Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Hotararea 190/2015 modifica Normele privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii

27-Mar-2015
914

 


Normele metodologice de aplicare a OUG 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii din 27.11.2013 au fost modificate de Hotararea nr. 190/2015.

Hotararea nr. 190/2015 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013
in vigoare de la 25.03.2015

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic.

1 Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 936/2013, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 755 din 5 decembrie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. 4 La articolul 7 alineatul (2), literele c) -f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"

c) declaratie pe propria raspundere a beneficiarului finantarii garantate, din care sa rezulte indeplinirea criteriilor de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a), b), e) si g) si respectarea prevederilor art. 3 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emisa cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare;

d) rezultatul consultarii Centralei Incidentelor de Plati (CIP), din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare;

e) rezultatul consultarii Centralei Riscului de Credit (CRC), din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare, cu datele disponibile la data emiterii;

f) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului/extras obtinut de la RECOM Online, din care sa rezulte indeplinirea conditiei de eligibilitate prevazute la art. 3 alin. (1) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2013, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare."

2. La articolul 19, dupa alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53), cu urmatorul cuprins:
"

(51) In termen de o zi lucratoare de la incasarea oricarei sume in contul beneficiarului programului ulterior trecerii la restanta a intregii finantari garantate, institutia de credit finantatoare transmite solicitarea de modificare a cererii de plata, in baza careia F.N.G.C.I.M.M. va modifica valoarea de executare a garantiei printr-un addendum la decizia de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de plata a garantiei. Addendumul urmeaza regimul juridic al deciziei de admitere/respingere a cererii de plata.

(52) Addendumul se comunica institutiei de credit finantatoare si M.F.P. in ziua aprobarii acestuia de catre F.N.G.C.I.M.M. pe fax sau posta electronica, urmand ca ulterior, in cel mult doua zile lucratoare, sa se transmita si documentul in original, cu respectarea unui termen de doua zile lucratoare necesare efectuarii platii de catre M.F.P. si fara a se depasi termenul maxim de 5 zile calendaristice prevazut la alin. (6) pentru efectuarea platii garantiei.

(53) Institutia de credit finantatoare poate aproba retragerea cererii de plata cu respectarea conditiilor programului. F.N.G.C.I.M.M. revoca decizia de aprobare sau, dupa caz, de respingere a cererii de plata a garantiei daca solicitarea privind retragerea cererii de plata a fost transmisa pana in a 85-a zi calendaristica de restanta a beneficiarului la plata principalului."

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Darius-Bogdan Valcov
Ministrul energiei, intreprinderilor mici
si mijlocii si mediului de afaceri,
Andrei Dominic Gerea


Bucuresti, 18 martie 2015.

Nr. 190.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Hotararea 190/2015 modifica Normele privind Programul de garantare a creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.