Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Garantie participare la licitatie. Inregistrarea corecta a garantiilor

10-Aug-2012
22260
Analizam cazul unei societati care lucreaza cu garantii de participare la licitatie si plateste drept astfel de garantii sume pana in 1.800 lei si unele mai mari de 1.800 lei. In contabilitate se fac urmatoarele inregistrari: 2678=5121 in momentul achitarii garantiei si 5121=2678 in momentul finalizarii contractului cand autoritatea contractanta este obligata sa restituie contravaloarea garantiei. Vom vedea astfel daca societatea procedeaza corect inregistrand aceste garantii sub 1.800 lei in 2678 sau daca ar trebui inregistrate in contul 461.


Raspuns:

In opinia noastra, caracterul contului utilizat pentru inregistrarea garantiilor ce reprezinta in fapt o creanta a societatii dvs, nu este dat de valoarea sumei, mai mica sau mai mare de 1800 lei, deoarece nu achizitionati mijloace fixe, ci de durata de imobilizare a acestei garantii.

Practic, daca urmarim functionarea conturilor 267 "Creante imobilizate" si 461 "Debitori diversi", conform planului de conturi adoptat de OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, observam ca acestea sunt utilizate in functie de data de realizare ( de incasare ) a creantei.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Contul 267 "Creante imobilizate" este utilizat pentru creante a carei perioada de realizare este mai mare de 1 an, avand natura unor creante imobilizate, iar contul 461 "Debitori diversi" este utilizat cand creanta are o perioada de incasare mai mica de 1 an.

Desigur, aceasta reprezinta o teorie contabila, insa practica contabilizarii garantiilor porneste de la premisa unei cutume ca acestea se inregistreaza in contabilitate in contul 267 "Creante imobilizate", avand in vedere ca sunt niste sume blocate, fiind primordial comportamentul de sume indisponibile pe o perioada de timp, inclusiv autoritatile fiscale prezentand de-a lungul timpului monografii contabile in acest sens.

Prin urmare, nu consideram o eroare foarte grava faptul ca aceste sume se inregistreaza in contul 267 "Creante imobilizate", chiar daca perioada de blocare a sumelor este mai mica de 1 an, insa ar fi bine sa se respecte functionarea conturilor conform regulilor adoptate de actul normativ amintit de noi.

In ce priveste completarea raportarilor financiare semestriale sau a situatiilor financiare anuale, va recomandam sa urmariti cu maxima atentie exigibilitatea datoriilor si perioada de realizare a creantelor, pe termen scurt sau pe termen lung, astfel incat pozitiile bilantiere respective sa reflecte imaginea fidela, indiferent de contul utilizat.

Dupa cum se cunoaste, participarea la licitatiile publice este conditionata uneori de calculul unor indicatori cum ar fi lichiditatea, solvabilitatea patrimoniala, ce pot fi denaturati daca datorii pe termen lung sunt inregistrate in datorii pe termen scurt sau invers.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Garantie participare la licitatie. Inregistrarea corecta a garantiilor":
Rating:

Nota: 3.64 din 7 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.