Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Falimentul beneficiarului, un motiv de ajustare a bazei de impozitare a TVA

02-Iul-2009
12745

expert contabil Madalina Paraschiv

Pe scurt, despre insolventa!

Insolventa sau falimentul se caracterizeaza prin insuficient a fondurilor banesti disponibile pentru plata de catre debitor a datoriilor ajunse la scadenta. Starea de faliment poate fi declarata in situatia in care debitorul nu isi achita datoriile dupa 30 de zile de la data scadentei acestora.

Procedura falimentului este reglementata prin Legea nr. 85 din 5 aprilie 2006 si reprezinta procedura de insolventa colectiva si egalitara care se aplica debitorului pentru lichidarea averii acestuia pentru acoperirea datoriilor. Procedura are caracter colectiv deoarece pentru recuperarea creantelor contra debitorului sunt chemati toti creditorii.

Prin Legea nr. 85/2006 s-a instituit procedura simplificata, prin care, in anumite conditii, debitorul intra direct in procedura falimentului, fie odata cu deschiderea procedurii insolventei, fie dupa o perioada de observatie de maximum 60 de zile. Procedura simplificata este aplicata firmelor care solicita in mod expres aceasta forma de inchidere, dar si firmelor care si-au pierdut dreptul la reorganizare judiciara. Procedura simplificata este aplicabila pentru urmatoarele categorii de debitori aflati in stare de insolventa:

  • comercianti, persoane fizice, actionand individual;
  • asociatii familiale;
  • societati comerciale, societati cooperative, organizatii cooperatiste, societati agricole, grupuri de interes economic sau orice alte persoane juridice de drept privat care desfasoara si activitati economice si care indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

1. nu detin niciun bun in patrimoniul lor;
2. nu pot fi gasite actele constitutive sau documentele contabile;
3. nu poate fi gasit administratorul;
4. nu mai exista sediul sau sediul nu corespunde adresei din registrul comertului;

  • debitori care si-au declarat prin cererea introductiva intentia de intrare in faliment;
  • debitori care nu sunt indreptatiti sa beneficieze de procedura de reorganizare judiciara prevazuta de prezenta lege.

Procedura falimentului se poate incheia prin radierea debitorului din registrul comertului.

Conditii de ajustare a bazei de impozitare a TVA

Existenta unei hotarari definitive si irevocabile de inchidere a procedurii de declarare a falimentului permite creditorului firmei insolvente ajustarea bazei de impozitare aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii efectuate anterior deschiderii procedurii de insolventa.

Astfel, baza de impozitare inscrisa intr-o factura emisa initial catre un client bun platnic la momentul faptului generator poate fi redusa partial sau total in situatia in care contravaloarea acesteia nu se mai poate incasa datorita falimentului beneficiarului.

Reducerea bazei de impozitare se efectueaza la nivelul sumei neincasate inregistrate in soldul debitor al contului 411. O factura emisa initial catre un client poate sa fie partial incasata sau poate sa fie integral neincasata. Astfel, in functie de situatia existenta, dovedita cu documente si evidente contabile, ajustarea bazei de impozitare a TVA se poate limita doar la suma partial neincasata sau se poate extinde la intreaga suma facturata, neincasata. Prin ajustarea bazei de impozitare se reduce in mod corespunzator si suma TVA colectata initial, la data emiterii facturii.

Temeiul de drept pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA

D.p.d.v. fiscal, ajustarea bazei de impozitare este permisa prin art. 138 lit. d) din Codul fiscal si poate fi efectuata numai dupa data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si
numai daca hotararea respectiva a ramas definitiva si irevocabila.

Ajustarea bazei de impozitare a TVA este posibila numai daca beneficiarul a fost declarat in stare de insolventa ulterior livrarii bunurilor si prestarii serviciilor.

Retineti!
Pentru ajustarea bazei de impozitare nu este suficienta existenta sentintei pronuntate de judecatorul-sindic prin care se decide
intrarea in faliment, fie prin procedura generala, fie prin procedura simplificata. Este obligatorie existenta hotararii judecatoresti ramase definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii insolventei!

Situatii practice diferite, regimuri fiscale diferite

Prin Codul fiscal sunt reglementate doua situatii diferite care pot interveni in relatiile dintre furnizori si clienti:

  • situatia in care furnizorul, inainte de efectuarea operatiunii de livrare de bunuri sau prestare de servicii, cunoaste faptul ca pentru cumparatorul respectiv s-a deschis procedura de insolventa. In aceasta situatie, pentru operatiunile efectuate, furnizorul este obligat sa aplice masurile de simplificare daca este inregistrat in scopuri de TVA si cumparatorul bunurilor sau prestatorul de servicii. In acest context, la momentul livrarii bunurilor si a prestarii serviciilor, furnizorul emite factura pe care inscrie, obligatoriu, mentiunea ?taxare inversa?. O astfel de obligatie este reglementata prin art. 160 alin. (2) lit. b) si pct. 82 din Normele de aplicare ale Codului fiscal. Un astfel de regim nu este aplicabil pentru livrarea de bunuri in cadrul comertului cu amanuntul;
  • situatia in care furnizorul, inainte de efectuarea operatiunii de livrare de bunuri sau prestare de servicii, nu intuieste faptul ca respectivul cumparator va intra in incapacitate de plata si nu va achita datoriile ajunse la scadenta.

In acest context, la momentul livrarii bunurilor si a prestarii serviciilor, furnizorul emite factura prin aplicarea regimului normal de taxare si colecteaza TVA. Doar pentru astfel de situatii este posibila ajustarea bazei de impozitare a TVA daca pentru respectivul client se pronunta, ulterior livrarii de bunuri sau prestarii de servicii, o hotarare judecatoreasca, ramasa definitiva si irevocabila.

Spre deosebire de regimul de taxare prin aplicarea masurilor de simplicare in cazul deschiderii procedurii de insolventa a cumparatorului, regim aplicat conditionat de calitatea de platitor de TVA a ambelor parti participante la tranzactie, ajustarea de catre furnizor a bazei de impozitare a TVA dupa pronuntarea hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii de insolventa a cumparatorului, nu este conditionata de calitatea de platitor de TVA a cumparatorului declarat falimentar.

O alta diferenta intre cele doua regimuri fiscale prezentate consta in faptul ca regimul de taxare prin aplicarea masurilor de simplificare in cazul deschiderii procedurii de insolventa are un caracter obligatoriu, spre deosebire de ajustarea prin reducerea bazei de impozitare, care are un caracter optional.

Facturile emise in acest regim de taxare prin aplicarea masurilor de simplificare nu se raporteaza prin formularul ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national?, cod 394, reglementat prin O.M.F.P. nr. 702 din 14 mai 2007.

Facturile emise prin ajustarea bazei de impozitare se raporteaza prin formularul ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national? doar de catre creditor.

P rocedura ajustarii bazei de impozitare

    • d.p.d.v. fiscal:

Procedura de ajustare a bazei de impozitare impune parcurgerea urmatoarelor etape de lucru:

      • emiterea obligatorie a unei facturi de ajustare prin care se inscrie cu semnul minus atat baza de impozitare, cat si TVA aferenta Obligativitatea emiterii unei facturi rezulta din prevederile art. 159 ?Corectarea documentelor? alin. (2) din Codul fiscal prin care se face precizarea: ?In situatiile prevazute la art. 138 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 138 lit. d)?. Prin lit. d) este permisa ajustarea ,,in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului?.

Asa cum rezulta din textul de lege, factura emisa pentru ajustarea in minus a bazei de impozitare nu se transmite si firmei declarate in stare de faliment (insolventa).

Aceeasi obligatie rezulta si din normele de aplicare ale Codului fiscal elaborate pentru punerea in practica a art. 138 pct. 20 alin. (1) prin care se face precizarea ca furnizorii de bunuri sau prestatorii de servicii ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii in situatia in care evenimentele enumerate la art. 138 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile. In continuare, se mentioneaza obligatia furnizorilor sau a prestatorilor de a emite, in astfel de situatii, facturi cu valorile inscrise cu semnul minus deoarece are loc reducerea bazei de impozitare a TVA.

Pe factura astfel emisa se face referire la factura initiala si se inscrie mentiunea ?ajustare baza de impozitare?. D.p.d.v. al formei, factura de ajustare a bazei de impozitare a TVA poate fi considerata o factura de stornare.

Recomandari!
Daca pentru acelasi client, declarat definitiv si irevocabil in stare de faliment, avetimaimulte facturi neincasate integral sau partial
neincasate, va recomand sa emiteti o factura de ajustare pentru fiecare factura emisa initial. Nu recomand emiterea unei singure facturi de ajustare, centralizatoare, pentru intregul sold debitor al contului 4118.

Nu s-ar mai respecta astfel cerintele impuse prin art. 155 alin. (5) literele k), l), m) si n) din Codul fiscal cu privire la informatiile ce trebuie furnizate obligatoriu prin fiecare factura emisa, referitoare la: denumirea si cantitatea bunurilor livrate si denumirea serviciilor prestate;

    • data la care au fost livrate bunurile sau prestate serviciile;
    • pretul unitar al bunurilor sau tariful serviciilor si baza de impozitare aferenta bunurilor livrate si serviciilor prestate, diferentiat pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila;
    • suma TVA colectata corespunzator cotelor aplicabile. Va recomand sa inscrieti pe factura de ajustare urmatoarele informatii necesare pentru identificarea facturii:
      • baza legala a ajustarii efectuate: Cod fiscal, art. 138 lit. d);
      • numarul si data hotararii judecatoresti definitive si irevocabile.

Model de factura pentru ajustarea bazei de impozitare a TVA

Furnizor:

Cumparator:

S.C. AUTOMEC S.A.

S.C. COVRIGEI S.R.L.

Sediul social: str. .................... nr. ...........

Sediul social: str. .................... nr. ...........

Dolj

Roman

Nr. O.N.R.C. J 34/265/1997

Nr. O.N.R.C.J 52/43456/2007

C.U.I. RO 9625020

C.U.I. RO 323459

Factura nr. 1 475 din 31.03.2009

Nr. crt.

Denumire

U.M.

Cantit.

Pretul unitar

? lei ?

Valoare

(fara TVA)

? lei ?

Valoare TVA

? lei ?

0

1

2

3

4

5

6

1

Ajustare baza de impozitare la factura nr. 23467/05.02.05 conform art. 138 lit. d), hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila din data de 02.03.09

x

x

x

- 24.500

- 4.655

2

Total factura (col. 5 + col. 6)

- 29.155

      • evidentierea facturii emise in jurnalul pentru vanzari prin inscrierea cu semnul minus a valorii totale, delimitata prin cele doua elemente de identificare, respectiv baza de impozitare si TVA colectata aferenta
      • raportarea operatiunii in decontul de TVA in baza jurnalului pentru vanzari

Prin decontul de TVA nu au fost reglementate in mod expres situatiile de ajustare a TVA colectate admise prin art. 138 din Codul fiscal, ci doar situatiile de ajustare a TVA deduse initial la data achizitiei bunurilor mobile corporale si a bunurilor imobile, in functie de situatiile intervenite ulterior achizitiei, in perioadele fiscale de raportare.

Din acest motiv, consider ca ajustarea TVA colectata trebuie inscrisa la randul de regularizari TVA colectata din decontul de TVA reglementat prin O.M.E.F. nr. 1.746 din 16 decembrie 2008, respectiv la randul 13 destinat regularizarilor privind taxa colectata.

Astfel de regularizari sunt impuse de aparitia unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial prin decontul de TVA.

Prin O.M.F.P. nr. 1.746 din 16 decembrie 2008 se face precizarea ca se evidentiaza la randul 13 sumele rezultate din:

      • corectarea informatiilor cuprinse la randurile 6, 7, 8, 9 si 10 din deconturile anterioare;
      • orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare, datorate unor evenimente care determina modificarea datelor declarate initial. Aici au fost avute in vedere, printre altele:

? acordarea de reduceri de pret;
? modificarea pretului de vanzare;
? nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea etc.

O astfel de posibilitate a ajustarii bazei de impozitare a TVA nu este reglementata in mod expres prin legislatia contabila.

Totusi, notiunea de ajustare se regaseste si in legislatia contabila! In acest sens, insolventa unui client este tratata d.p.d.v. contabil prin O.M.F.P. nr. 1.752/2005, la sectiunea 7.1.4. ?Evaluarea la data iesirii din entitate? la pct. 62 ?Evenimente ulterioare datei bilantului? alin. (3) lit. b). Prin acest act normativ, insolventa este considerata un eveniment ulterior datei bilantului care trebuie reflectat in situatiile financiare anuale. Insolventa unui client confirma faptul ca la data bilantului exista o pierdere aferenta unei creante comerciale, motiv pentru care firma care a inregistrat pierderea din aceasta cauza are obligatia sa ajusteze valoarea contabila a creantei comerciale.

Prin pct. 154 din acelasi ordin, se impune inregistrarea distincta in evidenta contabila a creantelor incerte. Evidenta clientilor incerti, rau-platnici sau in litigiu, se tine cu ajutorul contului 4118.

Referitor la categoria clientilor incerti, dubiosi, rau-platnici sau in litigiu, in practica ne putem confrunta cu urmatoarele trei situatii posibile:

1) In cursul unui exercitiu financiar, un debitor introduce din proprie initiativa cererea de intentie pentru intrarea in faliment, instanta emite hotararea de inchidere a procedurii de insolventa definitiva si aceasta ramane definitiva si irevocabila pana la data de 31 decembrie a anului curent.

Datorita procedurii simplificate de declarare in stare de faliment si de pronuntare a hotararii definitive si irevocabile, se poate intampla ca debitorul caruia i s-a livrat un bun sau i s-a prestat un serviciu sa fie declarat in faliment in cursul aceluiasi an calendaristic prin depunerea din proprie initiativa a cererii introductive a intentiei de intrare in faliment.

In aceasta situatie, neincasarea creantei de la acel debitor nu mai poate fi considerata un eveniment ulterior datei bilantului. In acest caz, in baza hotararii judecatoresti definitive si irevocabile primite, furnizorul rocedeaza la emiterea facturii de ajustare a bazei de impozitare si, implicit, a TVA colectate.

In baza facturii emise, creditorul efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:

    • in negru:

4118

=

4111

?Clienti incerti si in litigiu?

?Clienti?

    • in rosu:

4118

?Clienti incerti si in litigiu?

 

=

%

 

701..........708

 ?Venituri din vanzarea produselor finite?... ?Venituri din activitati diverse?

4427
?TVA colectata?




Acelasi efect contabil si fiscal s-ar obtine si in situatia in care s-ar efectua urmatoarele doua inregistrari contabile:

  • inregistrarea pe cheltuieli a bazei de impozitare TVA ajustate:
    • in negru:

654  

=

4118 (baza de impozitare a TVA)

?Pierderi din creante si debitori diversi?

 

?Clienti incerti si in litigiu?

    •  i n rosu:

4118  

=

4427

?Clienti incerti si in litigiu?

 

 ?TVA colectata?

  • inregistrarea pe cheltuieli a soldului debitor neincasat al contului 411:
    • in negru:

%

=

4118
?Clienti incerti si in litigiu?
654
?Pierderi din creante?
4427
?TVA colectata?

 

 

2) Inainte de efectuarea formalitatilor de inchidere a exercitiului financiar, caracterul incert al creantei se poate consemna in Procesul-verbal de inventariere anuala prin care se propune trecerea sumelor neincasate din contul de clienti in contul de clienti incerti si in litigiu.

Inregistrarea contabila se face prin utilizarea formulei:

4118

=

4111

?Clienti incerti si in litigiu?

?Clienti?

Prin referatul intocmit de comisia centrala de inventariere, daca sumele aferente clientilor neincasati este mult prea mica astfel incat nu s-ar justifica recuperarea in instanta a debitelor, se poate propune scoaterea din evidenta a clientilor incerti, dubiosi, rau-platnici fara alte formalitati, prin inregistrarea acestora direct pe cheltuieli nedeductibile d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil. Trecerea pe cheltuieli de exploatare se face pe baza deciziei conducatorului firmei fara a introduce actiune in instanta. Pentru inchiderea contului de clienti neincasati se efectueaza inregistrarea contabila:

654

=

4118

?Pierderi din creante si debitori diversi"

?Clienti incerti si in litigiu?



Intr-o astfel de situatie, clientii incerti, dubiosi sau rau-platnici sunt scosi din evidenta contabila fara a mai fi evidentiati in
bilantul contabil al exercitiului financiar in curs.

Retineti!
Aceasta decizie a conducatorului firmei nu are influente asupra bazei de impozitare a TVA deoarece, in lipsa unei hotarari
judecatoresti definitive si irevocabile, nu poate fi ajustata baza de impozitare a TVA.

3) Prin referatul intocmit de comisia centrala de inventariere, se constata riscul de neincasare la scadenta a sumelor datorate de diversi clienti pentru care s-a deschis procedura de insolventa, ulterior livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii. In aceasta situatie, clientii cu probleme sunt evidentiati distinct, prin aceeasi formula contabila:

4118

=

4111

?Clienti incerti si in litigiu?

?Clienti?

Pentru creantele cu probabilitate mare de neincasare se poate inregistra o ajustare pentru deprecierea creantelor, in baza formulei contabile:

6814

=

491

?Cheltuieli de exploatare privind ajustarile pentru deprecierea activelor circulante?

?Ajustari pentru deprecierea creantelor ? clienti?

Retineti!
Ajustarea pentru deprecierea creantelor nu are influente asupra bazei de impozitare a TVA deoarece reprezinta doar o operatiune
contabila de evaluare a creantelor la valoarea probabila de incasare a acestora, fara a reprezenta ajustarea unei operatiuni economice.

In situatia prezentata, in anul imediat urmator inchiderii exercitiului financiar, creditorul poate intra in posesia unei hotarari judecatoresti de inchidere a procedurii de insolventa. Daca aceasta hotarare ramane definitiva si irevocabila, creditorul poate sa ajusteze baza de impozitare a TVA aferente facturii neincasate, incepand cu data pronuntarii respectivei hotarari. Ajustarea se efectueaza prin emiterea unei facturi cu semnul minus care se inregistreaza d.p.d.v. contabil in rosu:

4118

?Clienti incerti si in litigiu?

 

=

%

 

701..........708

 ?Venituri din vanzarea produselor finite?... ?Venituri din activitati diverse?

4427
?TVA colectata?

Inregistrarea in rosu pe venituri de exploatare conduce implicit la pierderi care sunt admise d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil asa cum se reglementeaza prin art. 21 alin. (2) lit. n) pct. 1: ?pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, in urmatoarele cazuri:

1. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;?.

Retineti!
Spre deosebire de legislatia privind TVA, in sectiunea din Codul fiscal care reglementeaza impozitul pe profit nu se prevede in mod
expres obligativitatea existentei unei hotarari judecatoresti ?definitive si irevocabile?.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 02 iulie 2009


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Falimentul beneficiarului, un motiv de ajustare a bazei de impozitare a TVA":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.