Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozitul minim. Firma declarata inactiva

30-Aug-2010
5993

Intrebare:

Am o nelamurire in legatura cu impozitul minim la o firma declarata inactiva, din cauza neprezentarii actelor la control, de catre administratia financiara ,incepand cu 2010.

Trebuie sau nu sa se declare impozitul minim?

Mentionez ca in afara de declaratia 300, restul declaratiilor si bilantul depunem regulat.

Raspuns:

Persoane juridice sunt declarate inactive, potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 11 alin. (11) si (12), daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

  • nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
  • nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Sunt vizate urmatoarele declaratii:

  • formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat ?;
  • formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale?;
  • formularul 103 ?Declaratie privind accizele?;
  • formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?;
  • formularul 301 ?Decont special de taxa pe valoarea adaugata?;
  • formularul 390 VIES ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile intracomunitare de bunuri?;
  • formularul 394 ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national?.

Declararea societatilor ca inactive se face incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, a Listei contribuabililor declarati inactivi.

Ca o consecinta negativa este faptul ca autoritatile fiscale nu iau in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv.

Sunt exceptate societatile aflate in stare de insolventa sau cele pentru care s-a pronuntat sau a fost adoptata o hotarare de dizolvare.

Actul normativ care reglementeaza declararea contribuabililor inactivi este Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008, modificat prin OPANAF nr. 67/2009.

Prin acest ultim act normativ se stabileste ca, pe perioada cit societatea figureaza in lista contribuabililor inactivi, acesteia ii sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, dar nu este supusa procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaratiilor si de impunere din oficiu pentru nedepunerea declaratiilor.

In ceea ce priveste datorarea impozitului minim, mentionam ca o societate care a solicitat la oficiul registrului comertului suspendarea activitatii, conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu este obligata la calculul si plata impozitului minim instituit prin art. 18, alin. (2) din Codul fiscal, pentru perioada suspendarii activitatii.

Rezulta ca sunt doua notiuni distincte:

- declararea societatii ca inactiva si publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei, ca urmare a nerespectarii obligatiilor declarative, constatate de ANAF,

- suspendarea limitata a activitatii prin solicitarea acestui lucru la oficiul registrului comertului.

Suspendarea activitatii prin inregistrare la oficiul registrului comertului, daca nu este urmata si de solicitarea regimului derogatoriu de depunere a declaratiilor fiscale (conform prevederilor OPANAF nr. 1221/2009), nu atrage si nedepunerea declaratiilor fiscale. Nu se calculeaza si nu se plateste impozitul minim, dar se depune formularul 100.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozitul minim. Firma declarata inactiva":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.