Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

HG 633/2015 privind modificarea HG 34/2009: organizarea si functionarea MFP si modificarea HG 520/2013 privind functionarea ANAF

27-Aug-2015
884

Regasiti mai jos Hotararea Guvernului nr. 633/2015 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 645 din 25 august 2015.

Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 174/2015, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), literele a) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, audit public intern, domenii reglementate specific;..................................................................................................
o) de coordonare si reglementare a controlului financiar preventiv cu privire la utilizarea fondurilor publice si administrarea patrimoniului public."

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

2. La articolul 2 alineatul (2), litera u) se abroga.

3. La articolul 2 alineatul (2), dupa litera x) se introduce o noua litera, litera y), cu urmatorul cuprins:
"y) de elaborare, de promovare si de implementare a politicii in domeniul achizitiilor publice, de stabilire si implementare a sistemului de verificare si control al aplicarii unitare a dispozitiilor legale si procedurale in domeniul achizitiilor publice, precum si de monitorizare a functionarii eficiente a sistemului de achizitii publice, exercitate prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice;".

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 42 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"42. asigura actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 91 se abroga.

6. La articolul 3 alineatul (1), punctele 99 si 100 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"99. elaboreaza raportul anual privind activitatea de control financiar preventiv la nivelul institutiilor publice la care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului oricarui fond special;
100. reglementeaza domeniul auditului public intern;".

7. La articolul 3 alineatul (1), punctul 101 se abroga.

8. La articolul 3 alineatul (1), punctul 103 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"103. coordoneaza sistemul de pregatire profesionala a persoanelor desemnate sa efectueze controlul financiar preventiv."

9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 123 se introduce un nou punct, punctul 124, cu urmatorul cuprins:
"124. coordoneaza metodologic activitatea de asistenta furnizata contribuabililor de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile subordonate pentru domeniul contabilitatii operatorilor economici."

10. La articolul 5, litera k) se abroga.

11. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.455, exclusiv demnitarii."

12. La articolul 10, dupa alineatul (10) se introduc doua noi alineate, alineatele (101) si (102), cu urmatorul cuprins:
"(101) Colegiul consultativ este format din persoane care au ocupat functia de prim-ministru al Romaniei, functia de ministru al finantelor publice sau alti specialisti in domeniul finantelor publice.
(102) Colegiul consultativ se intruneste trimestrial."

13. La articolul 10, alineatele (12)-(14) se abroga.

14. La articolul 13, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) In subordinea Ministerului Finantelor Publice se organizeaza si functioneaza Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, institutie publica cu personalitate juridica, finantata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice."

15. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. II. - Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 473 din 30 iulie 2013, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 7 litera A, punctul 30 va avea urmatorul cuprins:
"30. aplica impreuna cu structurile subordonate, conform competentelor stabilite de lege, legislatia in domeniul: trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, inspectie economico-financiara;".

2. La articolul 9, alineatul (6) va avea urmatorul cuprins:
"(6) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei si directiile generale regionale ale finantelor publice este de 26.949, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."

3. La articolul 25, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, inspectie economico-financiara din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, mobilitatea pentru eficientizarea activitatii se dispune cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice in cazul prevazut la alin. (2) lit. a), respectiv cu avizul conform al Ministerului Finantelor Publice in cazul prevazut la alin. (2) lit. b). Avizul consultativ, respectiv avizul conform pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica poate fi acordat de directorul executiv trezorerie sau de trezorierul sef, daca prin fisele de post ale acestora se stabilesc atributii in acest sens."

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici

Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb

Bucuresti, 28 iulie 2015.
Nr. 633.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "HG 633/2015 privind modificarea HG 34/2009: organizarea si functionarea MFP si modificarea HG 520/2013 privind functionarea ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.