Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

HOTARAREA COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE Nr. 1 din 2010

10-Feb-2010
1531

PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 3 februarie 2010 

Pentru aprobarea Normei nr. 1/2010 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale individuale de catre entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private pentru exercitiul financiar 2009

Firme interesate
Actul intereseaza entitatile autorizate si supravegheate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau de fonduri de pensii administrate privat, brokeri de pensii private etc) care au obligatia depunerii situatiilor financiare anuale.

Index
Situatiile financiare anuale individuale aferente exercitiului financiar 2009 se intocmesc pe baza ultimei balante de verificare a conturilor sintetice la data de 31 decembrie 2009, in concordanta cu balantele de verificare a conturilor analitice, dupa inregistrarea cronologica si sistematica a operatiunilor evidentiate in documente justificative, aprobate de conducatorul entitatii.

Totalul rulajelor si totalul soldurilor analitice rezultate din balanta de verificare a conturilor analitice trebuie sa corespunda cu totalul rulajelor si totalul soldurilor sintetice rezultate din balanta de verificare a conturilor sintetice.

Inregistrarea operatiunilor economico-financiare aferente perioadei de raportare se face in baza documentelor justificative.

In cazul operatiunilor contabile pentru care nu se intocmesc documente justificative, inregistrarile in

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
contabilitate se fac pe baza de note de contabilitate care au la baza note justificative sau note de calcul, dupa caz, intocmite si aprobate in mod corespunzator.

In cazul stornarilor, pe documentul initial se mentioneaza numarul si data notei de contabilitate prin care s-a efectuat stornarea operatiunii, iar in nota de contabilitate de stornare se mentioneaza documentul, data si numarul de ordine a operatiunii care face obiectul stornarii.

Corectarea inregistrarilor facute in contabilitate se face numai pe baza notelor de contabilitate intocmite si aprobate in mod corespunzator.

Inregistrarile in contabilitate se fac cronologic, prin respectarea succesiunii documentelor dupa data de intocmire sau de intrare a acestora in entitate si, sistematic, in conturi contabile sintetice si analitice.

Administratorii fondurilor de pensii administrate privat si/sau ai fondurilor de pensii facultative, atat pentru activitatea proprie, cat si pentru activitatea fondului de pensii, si administratorii brokerilor de pensii private raspund pentru:

a) insusirea si aplicarea corecta a prevederilor reglementarilor contabile aplicabile;
b) elaborarea si adaptarea corespunzatoare a programelor informatice utilizate pentru prelucrarea datelor financiar-contabile;
c) exactitatea si realitatea datelor care sunt prelucrate, respectiv inregistrate in contabilitate si inscrise in situatiile financiare anuale individuale.

Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile aplicabile entitatilor mentionate la art. 2 revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine.

Administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau de fonduri de pensii administrate privat au obligatia sa intocmeasca situatiile financiare anuale individuale pentru fiecare fond de pensii administrat privat si/sau pentru fiecare fond de pensii facultative pe care il administreaza.

Situatiile prevazute la alin. (1) se auditeaza, conform legii, de catre auditorul fondului de pensii private.

Situatiile prevazute la alin. (1), insotite de raportul anual al consiliului de administratie al administratorului fondului de pensii private intocmit pentru activitatea fondului de pensii private si raportul de audit intocmit de auditorul financiar, sunt aprobate in adunarea generala ordinara a actionarilor administratorului de fond de pensii private.

Administratorii de fonduri de pensii facultative, prevazuti la art. 2 lit. e) si f), au obligatia sa intocmeasca situatiile financiare anuale individuale pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative, denumite in continuare raport financiar anual privind fondurile de pensii facultative.

Raportul financiar anual privind fondurile de pensii facultative este insotit de raportul anual al consiliului de administratie al administratorului prevazut la alin. (1) care administreaza respectivul fond de pensii facultative.

Brokerii de pensii private au obligatia sa intocmeasca situatiile financiare anuale individuale.

In functie de indeplinirea criteriilor de marime prevazute la art. 3 alin. (1) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale individuale ale brokerilor de pensii se auditeaza de catre auditorii financiari, conform legii, sau se verifica de catre cenzori sau de catre un expert contabil, dupa caz.

Pentru intocmirea situatiilor financiare anuale individuale ale exercitiului financiar 2009, incadrarea in criteriile de marime mentionate la alin. (2) se efectueaza la sfarsitul exercitiului financiar 2009, pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare individuale ale anului 2008 si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare incheiate la 31 decembrie 2008.

Articol adaugat la 10 februarie 2010

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "HOTARAREA COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE Nr. 1 din 2010":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.