Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fata nevazuta a bancilor in relatia cu IMM-urilor cu pana la 9 angajati

10-Iul-2015
1065

Fiecare mica afacere isi construieste traseul financiar in functie de niste decizii pe care e bine sa le ia pe termen lung. Multe dintre afacerile care cresc pot ajunge astfel sa depinda de creditori sau, dimpotriva, se pot sustine in continuare din surse proprii.

Insa in momentul in care o microintreprindere de dimensiuni relativ reduse, cu un numar de angajati mai mic de 9, are nevoie de sprijin financiar, creditarea prin banca e macar o realitate?

Iata ce date au fost culese din lucrarea Institutului National de Statistica "Intreprinderi mici si mijlocii in economia romaneasca in anul 2013", publicata saptamana aceasta. Datele sunt redate de Startupcafe.ro care atrage atentia asupra faptului ca bancile evita, daca nu chiar refuza realmente creditarea IMM-urilor cu pana la 9 salariati, considerate nerentabile.

Sa ne amintim doar, facand o paralela, ca daca programul Prima casa nu ar fi existat, mult mai putini oameni si-ar fi permis sa ia astfel de credite, vazute din start ca nerentabile de catre banci.


1. In 2015, IMM-urile cu pana la 9 salariati au fost pe minus

La 1 ianuarie anul trecut in Romania erau inregistrate circa 51.357 IMM-uri, iar 37.100 dintre acestea aveau cel mult 9 salariati.

Aproximativ 10.000 de IMM-uri aveau intre 10 si 50 de salariati, iar celelalte IMM-uri aveau pana la 250 de salariati.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Datele arata ca IMM-urile cu 0-9 salariati au fost pe pierdere de 20.000 de lei /medie, in vreme ce IMM-urile cu 50-250 de salariati au inregistrat profit de 71.000 lei, iar cele cu peste 250 angajati au avut un profit de 590.000 lei.

Iata si recomandarea Comisiei Europene din 6 Mai 2003 (2003/ 361/EC) care ofera urmatoarea definitie a intreprinderilor mici si mijlocii, redata de sursa amintita mai sus:

- Micro-intreprinderi: efectivul de personal mai mic decat 10 si avand cifra de afaceri sau totalul bilantului sub 2 milioane de EURO;
- Intreprinderi mici: efectivul de personal intre 10 si 49 si avand cifra de afaceri sau totalul bilantului pana in 10 milioane EURO;
- Intreprinderi mijlocii: efectivul de personal intre 50 si 249 si avand cifra de afaceri pana in 50 milioane EURO, sau totalul bilantului sa nu depaseasca 43 milioane EURO

2. Diferentele dintre IMM-urile cu pana la 9 salariati si IMM-urile cu pana la 250 de salariati sunt in continuare foarte mari. Astfel, o microintreprindere cu cel mult 9 salariati, intr-un caz fericit, atinge o cifra de afaceri de 535.000 lei/an. Potrivit datelor din lucrarea intocmita de INS, IMM-urile cu peste 250 salariati ajung si la 3,7 milioane/an/IMM.

Si o astfel de abordare din partea bancilor, partial de inteles, nu face decat sa contribuie la conservarea atenta a unor decalaje uriase.


3. Vestile mai putin bune continua sa se adune in jurul intreprinderilor mici si mijlocii care au avut in ultimii trei ani o productivitate scazuta. Au continuat intr-un context neprielnic daca ne gandim la banci si au preferat sa se autofinanteze.

Care este opinia dumneavoastra cu privire la situatia acestor afaceri din Romania? Daca aveti deja o afacere sau va doriti sa infiintati una, ati apela la banci, v-ati finanta afacerea din surse proprii sau ati incerca sa obtineti fonduri europene?

Asteptam parerile dumneavoastra in casuta de comentarii de mai jos.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fata nevazuta a bancilor in relatia cu IMM-urilor cu pana la 9 angajati":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.