Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Guvernul a aprobat procedura de restituire a accizei suplimentare

27-Iun-2014
1091
Guvernul a aprobat la 26 iunie, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, proiectul de Hotarare de Guvern prin care se stabilesc conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat, catre operatorii de transport rutier licentiati, a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara de 7 eurocenti, aplicata incepand cu 1 aprilie 2014.

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat in cadrul careia se va face returnarea unei parti din acciza suplimentara este 4 aprilie 2014-31 martie 2019, inclusiv.

Ministerul Finantelor Publice a avut consultari cu organizatiile patronale ale transportatorilor de marfuri si de persoane, in vederea fundamentarii schemei de ajutor de stat pentru restituire de accize.

Proiectul de Hotarare de Guvern stabileste conditiile si documentele necesare pentru ca operatorii economici si vehiculele sa indeplineasca criteriile de eligibilitate pentru restituirea de accize.

Aceste conditii sunt stabilite in mod diferentiat, in functie de locul in care sunt stabiliti operatorii economici, respectiv in Romania sau in alte state membre, precum si in functie de tipul vehiculelor.
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

Procedura stabileste:
- baza de calcul pentru restituirea de accize;
- perioada de restituire de accize, respectiv trimestrul calendaristic;
- modul de determinare a sumelor de restituit;
- conditiile si documentele necesare pentru restituire.

Procedura de restituire a unei parti din acciza suplimentara este structurata in doua etape.

Prima etapa presupune inregistrarea operatorilor economici care doresc sa solicite restituirea de acciza, in conditiile acestui act normativ, in Registrul vehiculelor si al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize. inregistrarea presupune depunerea la Autoritatea Rutiera Romana, o singura data, cu ocazia inregistrarii, a unei serii de documente prin care operatorii economici fac dovada eligibilitatii lor si a vehiculelor pe care le detin.

Autoritatea Rutiera Romana (ARR) verifica atat eligibilitatea operatorului economic, cat si pe cea a vehiculelor pe care le detine (din punctul de vedere al licentierii, tonajului, altor conditii prevazute de lege).

Nu se incadreaza in categoria beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat, operatorii economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau dizolvare, declarati inactivi sau care au intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comerțului, cei care au avut decizii de recuperare a ajutorului de stat, precum si cei care se afla in dificultate, conform reglementarilor Comisiei Europene.

Autoritatea Rutiera Romana a fost desemnata administrator al schemei de ajutor de stat, avand in vedere faptul ca detine baza de date care include toate informatiile necesare stabilirii eligibilitatii operatorilor economici si a vehiculelor detinute de acestia.

In a doua etapa a procedurii, ARR verifica documentele, in sensul corelarii informatiilor dintre cantitatile de motorina mentionate in facturi si cele pentru care se face solicitarea de restituire. Daca aceste cantitati corespund si sunt indeplinite toate conditiile de eligibilitate prevazute de lege, ARR emite decizia de restituire, pe care o comunica atat operatorului economic, cat si Ministerului Finantelor Publice. MFP are calitatea de ordonator principal de credite si vireaza suma de bani de care operatorul economic beneficiaza prin aceasta schema de ajutor de stat.

Cererea de restituire a accizei se depune pentru un trimestru calendaristic, incepand cu prima zi a trimestrului urmator celui pentru care se solicita restituirea, dar nu mai tarziu de un an de la aceasta data.

La cererea de restituire, operatorii economici anexeaza o serie de documente: certificat de inregistrare fiscala, documente din care rezulta ca detin card de gestiune a alimentarilor cu motorina sau, in cazul in care au statie de alimentare proprie, sa dovedeasca faptul ca aceasta este dotata cu dispersor electronic pentru distributie, facturile de achizitie a motorinei, dovada platii facturilor prin instrumente de plata bancare. Restituirea de accize nu se aproba in cazul operatorilor economici care inregistreaza datorii la bugetul general consolidat.

Controalele ulterioare cu privire la realitatea informatiilor prezentate in administrarea schemei de ajutor de stat se efectueaza de catre ANAF, potrivit Codului de Procedura Fiscala.

Sursa: MFP


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul a aprobat procedura de restituire a accizei suplimentare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.