Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Iata noile tarife de la Registrul Comertului

28-Sep-2012
2152
In Monitorul Oficial Partea I nr. 667 din 24 septembrie 2012 a fost publicata HOTĂRÂREA nr. 902 din 09.01.2012 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe lângă tribunale.

La articolul 2 al acestei hotarari se prevede:

(1) - Se aproba tarifele pentru eliberarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in anexa nr. 2.

(2) - Pentru cererile de eliberare de informatii prevazute la nr. crt. 2-5 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.

Art. 1 - Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Art. 2
(1) - Se aproba tarifele pentru eliberarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat, prevazute in anexa nr. 2.
(2) - Pentru cererile de eliberare de informatii prevazute la nr. crt. 2-5 din anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii.

Art. 3
(1) - Informatiile prevazute in anexa nr. 2 si/sau copiile simple/certificate de pe inregistrarile efectuate in registrul comertului si de pe actele prezentate, precum si certificatele constatatoare ca un anumit act sau fapt este sau nu este inregistrat sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, precum si altor persoane juridice prevazute de lege, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.
(2) - Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii din registrul comertului.
(3) - Informatiile eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului in conditiile alin. (2) pot fi utilizate numai in scopul informarii opiniei publice.
(4) - Informatiile si certificatele constatatoare eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale se furnizeaza in limba romana.

Art. 4
(1) - Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de documente prin fax, prin posta, in tara, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii, precum si expedierea de documente, prin posta, in strainatate, cu/fara confirmare de primire, se stabilesc in mod unitar prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.
(2) - Serviciile de transmitere de acte si informatii prin e-mail se presteaza cu titlu gratuit.

Art. 5
(1) - In cazul in care se achita o suma in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele si/sau tarifele se vor restitui potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) - In cazul renuntarii la solutionarea cererilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului si/sau oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, precum si in cazul respingerii cererilor de inregistrare, taxele si tarifele achitate de solicitant nu se restituie.
(3) - Prin exceptie de la prevederile alin. (2), taxele si tarifele se vor restitui integral in cazul cererilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului si/sau oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale la a caror solutionare se renunta in aceeasi zi in care au fost achitate taxele/tarifele aferente cererii.

Art. 6
(1) - Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul persoanelor juridice beneficiare, prevazute de lege.
(2) - Persoanele juridice beneficiare sau, dupa caz, cele care administreaza fondurile cu destinatie speciala prevazute la alin. (1) suporta comisioanele percepute, inclusiv de oficiile registrului comertului, pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemului de decontare si plati, aferente colectarii si virarii taxelor si tarifelor prevazute la alin. (1).

Art. 7
(1) - Taxele si tarifele se pot achita in numerar, prin virament bancar in conturile deschise la Trezoreria Statului, si online, prin portalul de servicii al Oficiului National al Registrului Comertului.
(2) - Taxele si tarifele se pot achita si prin intermediul Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar.
Art. 8 - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 9
(1) - Prezenta hotarare intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) - Prevederile art. 7 alin. (2) se aplica de la data la care interconectarea Oficiului National al Registrului Comertului cu Sistemul electronic national este operationala.

Art. 10 - La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 113/2010 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 25 februarie 2010.
PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA
Ministrul justitiei, Mona Maria Pivniceru
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale, Dan Nica Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, Florin Georgescu
Bucuresti, 1 septembrie 2012. Nr. 902.


Tarifele noi sunt:

- Cerere de inregistrare in registrul comertului - persoane juridice - PJ (cuprinde: autorizare constituire, inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe propria raspundere) - 250 lei

- Cerere de inregistrare in registrul comertului - persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale,
intreprinderi familiale - PFA, II, IF (cuprinde: inmatriculare, autorizare functionare prin declaratie pe
propria raspundere) - 90 lei

- Cereri mentiuni simple: - cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire firma - PJ/PFA, II, IF - cerere verificare disponibilitate/rezervare denumire emblema - PJ - declaratie Model 1 - PJ/PFA, II, IF

- declaratie Model 2 - PJ/PFA, II, IF - declaratie Model 3 - PJ/PFA, II, IF - cerere de radiere - PJ/PFA, II, IF - cerere de mentiune operatiune unica - PJ - cerere de mentiuni - PFA, II, IF - cerere depunere si mentionare acte - PJ - cerere depunere si mentionare acte - PFA, II, IF - cerere depunere situatii financiare - PJ - cerere eliberare duplicat - PJ/PFA, II, IF - cerere indreptare erori materiale - PJ - cerere indreptare erori materiale - PFA, II, IF - cerere de preschimbare a certificatului de inmatriculare - PJ/PFA, II, IF - cerere de inregistrare in registrul comertului - numire lichidator potrivit art. 31 alin. (4) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare - PJ - cerere de inregistrare in registrul comertului - numire lichidator potrivit art. 237 alin. (7) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - PJ - cerere eliberare certificat constatator si extras de registru - 45 lei

- Cereri mentiuni complexe: cerere de mentiuni cu doua sau mai multe operatiuni - PJ - 220 lei

- Cerere copii certificate - PJ/PFA, II, IF - 4+0,2/pagina certificata


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Iata noile tarife de la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.