Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fondurile UE pentru energia din surse regenerabile sub lupa: Curtea de Conturi cere lamuriri

10-Iul-2014
424
Un raport publicat de Curtea de Conturi Europeana releva faptul ca sunt necesare anumite imbunatatiri daca se doreste ca finantarea acordata de UE sa aduca contributia maxima posibila la realizarea obiectivelor stabilite pentru 2020 in materie de energie din surse regenerabile. Auditorul extern al UE a examinat daca fondurile acordate in aceasta perioada au fost alocate unor proiecte de producere a energiei din surse regenerabile bine prioritizate si mature, cu obiective rationale si cu un bun raport cost-eficacitate, precum si gradul in care aceste fonduri au reusit sa contribuie la indeplinirea obiectivului in materie de energie din surse regenerabile stabilit pentru 2020 la nivelul de ansamblu al UE.



"Statele membre ale UE au stabilit obiective ambitioase in materie de energie din surse regenerabile. Realizarea acestor obiective poate fi sprijinita intr-o masura considerabila cu ajutorul fondurilor UE doar daca se aduc imbunatatiri in ceea ce priveste modul in care sunt gestionate programele de cheltuieli," a declarat domnul Ladislav Balko, membrul Curtii de Conturi Europene responsabil de acest raport. "De asemenea, Comisia trebuie sa se asigure ca programele care sunt finantate in statele membre au un bun raport cost-eficacitate."



Curtea a constatat ca proiectele auditate au reusit sa obtina realizarile preconizate si ca majoritatea lor erau suficient de mature si gata de implementare atunci cand au fost selectate. Nu s-au inregistrat depasiri semnificative ale costurilor sau intarzieri majore in derularea proiectelor, iar capacitatile de productie de energie din surse regenerabile au fost instalate si au intrat in functiune conform planificarii. Cu toate acestea, nu s-au obtinut intotdeauna rezultatele preconizate in materie de producere a energiei sau acestea nu au fost masurate corespunzator. Per ansamblu, fondurile cheltuite prin intermediul politicii de coeziune pentru sprijinirea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile au contribuit intr-o masura limitata la indeplinirea obiectivului stabilit la nivelul UE pentru 2020 in materie de energie din surse regenerabile, deoarece: raportul cost-eficacitate nu a constituit un principiu director pentru planificarea si implementarea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile si fondurile politicii de coeziune au avut o valoare adaugata limitata la nivelul UE.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii



Consiliul Uniunii Europene a stabilit un obiectiv obligatoriu la nivelul UE privind atingerea, pana in 2020, a unei ponderi a energiei din surse regenerabile in consumul final brut de energie de 20%, pe baza Foii de parcurs pentru energia regenerabila elaborata de Comisie, document care prezinta o cale posibila de integrare a energiilor regenerabile in politicile si pietele energiei din UE.

in perioada de programare 2007-2013, UE a alocat din fondurile aferente politicii de coeziune aproximativ 4,7 miliarde de euro pentru energia din surse regenerabile.



Note catre editori:

Rapoartele speciale ale Curtii de Conturi Europene se publica pe tot parcursul anului si prezinta rezultatele unor audituri selectate care au ca obiect domenii specifice ale bugetului UE sau aspecte specifice legate de gestiune.



in cadrul acestui raport special (nr. 6/2014), intitulat "Sprijinul acordat prin intermediul fondurilor politicii de coeziune pentru producerea de energie din surse regenerabile – a permis acesta obtinerea unor rezultate bune?", s-a urmarit sa se determine daca s-au obtinut rezultate bune in urma utilizarii celor mai importante doua surse de finantare dintre programele de cheltuieli ale UE care acorda sprijin pentru promovarea energiei din surse regenerabile – si anume, Fondul european de dezvoltare regionala si Fondul de coeziune (fondurile politicii de coeziune).


Curtea a constatat ca proiectele care au facut obiectul auditului au reusit sa obtina realizarile preconizate. Cele mai multe dintre aceste proiecte erau suficient de mature si gata de implementare atunci cand au fost selectate.

Nu s-au inregistrat depasiri semnificative ale costurilor sau intarzieri majore in derularea proiectelor, iar capacitatile de productie de energie din surse regenerabile au fost instalate si au intrat in functiune conform planificarii.

Cu toate acestea, nu s-au obtinut intotdeauna rezultatele preconizate in materie de producere a energiei sau acestea nu au fost masurate corespunzator. Per ansamblu, fondurile cheltuite prin intermediul politicii de coeziune pentru sprijinirea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile au contribuit intr-o masura limitata la indeplinirea obiectivului stabilit la nivelul UE pentru 2020 in materie de energie din surse regenerabile, deoarece: raportul cost-eficacitate nu a constituit un principiu director pentru planificarea si implementarea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile si fondurile politicii de coeziune au avut o valoare adaugata limitata la nivelul UE.

Comisia Europeana
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fondurile UE pentru energia din surse regenerabile sub lupa: Curtea de Conturi cere lamuriri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.