Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia societatilor: Sfaturi utile pentru derularea inspectiei fiscale

20-Aug-2012
1700
Inainte de prezentarea catorva dintre regulile de urmat in cursul inspectiei fiscale este de avut in vedere recomandarea de a avea cat mai putin contact direct cu Administratia fiscala. Utilizati procedura transmiterii documentelor prin posta cu confirmare de primire. Evitati o multime de complicatii si veti castiga si mult mai mult timp.

Anticipati inspectia fiscala si pregatiti evidenta financiar-fiscala din timp. Cererile de restituire a unor sume de la buget sau de rambursare a TVA, schimbarile repetate ale sediului societatii, intarzierile in depunerea declaratiilor si in efectuarea platilor sunt premise ale declansarii inspectiei fiscale.

Cereti amanarea inspectiei fiscale atunci cand apreciati ca este necesar sa o pregatiti. Potrivit art. 101 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, amanarea datei de incepere a inspectiei fiscale se poate solicita, o singura data, pentru motive bine justificate. Amanarea inspectiei este dispusa de catre conducatorul institutiei din care face parte organul de control.

Dupa prezentarea documentelor care ii atesta calitatea, urmatoarea obligatie a inspectorului este sa ceara si sa completeze imediat registrul unic de control. Astfel va fi consemnata data inceperii inspectiei. Importanta completarii registrului decurge din prevederile art. 101 din Codul de procedura fiscala care limiteaza durata efectuarii inspectiei fiscale la cel mult 3 luni, iar in cazul societatilor care au organizate sedii secundare si a celor incadrate in categoria marilor contribuabili, cel mult 6 luni.

Asigurati-va ca sunt respectate dispozitiile art. 105 alin. (3) din Codul de procedura fiscala care va asigura dreptul la unicitatea inspectiei fiscale pentru fiecare impozit si perioada fiscala. incalcarea acestei reguli atrage desfiintarea actului de control.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii


In functie de constatarile sale, inspectorul poate genera discutii pentru lamurirea unor aspecte si poate sa solicite eventuale explicatii de contribuabil. Nu va grabiti sa raspundeti inspectorului. Analizati toate consecintele care decurg din informatiile furnizate inspectorului. Nu ezitati sa cereti punctul de vedere al unui consultant care va poate asista pe intreaga durata a inspectiei fiscale.

Daca sunt solicitate explicatii scrise, raspunsul la intrebarile puse de catre inspector se vor da in scris utilizand formularul nota explicativa. Va recomandam sa solicitati formularea intrebarilor si raspunsurilor in scris pentru a evita raspunsurile deficitare, dar si pentru a analiza in detaliu motivele cercetarilor intreprinse de inspector si consecintele raspunsurilor formulate. in cazul in care implicatiile raspunsurilor sunt majore refuzati raspunsul prin nota explicativa si solicitati transmiterea lor in scris prin posta.

Furnizati strict documentele si informatiile solicitate de inspector solicitand in prealabil explicatii detaliate din partea persoanelor responsabile din cadrul societatii (sef de sectii, conducatori de compartimente). Fiti bine informat.

Urmariti si sesizati de indata politicos, dar ferm orice depasire a obiectivelor controlului sau a competentelor inspectorului. Faceti-l sa inteleaga ca va sunt cunoscute drepturile.

Avand in vedere tentatia inspectorului de a utiliza interpretarea cea mai restrictiva ajutati-l sa adopte solutia dvs. punandu-i la dispozitie cat mai multe documente sau interpretari favorabile. Contracarati cu argumente legale si documente constatarile organului de inspectie fiscala chiar din timpul controlului, pentru a determina eliminarea punctelor divergente din raportul de inspectie fiscala.

In cazul in care inspectorul constata savarsirea unei fapte ce constituie contraventie, solicitati aplicarea avertismentului. Acesta poate fi aplicat in toate cazurile, chiar si daca nu este prevazuta expres aceasta posibilitate in actul normativ care o reglementeaza. in caz de refuz, solicitati aplicarea amenzii la minimul prevazut de actul normativ care o instituie.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia societatilor: Sfaturi utile pentru derularea inspectiei fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

13-Sep-2012

9yynzj , [url=http://xjfauudrjqhw.com/]xjfauudrjqhw[/url], [link=http://mspysdodtnpn.com/]mspysdodtnpn[/link], http://elqdihxoebvz.com/

12-Sep-2012

38vKey jwjkwhnmpnni

12-Sep-2012

uYQ9kZ , [url=http://czwmobtbbhvs.com/]czwmobtbbhvs[/url], [link=http://ucisavpimlua.com/]ucisavpimlua[/link], http://wfhgsraoaexd.com/

11-Sep-2012

Qah4ET zjpqgietbthd

11-Sep-2012

Si Domnule Ministru al Justitiei, in calitatea mea de catetaen platitor de taxe si impozite,deci de contribuabil direct la plata salariilor judecatorilor cat si a deciziilor date de acestia , va solicit ca punerea in aplicare a deciziilor judecatoresti cu privire la plati de salarii sau pensii date unor anumite categorii sociale, sa fie suportate de catre breasla judecatoreasca ,pentru ca nu e treaba lor sa stabileasca cuantumuri de salarii sau pensii iar factura de plata sa o suport eu. Deasemenea tot ei sa sponsorizeze licitatiile atribuite prin decizie judecatoreasca anumitor firme, pentru ca nu e treaba lor sa acorde licitatii pentru ca nu sunt specialistii universali ai pamantului si nu eu trebuie sa le platesc grandoarea ,incompetenta ,reaua-vointa sau datul cu parerea in tot si-n toate.Va solicit in calitatea dvs de membru al Guvernului ca sumele respective sa le fie oprite din salariile acestora ,prin retinere de penalizare pe statele de plata.Va mai solicit modificarea legislatiei, introducerea Curtilor de Jurati, un judecator la o curte de Jurati, care doar administreaza probele, astfel numarul acestora poate fi redus cu 60% ,care urmeaza sa treaca in avocatura unde sa-i reprezinte in mod direct si pe banii lor pe cei certati cu legea, nu in mod indirect si pe banii mei asa cum o fac acum.Cu stima,un contribuabil.





Subiectele saptamanii

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.