Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Formularul 319: Declaratie de ajustare a pro-ratei si OANAF 2810/2016

03-Nov-2016
437

Potrivit art. 302 alin. (2) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal coroborat cu pct. 73 din normele metodologice persoanele impozabile stabilite in Romania pot beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor si achiziiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, denumit stat membru de rambursare. Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

In acest sens, prin OANAF 2810/2016, publicat in M.O. nr. 844/2016 s-a aprobat Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, precum si modelul si continutul urmatoarelor formulare:

 

* (318) "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal"

* (319) "Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor art. 302 alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 73 alin. (8) din normele metodologice".

Pentru a obtine o rambursare a TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania (solicitant) adreseaza cererea de rambursare - formularul 319 pe cale electronica statului membru respectiv.

Termen: cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.

Perioada de rambursare este:

*minimum 3 luni calendaristice si maximum un an calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare)

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

sau

* o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statutului de rambursare).

Cererea de rambursare - formularul 318 trebuie sa cuprinda:

a) numele si adresa completa ale solicitantului;

b) o adresa de contact pe cale electronica;

c) descrierea activitatii economice a solicitantului pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile;

d) perioada de ramburdsare acoperta de cerere

e) o declaratie din partea solicitantului ca nu a livrat bunuri si nu a prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare pe parcursul perioadei de rambursare, cu exceptia serviciilor de transport si serviciilor auxiliare transportului, scutite in temeiul art. 144, 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE si a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 194-197 si 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse in legislatia statutului membru de rambursare;

f) codul de inregistrare in scopuri de TVA al solicitantuli;

g) datele contului bancar, inclusiv codurile IBAN si BIC.

 

In cererea de rambursare se descrie natura bunurilor si a serviciilor achizitionate conform codurilor prevazute la pct. 72 alin. (2) din norme, astfel:

 

1. combustibil

2. inchiriere de mijloace de transport

3. cheltuielile legate de mijloace de transport (altele decat bunurile si serviciile prevazute la codurile 1 si 2)

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurlor

5. cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;

6. cazare

7. servicii de catering si restaurant

8. acces la targuri si expozitii

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole

10. altele. In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

 

Cererea se inainteaza organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF.

 

Organul fiscal competent din Romania verifica daca in perioada de rambursare:

* solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal

* documentele inscrise in "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal.

In situatia in care aceste date sunt reale organul fiscal competent din Romania atribuie cererii un numar de referinta si va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea, impreuna cu toate documentele insotitoare.

In formularul 318 cerere de rambursare se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura/document de import.

Formatul electronic al formularului 318 se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care poate fi descarcat de pe pagina web a MFP - ANAF la adresa www.anaf.ro - Declaratii electronice.

 

Formularul 319 Declaratie de ajustare a pro-ratei se depune in cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare - formular 318, pro-rata de deducere se modifica, pentru a rectifica suma solicitata sau deja rambursata.

La data intrarii in vigoare a OAANF 2810/2016 se abroga OANAF 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanale impozabile in Romania.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Formularul 319: Declaratie de ajustare a pro-ratei si OANAF 2810/2016":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.