Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Guvernul a aprobat noul cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc

04-Aug-2016
378

Guvernul a aprobat in data de 3 august a.c. o hotarare care reglementeaza asigurarea, la nivel national, a managementului tipurilor de risc. Aceasta inlocuieste Hotararea Guvernului nr. 2288/2004 pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta.

Noile reglementari au avut in vedere si concluziile raportului Corpului de Control al Prim-ministrului realizat dupa incendiul din Clubul Colectiv, din 30 octombrie 2015, precum si concluziile analizelor realizate de Ministerul Afacerilor Interne.

Noua hotarare de guvern stabileste:

- autoritatile care au obligatia de a asigura managementul tipurilor de risc
- comandantul actiunii - persoana din cadrul MAI care planifica si asigura integrat coordonarea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru toate tipurile de risc
- obligatia autoritatilor de a emite regulamente de gestionare a situatiilor de urgenta specifice tipului de risc repartizat si planuri de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta.
- elaborarea unei structuri-cadru a Regulamentului de gestionare a situatiei de urgenta

Autoritatile responsabile sunt impartite in autoritati cu rol principal si autoritati cu rol secundar, pentru a delimita cine detine principalele competente in domeniu si cine sprijina executarea misiunilor pe un anumit domeniu.

Pentru fiecare dintre urmatoarele tipuri de risc: cutremure, epidemii, inundatii, accident nuclear si/sau radiologic si incendii de padure, care au un impact major asupra comunitatilor, mediului si populatiei, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta elaboreaza, cu avizul Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI, o conceptie nationala de raspuns, cu sprijinul celorlalte autoritati responsabile implicate in asigurarea conducerii si interventiei operative in cadrul actiunilor de raspuns.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii

La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti, precum si al celorlalte unitati administrativ-teritoriale, se elaboreaza planuri de actiune pe tipuri de risc, care se aproba de presedintele comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta.

O alta noutate a hotararii de guvern este stabilirea comandantului actiunii - persoana din cadrul MAI care planifica si asigura integrat coordonarea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru toate tipurile de risc.

La nivel national, comandantul actiunii este secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI sau persoana desemnata de acesta.

Exceptia o reprezinta activitatea de cautare-salvare care trebuie sa se desfasoare in anumite medii specifice si la care Ministerul Afacerilor Interne participa cu rol secundar, iar rolul principal revine autoritatilor specializate. Astfel, rolul principal poate reveni Ministerului Transporturilor (pentru cautare si salvare de vieti omenesti pe mare), Ministerului Apararii Nationale (cautare nave/aeronave militare), Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri (cautare-salvare persoane blocate in galerii miniere) etc.

 

In situatia in care sunt afectate mai multe judete, comandantul actiunii poate fi desemnat la nivel zonal, prin dispozitie a secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta.

La nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, comandantul actiunii este seful inspectoratului pentru situatii de urgenta in a carui zona de competenta s-a produs evenimentul.

Comandantul actiunii are urmatoarele atributii:

- coordoneaza fortele de interventie stabilite
- informeaza comitetul pentru situatii de urgenta competent despre evolutia situatiei de urgenta si modul de desfasurare a interventiei;
- dispune suplimentarea fortelor de interventie
- desemneaza comandanti ai interventiei din cadrul autoritatilor responsabile
- asigura implementarea deciziilor comitetului pentru situatii de urgenta competent

Comandantul interventiei se subordoneaza operational comandantului actiunii si este persoana care asigura in teren conducerea fortelor si mijloacelor apartinand autoritatilor responsabile, implicate in actiunile de raspuns.

Autoritatile responsabile cu rol principal au obligatia de a emite regulamente de gestionare a situatiilor de urgenta specifice tipului de risc repartizat si planuri de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta. Regulamentele de gestionare a situatiilor de urgenta se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul MAI si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Planurile de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta se avizeaza de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si se aproba de presedintii comitetelor pentru situatii de urgenta. Structura-cadru a Regulamentului de gestionare a situatiei de urgenta se elaboreaza de catre Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

De asemenea, structura-cadru a planului de pregatire in domeniul situatiilor de urgenta se stabileste de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, se avizeaza de catre Departamentul pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne si se aproba prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul a aprobat noul cadru de asigurare al managementului tipurilor de risc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.