Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facturarea bunurilor supuse executarii silite

15-Nov-2012
1868
Redam mai jos principalele aspecte privind facturarea bunurilor supuse executarii silite, asa cum se prezinta acestea in urma modificarilor aduse Codului Fiscal prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si Hotararea Guvernului nr. 1.071/2012 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu aplicabilitate de la 1.01.2013.

Prin organe de executare silita se intelege persoanele abilitate prin lege sa efectueze procedura de executare silita.

Intocmirea facturii

in cazul bunurilor supuse executarii silite care sunt livrate prin organele de executare silita, factura se va intocmi de catre organele de executare silita pe numele si in contul debitorului executat silit in urmatoarele conditii:

- factura va contine o mentiune cu privire la faptul ca facturarea este realizata de organul de executare silita;
Noile reglementari contabile - OMFP 1802/2014
Noile reglementari contabile - OMFP 1802/2014
Vezi detalii
Impozitarea Diurnei
Impozitarea Diurnei
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Vezi detalii


- originalul facturii se transmite cumparatorului, respectiv adjudecatarului, iar exemplarul al doilea se transmite debitorului executat silit;

- organele de executare silita vor emite facturi cu TVA numai in cazul operatiunilor taxabile, cu exceptia celor pentru care sunt aplicabile masurile de simplificare conform art. 160 din Codul Fiscal.

- in situatia in care debitorul executat silit aplica sistemul TVA la incasare, organul de executare silita inscrie pe factura mentiunea «TVA la incasare» pentru livrarile de bunuri care sunt supuse sistemului TVA la incasare;

- in cazul in care la data livrarii debitorul executat silit nu este inregistrat in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal ca urmare a anularii codului sau de inregistrare in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a)-e) din Codul Fiscal, organul de executare silita are obligatia sa emita factura cu TVA daca livrarea bunurilor ar fi fost taxabila in situatia in care respectivul debitor executat silit ar fi fost inregistrat in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal;

- in cazul operatiunilor scutite conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Codul Fiscal, debitorul executat silit poate sa opteze pentru taxare conform art. 141 alin. (3) din Codul Fiscal, prin depunerea notificarii.

Obligatii referitoare la plata si evidenta TVA in decont

a) Daca organul de executare silita incaseaza contravaloarea bunurilor, inclusiv taxa de la cumparator sau de la adjudecatar

- are obligatia sa vireze la bugetul de stat taxa incasata de la cumparator ori adjudecatar in termen de 5 zile lucratoare de la data la care adjudecarea a devenit executorie;

- pe baza documentului de plata a taxei pe valoarea adaugata transmis de organele de executare silita, debitorul executat silit evidentiaza suma achitata, cu semnul minus, in decontul de taxa pe valoarea adaugata la randul de regularizari taxa colectata din decontul de taxa;

- prin exceptie, in cazul in care debitorul executat silit nu este inregistrat la data livrarii in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal ca urmare a anularii codului sau de inregistrare in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, acesta va inregistra documentul de plata in primul decont depus in calitate de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal.

b) Daca, potrivit legii, cumparatorul sau adjudecatarul are obligatia sa plateasca la unitatile Trezoreriei Statului taxa aferenta bunurilor cumparate

- organului de executare silita nu ii mai revin obligatii referitoare la plata taxei;

- organul de executare silita sau, dupa caz, cumparatorul/adjudecatarul transmite o copie de pe documentul prin care s-a efectuat plata taxei debitorului executat silit. Aceste prevederi nu se aplica pentru situatiile prevazute la art. 160 din Codul Fiscal, fiind aplicabile regulile specifice referitoare la taxarea inversa.

Alte reglementari

In situatia in care valorificarea bunurilor supuse executarii silite a fost realizata prin organele de executare silita, debitorul executat silit trebuie sa inregistreze in evidenta proprie operatiunea de livrare de bunuri pe baza facturii de executare silita transmise de organele de executare silita, inclusiv taxa colectata aferenta;

Debitorul executat silit care aplica sistemul TVA la incasare aplica in mod corespunzator prevederile art. 134^2 alin. (3) - (8) din Codul Fiscal.

In cazul in care debitorul executat silit nu este inregistrat la data livrarii in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal ca urmare a anularii codului sau de inregistrare in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, acesta va inregistra in evidenta proprie factura si taxa colectata aferenta in primul decont depus in calitate de persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul Fiscal;

Factura de executare silita emisa de organul de executare silita va contine, pe langa informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul Fiscal, numele si datele de identificare ale organului de executare silita prin care se realizeaza livrarea bunurilor.

Sursa: DGFP Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facturarea bunurilor supuse executarii silite":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Angajatii care obtin venituri si ca PFA, impozitati suplimentar prin noul Cod fiscal propus de Guvern
    • O noua contributie se va retine acelor persoane care, desi sunt angajati, obtin venituri si din activitatea prestata ca persoana fizica autorizata (PFA). In concret, proiectul noului Cod Fiscal stabileste ca acestia vor avea obligatia sa plateasca pentru fondul de pensii un procent de 10,5% din veniturile obtinute in afara salariului, atrage atentia Digi24.ro. Se considera ca prin aceasta noua propunere sunt vizati specialistii IT care obtin castiguri mari din proiectele independente. In aceasta...» citeste mai departe aici

  • Intrebati ANAF daca o tara poate sa functioneze fara firme. Declaratii noi facute de presedintele Iohannis
    • In ce priveste activitatea ANAF, presedintele Klaus Iohannis a declarat saptamana aceasta ca institutia in cauza lucreaza ca pendulul, dat fiind faptul ca uneori nu se ocupa de probleme, iar alteori isi concentreaza atentia asupra unor detalii nu tocmai semnificative. In ce priveste activitatea din ultimele zile si inchiderea mai multor firme, potrivit Mediafax, presedintele Klaus Iohannis a declarat: "Romania este o tara in plina reformare, tot timpul facem o reforma, ba in invatamant, ba in...» citeste mai departe aici

  • Analiza segmentului de business: Peste 16% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal
    • Asa cum arata o analiza recent intocmita, aproximativ 17% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal, cu mentiunea ca cele mai multe firme cu risc de inactivitate fiscala se regasesc in Bucuresti, unde exista peste 90.000 de asemenea firme. Analiza a fost realizata prin MemoX, informeaza HotNews.ro, aplicatie care verifica daca o firma e trecuta in registrul contribuabililor inactivi, daca datele firmei in cauza corespund cu cele de la Finante, precum si daca se regaseste in Buletinul...» citeste mai departe aici

  • Ce riscati in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal!
    • Firmele care nu verifica datele altor companii alaturi de care deruleaza proiecte si incheie tranzactii se supun unor riscuri semnificative, potrivit regulilor aplicate de Fisc. In concret, in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal, riscati sa nu va fie luate in considerare tranzactiile de catre ANAF, sa nu beneficiati de deducerea TVA-ului sau chiar sa va treziti ca sunt confiscate veniturile din vanzarea catre un contribuabil inactiv. Asupra acestor reglementari atrage atentia...» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?
    • In baza caror reglementari actuale organele de control (Antifrauda, ANAF) pot solicita si amenda lipsa unei case de bani (in care sa se tina numerarul din casierie) la o societate comerciala? Sunt mai multe situatii, in care poate fi obligatorie sau nu detinerea unei casete de valori sau case de bani pentru o societate comerciala. In primul rand, in functie de activitatea desfasurata si de modul de efectuare a incasarilor, trebuie respectata OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere si achizitia de bunuri second-hand. Ce documente se intocmesc?
    • In cazul de mai jos, o societate neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe microintreprinderi, are ca obiect de activitate vanzare de marfa second-hand. Marfa se achizitioneaza dintr-un depozit din Romania. Cum gestionam achizitia de produse second-hand? Cum facem inregistrarile contabile pentru activitatea de second-hand? Cum se inregistreaza reducerea comerciala si ce documente se intocmesc cand facem reducere de pret la marfa second-hand? Ce documente primare se intocmesc? Receptia...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.