Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

IMM cer compensari directe intre firme

04-Oct-2011
4255
In acest moment sunt obligate sa transmita la IMI datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10.000 lei

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) propune simplificarea procedurilor administrative pentru IMM-uri prin eliminarea obligativitatilor firmelor de efectuare a compensarilor intre persoane juridice numai prin IMI (Institutul de Management si Informatica). Conform Hotararii nr. 685/1999, contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa transmita la Institutul de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10.000 lei.

In aceasta categorie se includ volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare si cel al debitelor catre bugetul de stat

In aceasta categorie se includ volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente; volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de intarziere datorate si penalizarile, dupa caz; volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat, dar si volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta. De asemenea, contribuabilii sunt obligati sa actualizeze aceste date transmise la cel mult 30 de zile.

Toate compensarile intermediate conform prezentului regulament sunt legal efectuate
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

Astfel, ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si datoriilor care au facut obiectul compensarii. Acest ordin de compensare se anexeaza la nota contabila. In acest caz, CNIPMMR propune abrogarea in regim de urgenta a Hotararii nr. 685/1999, care genereaza birocratie excesiva, costuri suplimentare nejustificate si care contravine prevederilor Codului civil si Codului comercial.

Compensare directa fara intermediari

Argumentele pe care se bazeaza propunerea formulata de membrii CNIPMMR sunt legate de doua persoane juridice care se bazeaza pe o relatie contractuala directa ce trebuie sa aiba posibilitatea de a-si compensa direct (in conditiile Codului civil), fara intermediari, datoriile, respectiv creante peste 10.000 lei si restante peste 30 de zile, fara a fi obligate la costuri suplimentare prin declararea si compensarea lor numai prin IMI. In cadrul Hotararii 685/1999 se prevede ca toate compensarile intermediate conform regulamentului sunt legal efectuate, ceea ce se poate interpreta, in mod literal, ca orice compensare efectuata in afara IMI nu ar fi legala, fapt ce contravine prevederilor Codului civil si Codului comercial, precum si libertatii contractuale, prin interventia statului intr-o relatie comerciala dintre doua persoane juridice.

Stingerea creantelor si datoriilor intre doua persoane juridice de drept si pe baza unui alt document

Totodata, obligativitatea ca orice compensare efectuata sa se faca numai pe formular tipizat conform acestui Regulament se considera ca nu isi are rostul, atata timp cat exista prevederi legale (Codul civil si Codul comercial) care dau posibilitatea stingerii creantelor si datoriilor intre doua persoane juridice de drept si pe baza unui alt document (n.r. - act aditional la contractul initial, proces verbal de compensare).
CNIPMMR arata ca obligativitatea utilizarii unui formular tipizat creeaza si posibilitatea unor abuzuri din partea anumitor organe ale statului care pot interpreta legea intr-un mod total nefavorabil IMM-urilor, putandu-se ajunge chiar si la posibilitatea ca in instanta aceste compensari efectuate intre doua persoane juridice, chiar si daca sunt aprobate de ambele parti, sa fie anulate ca nu s-au facut prin IMI sau pe document tipizat.

Membrii CNIPMMR arata ca obligativitatea compensarii creantelor/datoriilor intre doua persoane juridice prin IMI genereaza timp pierdut pentru IMM-uri si, totodata, costuri suplimentare, inutile, tariful perceput de IMI nefiind unul scazut.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "IMM cer compensari directe intre firme":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

06-Oct-2011

O initiativa extraordinara. Sper sa se aplice.

05-Oct-2011

Minunat! O initiativa foarte buna. Sper sa o vad pusa in practica. Nu se supara oare niste minti luminate ca raman fara obiectul muncii?

05-Oct-2011

Ar fi foarte bine venita aceasta propunere de compensarea creantelor/datoriilor intre doua persoane juridice,fara plafonarea sumelor.Modalitatea de pana acum a fost greoaie ,pierdere mare de timp si multa birocratie.Cred ca un proces verbal de compensare intre cele doua persoane juridice ar fi de recomandat.





Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.