Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Facturi emise. Taxe la OSIM si cheltuieli de marketing. Cum procedam?

17-Sep-2015
685

In analiza de mai jos, stabilim daca marcile generate intern pentru care s-au platit taxe la OSIM si care s-au inregistrat in contabilitate ca si imobilizari necorporale inainte de 31.12.2014, raman in continuare ca si imobilizari necorporale si se amortizeaza.

De asemenea, stabilim daca doar facturile emise incepand cu 2015 reprezentand taxe la OSIM se vor considera cheltuieli ale perioadei sau cheltuieli de marketing.

Din cele expuse intelegem urmatoarele: anterior datei de 31.12.2014 societatea a inregistrat la OSIM o marca pentru care a recunoscut si inregistrat in patrimoniu (implicit si in evidentele contabile) o imobilizare necorporala.

Conform Reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014, pct. 139, alin. 2, amortizarea valorii activelor imobilizate cu durate limitate de utilizare economica reprezinta alocarea sistematica a valorii amortizabile a unui activ pe intreaga durata de utilizare economica. Potrivit pct. 170 din acelasi act normativ costul unei imobilizari necorporale generate intern este compus din toate costurile direct atribuibile care sunt necesare pentru crearea, producerea si pregatirea activului pentru a fi capabil sa functioneze in maniera intentionata de catre conducere.

Exemple de costuri direct atribuibile sunt:

a)cheltuielile cu materialele si serviciile utilizate sau consumate pentru generarea imobilizarii necorporale;

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

b)cheltuielile cu personalul provenite din generarea imobilizarii necorporale;
c)taxele de inregistrare a unui drept legal; si
d)amortizarea brevetelor si licentelor care sunt utilizate pentru a genera imobilizarea necorporala.

Ordinul 1802/2014 nu prevede reincadrarea contabila a marcilor inregistrate anterior ca imobilizari necorporale. In consecinta, marcile vor ramane inregistrate ca imobilizari necorporale si se vor amortiza pe toata perioada utilizarii.

In privinta taxelor achitate la OSIM, nu precizati ce reprezinta aceste taxe.

Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci isi desfasoara activitatea ca organ de specialitate al administratiei publice centrale si are autoritate unica pe teritoriul Romaniei in asigurarea protectiei proprietatii industriale. Astfel, consideram ca, in general, plata unor taxe de inregistrare la OSIM ar reprezenta o cheltuiala cu alte impozite si taxe (simbol cont) 635. Insa, pentru incadrarea in contul corect de cheltuiala trebuie sa analizati tipul acestei plati utilizand rationamentul profesional.

Ar mai fi de precizat (pct. 154 din Reglementarile contabile) faptul ca imobilizarile necorporale sunt de natura incat, in multe cazuri, nu exista adaugiri la o astfel de imobilizare sau inlocuiri ale componentelor acesteia. Prin urmare, majoritatea costurilor ulterioare mai degraba mentin beneficiile economice viitoare preconizate incorporate intr-o imobilizare necorporala existenta, decat sa corespunda definitiei unei imobilizari necorporale si criteriilor de recunoastere din prezentele reglementari. In plus, este deseori mai dificil sa se atribuie costuri ulterioare direct unei anumite imobilizari necorporale decat activitatii ca intreg. Prin urmare, doar rareori costurile ulterioare - cele suportate dupa recunoasterea initiala a unei imobilizari necorporale dobandite sau dupa finalizarea unei imobilizari necorporale generate intern - sunt recunoscute in valoarea contabila a unui activ. Costurile ulterioare aferente marcilor, titlurilor de publicatii si elementelor similare in fond (fie dobandite din afara, fie generate intern) sunt intotdeauna recunoscute in contul de profit si pierdere (pe seama conturilor de cheltuieli) in momentul in care sunt suportate. Aceasta, pentru ca astfel de costuri nu pot fi diferentiate de costurile cu dezvoltarea entitatii ca intreg.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S. M. Armaselu, expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Facturi emise. Taxe la OSIM si cheltuieli de marketing. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.