Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Factura - plata prin POS fara bon fiscal

10-Apr-2012
13063
Utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale este reglementata de Codul fiscal si modificata prin OUG 28/1999. Multe dintre neregulile constatate de inspectorii fiscali in timpul actiunilor de verificare la sediul societatilor comerciale sau in punctele de vanzare au avut la baza incalcari ale legii ca urmare a folosirii in mod incorect a caselor de marcat (de exemplu, emiterea bonului fiscal in situatia in care ar fi trebuit emisa factura).

In afara cazurilor de evaziune fiscala, exista si acele nereguli care apar la plata prin POS. Supunem astazi atentiei dvs. cazul unei societati careia i se emite o factura de reparatii auto platita prin POS.
Furnizorul ataseaza la factura doar confirmarea platii, hartia generata de POS, fara bon fiscal.

Urmeaza, asadar, sa vedem in ce masura se poate deconta si inregistra aceasta plata daca nu exista bon fiscal si daca modul in care a procedat prestatorul este legal.

Raspuns:

In aceasta situatie, societatea va inregistra factura fara probleme, iar plata ei se va regasi in extrasul de cont al firmei. Pe viitor, insa, trebuie ca prestatorul sa emita si bon fiscal, pe langa bonul emis de POS.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Factura este, legal, documentul prin care deduceti TVA si inregistrati cheltuiala (deductibila !). In culpa este prestatorul, care, intr-adevar, trebuia sa emita si bon fiscal pe care sa fie mentionata modalitatea de plata: numerar sau card.

Probabil nu a mai emis si bonul fiscal, considerind ca prin emiterea facturii va colecta TVA si isi va inregistra venitul.

Insa daca pe bonul fiscal este facuta mentiunea "card" acel bon fiscal nu va mai fi inregistrat in registrul de casa al lor si, deci, nu se va inregistra venitul si TVA-ul.

Baza legala:

- OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Factura - plata prin POS fara bon fiscal":
Rating:

Nota: 4.27 din 31 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

08-Apr-2013

dar ce se intampla cand incasez un serviciu de pe card si dau ca boul din greseala neatentie prostie pe bon fiscal si imi scoate bon cu numerar si la sf zilei nu pot face inchiderea corect deoarece fizic nu am numerar... ce e de facut??? Am facut prostia asta si nu vreau sa ii fac probleme la sefu. In plus sunt si nou in firma si este vorba de 2000 lei : Cum pot rezolva problema asta in timp util 24 ore... de azi 08.04.2013 . Numarul meu e 0727439636 Beep si sun eu inapoi. Multumesc

04-Apr-2013

ok

15-Mar-2013

in cazul in care se emite factura ea apare in jurnalul de vanzari si este evident ca se inregistreaza si venitul si TVA-ul. d'aia factura se numeste fiscala, din exemplul dvs nu scrie ca ar fi vorba de o factura proforma.

13-Apr-2012

Din articolul dvs reiese ca la prestator ,neexistind bonul fiscal dar existind factura emisa, nu se colecteaza TVA si nici nu se inregistreaza venitul.Cred ca ati gresit!





Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.