Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ghid eliberare documente: certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal, rectificarea datelor si dreptul de a depune formulare online

11-Nov-2015
3926

ANAF a emis recent un Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane juridice.

Prin acest ghid, institutia isi propune sa ofere informatii de calitate contribuabililor si sa se asigure ca acestia isi pot indeplini facil obligatiile fiscale ce le revin. Potrivit ANAF, ghidul se adreseaza atat contribuabililor cat si unitatilor fiscale, in vederea indrumarii acestora si aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare.

Acest ghid are ca scop prezentarea documentelor justificative necesare contribuabililor pentru a obtine diverse categorii de documente, autorizatii si alte inscrisuri eliberate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si cuprinde documentatia ce trebuie completata, depusa sau prezentata in vederea solutionarii celor mai frecvente solicitari ale contribuabililor persoane juridice.

Redam mai jos cateva tipuri de solicitari ale contribuabililor, prezentate in ghid, precum si modalitatile de obtinere a acestor documente.

1. Eliberarea certificatului de atestare fiscala

In vederea obtinerii unui certificat de atestare fiscala este necesara depunerea formularului - cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala.

Certificatul de atestare fiscala este valabil 30 de zile de la data emiterii.

Baza legala:

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 752 din 11 mai 2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare;

Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

 

2. Eliberarea certificatului de cazier fiscal

In vederea obtinerii certificatului, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

- cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal - formular 502;
- actul de identitate al reprezentantului legal/imputernicitului;
- imputernicire/imputernicire avocatiala/mandat, in cazul in care cererea de eliberare/certificatul de
cazier fiscal este solicitat/ridicat de imputernicit/avocat/angajat al societatii;
- documentul care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei juridice.

Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 39 din 26 august 2015 privind cazierul fiscal;

 

3. Rectificarea datelor inscrise in cazierul fiscal

in situatia in care datele inscrise in cazierul fiscal nu corespund situatiei reale ori
inregistrarea lor nu s-a facut cu respectarea dispozitiilor legale contribuabilii pot solicita rectificarea
acestora completand formularul 503 – Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal,
aprobat prin OPANAF nr. 2594/2015, insotit de acte doveditoare, prezentate in copie si original.

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2594 din 5 octombrie 2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal;

4. Obtinerea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line"

In vederea obtinerii dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line" contribuabilii trebuie sa depuna cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat - formular 150. Cererea se obtine prin inregistrarea certificatului digital calificat (obtinut de la un furnizor acreditat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, conform listei publicate pe site-ul www.mcsi.ro/) pe portalul ANAF in modulul "declaratii electronice" la sectiunea "Inregistrare formularul 150 gata completat.

De asemenea, se vor depune/prezenta in copie si original si urmatoarele documente:
- documentul de identitate al titularului certificatului digital calificat;
- documentul care atesta calitatea titularului certificatului digital calificat de reprezentant legal al
contribuabilului sau
- imputernicirea, autentificata de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului
digital calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, dupa caz.

Copiile impreuna cu imputernicirea in original se vor anexa la formularul 150.

Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr. 858 din 19 martie 2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ghid eliberare documente: certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal, rectificarea datelor si dreptul de a depune formulare online":
Rating:

Nota: 3.58 din 12 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.