor fiscale rectificative etc.

Compensarea se poate solicita de societate sau se poate face din oficiu de organul fiscal.

Restituirea sumelor se face in aceleasi conditii, conform prevederilor art. 117 din Codul de procedura fiscala .

Compensare se realizeaza in cadrul termenului general de 45 de zile calculat in conformitate cu dispozitiile art. 68 din Codul de procedura fiscala , care prevede ca daca legea fiscala nu dispune altfel, acesta se calculeazapotrivit dispozitiilor Codului de procedura civila . In Codul de proceduracivila aprobat prin Legea 134/2010 intrat in vigoare incepand cu luna februarie 2013, se prevede ca in cazul in care debitorul nu contesta creanta cererea de compensare/plata se incadreaza in limita celor 45 de zile de la introducerea cererii.

Desi compensarea poate interveni de drept este necesar sa o solicitati printr-o cerere de compensare in care sa indicati atat circumstantele nasterii dreptului de creanta fata de administratia fiscala dar si obligatia fiscala restanta sau cu termen ulterior care urmeaza a fi stinsa in cadrul procedurii.

In ceea ce priveste termenul de prescriptie aplicabil situatiei analizate Codul de procedura fiscala reglementeaza in cuprinsul art. 135 dreptul societatii de a cere compensarea sau restituirea creantelor fiscale in cadrul termenului de prescriptie de 5 ani care se calculeaza de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la compensare sau restituire (de ex. 1 ianuarie 2012 pentru declaratiile depuse in 2011 sau 2013 pentru declaratiile depuse in anul 2012).

Se solicita fisa sintetica pe platitor si se verifica daca apar sumele privind impozitul pe profit platite in plus. Daca acestea se regasesc se depune cererea prin care se solicita organului fiscal fie compensarea cu alte obligatii fiscale (se specifica ca este vorba de impozitul pe venitul microintreprinderilor si valoarea obligatiei aferente), fie restituirea sumei, fie o combinatie din cele doua conform art. 116 alin. 6 si art. 117 alin. 1 din Codul de procedura fiscala.

Pentru solutionarea favorabila a cererii trebuie sa se verifice daca sunt toate declaratiile depuse si daca nu sunt obligatii restante neachitate (inclusiv accesorii etc.).

Daca suma nu coincide, este indicat ca, in prealabil, sa se procedeze la regularizarea fisei impreuna cu organul fiscal. Dupa clarificarea si regularizarea situatiei, se depune cererea de compensare/restituire.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facem compensarea intre impozit venituri micro de plata in viitor si impozitul pe profit ramas de recuperat?":
Rating:

Nota: 3.17 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.