Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Pe langa actualul registru general de evidenta a salariatilor care lucreaza pe baza unui contract individual de munca, va fi introdus, pentru prima oara, si un registru de evidenta a personalului platit din fonduri publice, care va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a decis guvernul in sedinta de astazi, printr-o Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 500/2011.
Astfel, pentru salariatii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele platite din fonduri publice, institutiile si autoritatile vor folosi Registrul public.
Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat si transmis inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii salariatilor sai. Acest registru va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice si va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajatilor, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.
Pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori, MMFPSPV va achizitiona sau dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Pana la data realizarii noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor in registrul public va fi stabilita prin ordin al ministrului muncii, urmand ca, in termen de 10 zile de la publicarea acestuia in Monitorul Oficial, institutiile/autoritatile sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice. Prin exceptie, institutiile/autoritatile de aparare, ordine publica si siguranta nationala vor furniza date in registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, aisgurandu-se masurile de protectie a datelor cu caracter personal si respectarea legislatiei privind protectia informatiilor clasificate.
La data realizarii noului sistem informatic va fi emis un nou ordin al ministrului muncii privind procedura de transmitere a datelor in registrul privat/public, comuna pentru toti angajatorii privati si institutii/autoritati publice. Totodata, MMFPSPV, ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) si ANFP (Agentia Nationala a Functionarilor Publici) vor realiza interoperabilitatea intre sistemele informatice pe care le detin.
Ministerul Muncii va avea acces si la bazele de date detinute de alte autoritati/institutii publice privind evidenta populatiei, declaratiile si inregistrarile fiscale, evidenta angajatorilor inregistrati in Registrul Comertului sau la Ministerul Finantelor Publice.
Alte prevederi ale actului normativ aprobat astazi de guvern se refera la:
- stabilirea obligativitatii, pentru angajatori, de a elibera o adeverinta salariatului, la incetarea contractului individual de munca care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate;
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 500/2011 a fost necesara pentru a avea o evidenta clara a salariilor in plata ale personalului platit din fonduri publice.
Sursa: Guvernul Romaniei
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilorDispozitii tranzitorii privind raportarea datelor in REGISTRUL PUBLIC DE EVIDENTA a salariatilor. O noua declaratie trebuie depusaArticole similare
A fost publicata procedura de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL. Model de solicitareContract de ucenicie: Monografia contabila si tratamentul fiscal subventii AJOFMContributii obligatorii pentru PFA-ul platitor de salariiActe normative cu incidenta fiscala emise la data de 4 aprilie 2018Termenul de transmitere in REVISAL a actelor aditionale, prelungitUltimele articole
Salariul minim trebuie majorat, obligatoriu, dupa 2 ani, chiar si pentru salariatii cu CIM partialSalariu minim majorat la 3.300 lei. Firmele pot fi amendate cu pana la 8.000 lei daca nu transmit in REVISAL modificarile asupra CIMSalariu minim majorat la 3.300 lei. Pana cand trebuie sa trimita firmele in REVISAL modificarile asupra CIM?Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearA aparut versiunea actualizata a aplicatiei REVISAL 6.0.9. Principalele noutatiArticole similare
Subventii APIA pentru cultivarea cerealelor. Impozitarea veniturilorEsalonarea la plata va fi permanentizata. Obligatii fiscale pentru care NU se acorda aceasta facilitate (OG 11/2021)Noi modificari aduse Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si MijlociiPFA face o achizitie de la persoana fizica. Se face retinere la sursa?Bonusurile obtinute de angajatii ANAF din confiscari, limitate de Legea salarizariiUltimele articole
Regulile E-Factura, modificate prin Legea 296/2023. Vezi TOATE schimbarile care au intrat in vigoare din 11 noiembrie 2023Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearBuletin informativ ANAF: 6 noutati fiscale publicate in Monitor la final de mai 2023Modificari aduse de OUG 20/2023 prevederilor Codului de procedura fiscala privind inlesnirile la plata. Tabel comparativ ANAFOUG 20/2023: Mai multe tipuri de datorii fiscale NU vor mai putea fi esalonateArticole similare
MFP: Contribuabilii trebuie sa se adreseze direct CNAS pentru situatia actualizata a contributiilor, fara a mai trece pe la ANAFScapam de formularul 088!Norme actuale: Competente atribuite Garzii FinanciareInspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023Ghid ANAF si MFP privind E-Factura: cum vor putea contribuabilii sa emita si sa primeasca facturile electronice din 2024Ultimele articole
Din 1 iunie 2023 a intrat in vigoare scutirea de impozit pe veniturile din salarii pentru angajatii care creeaza programe pe calculatorDin 1 iunie 2023 se aplica modificarile aduse de Ordinul 1415/2023 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculatorDe ce prima ta investitie ar trebui sa fie in criptomonede?Ce studii trebuie sa ai ca sa lucrezi cu BAZE DE DATECurtea de Conturi a gasit 5 nereguli la ANAF. Inspectorii au invocat legi care nu se aplica si controale prea lungiArticole similare
Asociatie de locatari fara statut de persoana juridica. Plata AdministratorMicrogranturi de 2.000 de euro, sesiunea a 2-a. Firmele pot beneficia de facilitate doar daca indeplinesc anumite conditiiAspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor socialeDrepturile salariatilor pentru exercitarea sarcinilor de serviciu. Tratament fiscalMajorare salariu minim la 3.300 lei. Care este baza de calcul CAS si CASS incepand cu octombrie 2023?Ultimele articole
Asociat in doua societati care depasesc plafonul de 500.000 euro cumulat. Care dintre firme va ramane la impozitul microSalariul minim trebuie majorat, obligatoriu, dupa 2 ani, chiar si pentru salariatii cu CIM partialPFA in 2024. Cum se face ajustarea normei de venitEste OFICIAL! Suma de 200 lei la salariul minim va fi scutita de taxe si in 2024, conform OUG 115/2023Venituri asimilate salariilor. Studii de caz utileSfaturi de la experti
Contracte incheiate cu persoane fizice
Intrebare: Se poate face contract de colaborare pe o perioada determinata intre o PFA si o persoana fizica? Ce declaratii ar trebui facute?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O microintreprindere cu activitate in IT cu un singur salariat are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma din SUA. Salariatul este asociat unic si administrator in SRL si este incadrat cu salariul minim. Faptul ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal
Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile
NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024
Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024
Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024