Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Guvernul modifica selectia firmelor care primesc ajutoare pentru stimularea exportului

31-Mar-2014
623
Ajutoarele financiare pentru promovarea exportului de catre firme vor fi acordate dupa o noua selectie. Mai exact, Guvernul urmeaza sa acorde aceste sume de sprijin, in limita a 200.000 euro pe trei ani, inclusiv firmelor care au intampinat dificultati financiare. In acest sens va fi modificat regulamentul care actualmente interzice acordarea de sprijin financiar firmelor in dificultate.

Potrivit legislatiei din 2007, informeaza Mediafax, an de an, de la bugetul de stat, firmele beneficiaza de fonduri pentru "acoperirea, partiala sau totala, a cheltuielilor generate de participarea la targuri si expozitii internationale organizate in strainatate, organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate, realizarea de studii de piata si pe produse, realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general pe piete de interes pentru exportul romanesc".

Aceste sume sunt acordate prin Programul de promovare a exportului, gestionat de Ministerul Economiei, cu acordul Consiliului de Export, si acopera 50% din cheltuielile cu transportul extern si cazarea pentru un delegat de la fiecare firma participanta la misiunile economice si actiunile de promovare a exportului organizate in afara spatiului european si 100% cheltuielile cu transportul in interiorul tarii de destinatie a cate unui delegat al firmei, precum si cele pentru inchirierea salilor aferente intalnirilor de afaceri si a dotarilor necesare desfasurarii acestora, cheltuielile pentru mediatizarea actiunii, cheltuielile de reprezentare si protocol, precum si alte cheltuieli.

In acelasi timp insa, informeaza agentia de stiri, legea nu permite acordarea unor astfel de fonduri acelor firme care se confrunta cu dificultati financiare si defineste o astfel de firma ca fiind acea societate cu raspundere limitata pentru care se constata pierderea a mai mult de jumatate din capitalul social, din care mai mult de un sfert pierdut in ultimele 12 luni, sau pentru care cel putin o parte dintre asociati sunt tinuti responsabili pentru datoriile rezultate din pierderea capitalului, precum si pentru orice firma care indeplineste conditiile sa intre intr-o procedura de reorganizare judiciara si faliment.

Un nou regulament emis de Comisia Europeana elimina insa aceasta restrictie astfel ca vor fi acordate ajutoare si firmelor care se confrunta cu dificultati financiari, Guvernul urmand sa introduca noi criterii de selectare a firmelor beneficiare, valabile pentru perioada 2014-2020.
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

Potrivit Mediafax, firmele care pot beneficia de aceste sume trebuie sa fie inregistrate si sa aiba in obiectivul de activitate operatiuni de export. De asemenea, si urmatoarele conditii sunt prevazute de noul regulament:

- oferta de export corespunde cu profilul actiunii promotionale la care solicita participarea,

- sunt infiintate cu cel putin 18 luni inainte de data manifestarii optiunii de participare la actiunea promotionala

- au desfasurat activitati comerciale in ultimul an,

- produsele sau serviciile pe care le promoveaza la export sunt realizate in Romania, au valoare adaugata ridicata si indeplinesc conditiile de comercializare pe pietele externe,

- in ultimii 2 ani fiscali si in anul fiscal in curs nu au beneficiat de ajutoare de minimis, din sursele statului, ale autoritatilor locale sau din surse comunitare, care, cumulat, sa depasesca echivalentul in lei a 200.000 euro,

- nu au ca activitate de baza cercetarea-dezvoltarea, activitati educationale si diseminarea rezultatelor cercetarii, care nu fac obiectul normelor in materie de ajutoare de stat, cu exceptia cazurilor in care organizatiile in cauza dispun de unitati separate pentru activitati de productie si export ale caror costuri sunt contabilizate distinct fata de activitatea de baza,

- impotriva sa nu a fost emisa o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, daca aceasta decizie de recuperare nu a fost deja executata,

- la data depunerii cererii de inscriere nu inregistreaza debite la bugetul de stat si la bugetele locale si respecta regulile de participare.

Prin noile masuri se urmareste cresterea numarului de firme participante la actiuni din programul de promovare a exportului si, implicit, a numarului exportatorilor, cu efect in cresterea productiei pentru export si cresterea numarului de salariati si a veniturilor acestora, citeaza Mediafax.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Guvernul modifica selectia firmelor care primesc ajutoare pentru stimularea exportului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.