Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

IMM cer compensari directe intre firme

04-Oct-2011
4310
In acest moment sunt obligate sa transmita la IMI datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10.000 lei

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) propune simplificarea procedurilor administrative pentru IMM-uri prin eliminarea obligativitatilor firmelor de efectuare a compensarilor intre persoane juridice numai prin IMI (Institutul de Management si Informatica). Conform Hotararii nr. 685/1999, contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa transmita la Institutul de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10.000 lei.

In aceasta categorie se includ volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare si cel al debitelor catre bugetul de stat

In aceasta categorie se includ volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente; volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de intarziere datorate si penalizarile, dupa caz; volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat, dar si volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta. De asemenea, contribuabilii sunt obligati sa actualizeze aceste date transmise la cel mult 30 de zile.

Toate compensarile intermediate conform prezentului regulament sunt legal efectuate
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Astfel, ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si datoriilor care au facut obiectul compensarii. Acest ordin de compensare se anexeaza la nota contabila. In acest caz, CNIPMMR propune abrogarea in regim de urgenta a Hotararii nr. 685/1999, care genereaza birocratie excesiva, costuri suplimentare nejustificate si care contravine prevederilor Codului civil si Codului comercial.

Compensare directa fara intermediari

Argumentele pe care se bazeaza propunerea formulata de membrii CNIPMMR sunt legate de doua persoane juridice care se bazeaza pe o relatie contractuala directa ce trebuie sa aiba posibilitatea de a-si compensa direct (in conditiile Codului civil), fara intermediari, datoriile, respectiv creante peste 10.000 lei si restante peste 30 de zile, fara a fi obligate la costuri suplimentare prin declararea si compensarea lor numai prin IMI. In cadrul Hotararii 685/1999 se prevede ca toate compensarile intermediate conform regulamentului sunt legal efectuate, ceea ce se poate interpreta, in mod literal, ca orice compensare efectuata in afara IMI nu ar fi legala, fapt ce contravine prevederilor Codului civil si Codului comercial, precum si libertatii contractuale, prin interventia statului intr-o relatie comerciala dintre doua persoane juridice.

Stingerea creantelor si datoriilor intre doua persoane juridice de drept si pe baza unui alt document

Totodata, obligativitatea ca orice compensare efectuata sa se faca numai pe formular tipizat conform acestui Regulament se considera ca nu isi are rostul, atata timp cat exista prevederi legale (Codul civil si Codul comercial) care dau posibilitatea stingerii creantelor si datoriilor intre doua persoane juridice de drept si pe baza unui alt document (n.r. - act aditional la contractul initial, proces verbal de compensare).
CNIPMMR arata ca obligativitatea utilizarii unui formular tipizat creeaza si posibilitatea unor abuzuri din partea anumitor organe ale statului care pot interpreta legea intr-un mod total nefavorabil IMM-urilor, putandu-se ajunge chiar si la posibilitatea ca in instanta aceste compensari efectuate intre doua persoane juridice, chiar si daca sunt aprobate de ambele parti, sa fie anulate ca nu s-au facut prin IMI sau pe document tipizat.

Membrii CNIPMMR arata ca obligativitatea compensarii creantelor/datoriilor intre doua persoane juridice prin IMI genereaza timp pierdut pentru IMM-uri si, totodata, costuri suplimentare, inutile, tariful perceput de IMI nefiind unul scazut.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "IMM cer compensari directe intre firme":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

06-Oct-2011

O initiativa extraordinara. Sper sa se aplice.

05-Oct-2011

Minunat! O initiativa foarte buna. Sper sa o vad pusa in practica. Nu se supara oare niste minti luminate ca raman fara obiectul muncii?

05-Oct-2011

Ar fi foarte bine venita aceasta propunere de compensarea creantelor/datoriilor intre doua persoane juridice,fara plafonarea sumelor.Modalitatea de pana acum a fost greoaie ,pierdere mare de timp si multa birocratie.Cred ca un proces verbal de compensare intre cele doua persoane juridice ar fi de recomandat.





Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.