Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Hotarare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania

23-Sep-2010
1788
Hotararea Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 171/2010 privind aprobarea Regulilor de organizare si desfasurare a testului de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu in activitatea de audit financiar a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 645, din 16 septembrie 2010.

In temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) si art. 10 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 26 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 983/ 2004, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din Romania hotaraste:

Art. 1. ? Se aproba Regulile de organizare si desfasurare a testului de verificare a cunostintelor in domeniul financiar contabil pentru accesul la stagiu in activitatea de audit financiar, potrivit anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2. ? Departamentul de admitere, pregatire continua si stagiari va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
Art. 3. ? Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din Romania,
Ion Mihailescu
Bucuresti, 25 august 2010.
Nr. 171.

Articolul 1

Potrivit prevederilor art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu se organizeaza de Camera Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare Camera, prin Departamentul de admitere, pregatire continua si stagiari (DAPCS).

Articolul 2
Inscrierea la testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu

(1) Pentru inscriere la test, persoanele trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
? sunt licentiate ale unei facultati cu profil economic; si
? au o vechime in activitatea financiar-contabila de minimum 4 ani.
(2) In vederea inscrierii la test, candidatii vor depune in perioada in care vor avea loc inscrierile, la sediul Camerei din Bucuresti, Str. Sirenelor nr. 67?69, urmatoarele acte:
? cerere-model (conform anexei care face parte integranta din prezentele reguli);
? copie a documentului de achitare a taxei de inscriere;
? copie legalizata a diplomei de licenta;
? copie a cartii de munca si adeverinta, acolo unde este cazul, care sa ateste experienta in domeniul financiar-contabil;
? copie a actului de identitate;
? cazier juridic in perioada de valabilitate;
? doua fotografii tip buletin.
(3) DAPCS va elibera in momentul inscrierii legitimatia de participare la examen.

Articolul 3
Data de organizare a testului si centrele de examinare
Camera va publica pe site-ul propriu data si perioada in care vor avea loc inscrierile, tematica de examen, precum si locul si data in care va avea loc testul, centrele de examinare si alte informatii suplimentare.

Articolul 4
Desfasurarea testului de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu

(1) a) Testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu va avea doua sectiuni:
? sectiunea de test-grila: vor exista 3 variante de raspuns din care o singura varianta de raspuns va fi corecta;
? sectiunea scrisa.
b) Timpul alocat completarii testului este de 3 ore.
(2) Intrarea in sala a candidatilor se va face cu o jumatate de ora inainte de ora de incepere a examenului, pe baza
legitimatiei de acces si a cartii de identitate/buletinului de identitate.
(3) Odata cu inceperea examenului se interzice intrarea oricarui candidat in sala de examen.
(4) Lucrarile candidatilor sunt secrete. Pentru asigurarea caracterului secret, numele, prenumele si numarul de legitimatie ale fiecarui candidat se vor inscrie in coltul negru al lucrarii, care se va sigila la predarea acesteia.
(5) Candidatii nu au voie in sala de examen cu niciun material in afara pixului sau a stiloului.
(6) La iesirea din sala candidatii vor preda toate materialele primite si vor semna pentru predarea lucrarii de examen.

Articolul 5
Rezultatele testului de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu

(1) Verificarea probelor testului se va face de catre o comisie de verificare, aprobata de catre Consiliul Camerei.
(2) Punctajul de promovare trebuie sa fie minimum 7.
(3) Pe baza punctajelor obtinute, evidentiate in listele aferente, comisia de verificare va intocmi procesul-verbal de comunicare a rezultatelor testului de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu.
(4) Rezultatele testului se vor publica pe site-ul Camerei.
(5) Rezultatul afisat de comisia de verificare se poate contesta o singura data, in termen de 48 de ore (doua zile lucratoare) de la afisare. Contestatiile se depun la sediul Camerei.
(6) Solutionarea contestatiilor va fi facuta de o comisie formata din alte persoane decat cele din comisia de verificare. Comisia va reexamina testele ale caror rezultate au fost contestate si va publica rezultatele pe site in termen de 7 zile lucratoare de la depunerea contestatiilor
(7) Candidatii care au realizat minimum 7 puncte sunt declarati admisi. Candidatii declarati admisi la testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu vor urma procedurile de inscriere stabilite prin Normele privind perioada de pregatire profesionala practica a stagiarilor in activitatea de audit financiar.

Articolul 6
Taxa de inscriere la testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu
Taxa de inscriere la testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu nu se ramburseaza in cazul neprezentarii.

Articolul 7

La data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Hotararea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din Romania nr. 109/2008 privind aprobarea Regulilor de organizare a testului de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 136 din 21 februarie 2008, se abroga.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Hotarare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.