Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia firmelor: Incadrare echipamente in catalogul mijloacelor fixe. Cum se procedeaza?

20-Apr-2016
546

In cuprinsul analizei de mai jos dorim sa oferim informatii utile pentru incadrarea corecta a echipamentelor IT in catalogul mijloacelor fixe. Astfel, stabilim daca pentru o firma din domeniul IT serverele, imprimantele, calculatoarele reprezinta:


- 2131 Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru)
- 2131.01 Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru) pentru activitatile fara scop patrimonial
sau
- 2131.02 Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru) pentru activitatile economice.

Din datele furnizate intelegem ca intrebarea dvs. se refera la o societate comerciala cu raspundere limitata, infiintata in baza Legii nr. 31/1990 a societatilor comerciale, care functioneaza in baza autorizarii pentru codul CAEN 9511 - Repararea calculatoarelor si echipamentelor periferice.

In aceste conditii, entitatea dvs. este o societate care desfasoara activitati economice si nu o entitate care desfasoara activitati fara scop patrimonial. Entitatile care desfasoara activitati fara scop patrimonial (asociatii, fundatii,etc) sunt infiintate in baza Ordonantei de Urgenta nr. 26/2000.
Incadrarea activelor imobilizate depinde de scopul caruia ii sunt destinate, potrivit politicilor contabile aprobate de administratori sau de persoanele care au obligatia gestionarii entitatii.

Astfel, opinam ca serverele, imprimantele, calculatoarele pot fi incadrate:

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

- Fie in contul 2131 Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru); in cazul dvs., 2131.02, pentru activitati economice, daca aceste echipamente sunt utilizate in desfasurarea activitatii de baza a societatii;
- Fie in contul 2132 Aparate si instalatii de masurare, control si reglare ( nu confundati cu 2131.02), in cazul in care sunt utilizate in desfasurarea activitatilor auxiliare (de exemplu, in activitatile general administrative, respectiv, desfacere, contabilitate, secretariat).

Faptul ca in planul de conturi din sistemul informatic pe care il detineti apare analiticul 2131.01 Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru) pentru activitatile fara scop patrimonial poate insemna ca respectivul program este utilizat si pentru organizatii fara scop patrimonial.

Recomandam sa verificati planul de conturi utilizat pentru a va asigura ca acest plan de conturi este cel prevazut de Ordinul nr. 1802/2014 (valabil pentru societati comerciale) si nu cel prevazut de Ordinul nr. 1969/2007, Reglementare contabila pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia firmelor: Incadrare echipamente in catalogul mijloacelor fixe. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 1.83 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.