Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Firmei nu i se aproba rambursarea de TVA. Ce solutie are?

12-Feb-2015
1137
Firma a cerut rambusare de TVA aferenta lunii decembrie 2014. Printre facturile primite de la furnizori se afla si aceea primita de la firma X de la care se achizitioneaza marfa (materie prima cu destinatie tehnologica).

Furnizorii au colectat si platit TVA, insa firmei nu i se aproba rambursarea si i se impun prevederile art. 160, unde la alin. 2, lit.c), se precizeaza ca pentru livrarea de cereale si plante tehnice se aplica taxarea inversa. Cum ar trebui sa procedeze?

Potrivit prevederilor art. 160 din Codul fiscal in cadrul operatiunilor pentru care se aplica taxarea inversa este cuprinsa livrarea de cereale si plante tehnice mentionate la acest articol cu codurile din Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifara si statistica si Tariful vamal comun inclusiv Porumb cu codul 1005

Pe facturile emise pentru livrarile de bunuri prevazute, furnizorii/prestatorii nu vor inscrie taxa colectata aferenta. Beneficiarii vor determina taxa aferenta, care se va evidentia in decont, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.

De aplicarea acestor prevederi sunt responsabili atat furnizorii, cat si beneficiarii.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Potrivit normelor date in aplicarea acestui articol, in cazul neaplicarii taxarii inverse prevazute de lege, organele de inspectie fiscala vor dispune masuri pentru obligarea furnizorilor/prestatorilor si a beneficiarilor la corectarea operatiunilor si aplicarea taxarii inverse.

In cadrul inspectiei fiscale la beneficiarii operatiunilor, organele de inspectie fiscala vor avea in vedere ca beneficiarul avea obligatia sa colecteze TVA la momentul exigibilitatii operatiunii, concomitent cu exercitarea dreptului de deducere.

In cazul in care in cadrul inspectiei fiscale la beneficiarii operatiunilor, organele de inspectie fiscala stabilesc ca beneficiarul nu a colectat TVA la momentul exigibilitatii operatiunii, concomitent cu exercitarea dreptului de deducere, obligand beneficiarul la plata acestei sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, furnizorii pot emite facturi de corectie cu semnul minus in vederea regularizarii taxei si restituirii acesteia catre beneficiari.

Facturile de corectie cu semnul minus emise de catre furnizor nu se evidentiaza in decontul de taxa al beneficiarului.

in concluzie, daca porumbul achizitionat are codul din nomenclator 1005, indiferent de scopul achizitiei acestuia, se aplica taxarea inversa.

Pentru luna in care s-a efectuat achizitia trebuia inregistrata taxarea inversa prin articolul
4426 = 4427

Ca urmare in primul decont de TVA se va inregistra la rubrica de regularizari taxa colectata suma aferenta acesteia.

Pentru suma platita in plus furnizorului reprezentand TVA-ul acesta va fi instiintat de concluziile controlului fiscal si se va solicita emiterea unei facturi de corectie si restituirea sumei platita in plus ca TVA. Sau daca se efectueaza achizitii in continuare de la acel furnizor, pentru a nu rambursa diferenta se va efectua compensarea contravalorii TVA, cu datoriile aferente noilor facturi.

Inregistrarea facturii de corectie a operatiunii anterioare
% = 401 - minus suma initiala
301 - cu minus suma initiala
4426 - cu minus TVA aferenta

Inregistrarea facturii corectata
301 = 401 - valoarea fara TVA

sau se poate corecta direct doar valoarea TVA
4426 = 401 - cu minus valoarea corectiei TVA

si
4426 = 4427 - TVA aferenta

Contul 401 ramane cu sold negativ.

Stingerea soldului se face prin:

- incasarea diferentei

5121 = 401

- compensarea cu alte facturi emise

Se inregistreaza o noua achizitie
301 = 401

Se achita suma din factura, minus suma de incasat aferenta TVA-ului anterior
401 = 5121 factura 2 - TVA anterior de recuperat de la acest furnizor


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Firmei nu i se aproba rambursarea de TVA. Ce solutie are?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.