Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fiscul controleaza averile in doua etape

03-Mar-2011
1860
Verificarile pe care Fiscul le va face pentru a-i depista pe cei cu venituri mari se vor face in doua etape - verificarea prealabila, urmata de verificarea fiscala propriu zisa, a scris Hotnews, dupa o analiza a Normelelor Metodologice publicate de Ministerul Finantelor.

Potrivit sursei citate, prima etapa se face ?la secret?, cei vizati nefiind informati si neputand interveni sau face obiectii cu privire la cercetarile Fiscului. Daca in urma verificarii prealabile se constata ca banuielile sunt confirmate, persoana cercetata in prealabil va fi anuntata ca in 15 zile urmeaza verificarea fiscala propriu-zisa. Controlul nu poate depasi 30 de zile.

"Avizul de verificare se comunica persoanei fizice cu cel putin 15 zile inainte de data inceperii verificarii fiscale. La stabilirea datei de incepere a verificarii fiscale, organul fiscal va avea in vedere perioada necesara pentru comunicarea avizului de verificare, perioada ce urmeaza a fi supusa verificarii (de regula, perioada impozabila definita de Codul fiscal, cu respectarea termenului de prescriptie a dreptului organului fiscal de a stabili obligatii fiscale), dar si posibilitatea de a solicita amanarea datei de incepere a verificarii", se precizeaza in Normele Metodologice.

In termen de 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare, persoana fizica verificata trebuie sa prezinte documente justificative pentru clarificarea situatiei fiscale personale. In toate cazurile, organul fiscal solicita extrasele de conturi bancare.

Comunicarea avizului de verificare nu este necesara in cazul controlului incrucisat la persoane fizice sau juridice pentru verificarea documentelor sau operatiunilor, in corelatie cu cele identificate la persoana fizica supusa verificarii fiscale sau in cazul refacerii verificarii ca urmare a unei dispozitii de reverificare.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

Amanarea datei de incepere a verificarii fiscale, se poate face o singura data, la solicitarea scrisa a persoanei fizice, pentru motive justificate. In solicitare, persoana fizica prezinta motivele pentru care solicita amanarea si, dupa caz, dovezile in sustinerea acestora. Actiunea de verificare se desfasoara, de regula, la sediul organului fiscal. In acest scop, persoana fizica verificata este instiintata prin avizul de verificare despre locul si persoana de contact la care sa se prezinte. La cererea persoanei fizice verificate, verificarea fiscala se poate desfasura si la domiciliul sau sau al avocatului acestuia, dar numai in cazul in care cel verificat este in imposibilitate fizica de a se deplasa.

Durata efectuarii verificarii fiscale este stabilita de organul fiscal si nu poate fi mai mare de 3 luni. Pe parcursul unei verificari, persoana fizica poate solicita suspendarea acesteia, doar o singura data.

Fiscul poate solicita persoanei verificate, in scris, explicatii sau clarificari punctuale, precum si informatii/inscrisuri necesare stabilirii situatiei sale fiscale, cum ar fi: situatia cheltuielilor personale; situatia bunurilor imobile si mobile detinute, intrarile si iesirile de patrimoniu in cursul perioadei verificate; participatii sau mandate detinute in societati comerciale sau alte entitati; bunuri apartinand unor persoane fizice sau juridice puse la dispozitia persoanei fizice; imprumuturi acordate si/sau contractate; tranzactii cu metale pretioase, obiecte de arta si alte bunuri de valoare; donatii, sponsorizari si/sau succesiuni; alte asemenea precizari.

Potrivit Hotnews, persoana fizica verificata este informata pe parcursul desfasurarii verificarii fiscale asupra constatarilor rezultate din verificare. La finalizarea verificarii fiscale, organul fiscal prezinta persoanei fizice constatarile si consecintele lor fiscale, acordandu-i acesteia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere, cu exceptia cazului in care bazele de impozitare nu au suferit nicio modificare in urma verificarii fiscale sau a cazului in care persoana fizica renunta la acest drept si notifica, in scris, acest fapt organelor fiscale.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fiscul controleaza averile in doua etape":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.