Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia celor care obtin venituri din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri

07-Feb-2012
2234
Directia Generala a Finantelor Publice Brasov, prin Serviciul Metodologie si Asistenta Contribuabili, atrage atentia celor interesati, avand ca baza legala Legea nr. 52/2011, Ordinul MFP nr. 1930/2011 si Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, completata prin OG nr. 30/201, asupra impozitarii veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.

Zilier - persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar persoana juridica.

Durata activitatii ocazionale care poate fi exercitata este de minimum o zi, corespunzator cu
8 ore de munca.

Cuantumul remuneratiei brute orare stabilite de parti nu poate fi mai mic de 2 lei/ora si nici mai
mare de 10 lei/ora si se acorda la sfarsitul fiecarei zile de lucru, inainte de semnarea in Registrul
de evidenta a zilierilor de catre zilier si beneficiar.[art. 9 alin. (2), Legea nr. 52/2011]
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii


IMPOZITUL DATORAT PENTRU VENITUL REALIZAT DE ZILIERI

Venitul realizat de zilieri sub forma remuneratiei zilnice reprezinta venit asimilat salariului
pentru care se datoreaza impozit pe salarii, dar nu se datoreaza contributiile sociale obligatorii
nici de catre zilier, nici de catre beneficiar. [art. 9 alin. (1), Ordinul 1930/2011, art. 8 alin. (2), Legea nr. 52/2011]

DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI DATORAT PENTRU VENITUL REALIZAT DE
ZILIERI


Impozitul datorat de zilieri pentru venitul realizat se calculeaza si se retine de persoana juridica (beneficiar al lucrarilor), prin aplicarea cotei de 16% asupra remuneratiei brute zilnice si
se declara in declaratia 112- Anexa 1, la sectiunea A "Creante fiscale"- 01.(602) - impozit pe
veniturile din salarii, cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe salarii, dar fara a completa pentru zilieri celelalte anexe din declaratie.

Declararea si virarea la bugetul de stat a impozitului calculat si retinut se efectueaza de catre
beneficiarul de lucrari pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc
aceste venituri.

EXCEPTIE!

Contribuabilii care indeplinesc conditiile, prevazute la art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, pentru
declararea si plata trimestriala a impozitului pe salariu si a contributiilor sociale, declara
trimestrial in declaratia 112 si platesc trimestrial impozitul pe veniturile din salarii inclusiv pentru
zilieri, pana la data de 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, prin completarea si depunerea
unei declaratii 112 pentru fiecare luna din trimestru.

Primul termen de depunere trimestriala a declaratiei 112 este 25 ianuarie 2012. [art. 6, Legea nr. 52/2011 si art. 58 alin. (1) si (2) din Codul fiscal modificat prin OG nr. 30/2011]

ATENTIE!:

Numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (excusiv 3) in functie de care
se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se
au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112.
[art. 58 alin. (2), art. 29619, alin.(13) din Codul fiscal]

Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2011, inclusiv
pentru zilieri se cuprind in fisele fiscale. [art. 59, Cod fiscal]

Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic
(exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti
zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat
lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca unde isi are
sediul. Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de
Munca.

[art.7din Legea nr. 52/2011 si art. 6 din Ordinul 1930/2011]
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia celor care obtin venituri din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.