Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintare sedii secundare in strainatate. Ce trebuie sa stim

16-Oct-2012
14194
Analizam cazul unei societati care deruleaza lucrari de instalatii pe teritoriul Frantei conform unui contract pe o perioada de 9-16 luni. Vom stabili astfel in ce masura este obligatorie deschiderea unui punct de lucru pe teritoriul unde se desfasoara lucrarea, precum si care sunt formalitatile si suportul legal pentru deschiderea unui punct de lucru in aceste conditii.


Raspuns:

Alaturi de filiale si sucursale alin. (3) al art. 43 din Legea societatilor comerciale 31/1990 enumera si celelalte tipuri de sedii secundare: agentii, puncte de lucru sau alte asemenea. Acesta sunt si ele dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza in registrul comertului de la sediul principal potrivit Legii 26/1990.

In ceea ce priveste infiintarea de sedii secundare in strainatate art. 74 alin. (2) din Codul de procedura fiscala stabileste in mod expres obligatia contribuabililor cu domiciliul fiscal in Romania de a declara in termen de 30 de zile infiintarea acestor subunitati. In mod expres alin. (4) al aceluiasi articol stabileste ca Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

Legea 31/1990 nu instituie obligativitatea inregistrarii sediului secundar pentru situatia in care societatea desfasora lucrari de aceasta natura astfel ca, in opinia noastra nu ar trebui efectuata si inregistrarea la Registrul comertului. Consideram ca aceasta ar insemna practic faptul ca s-ar determina/impune indeplinirea conditiilor de constituire a unui sediu stabil in Franta deoarece punctul de lucru presupune existenta unui spatiu anume deteminat prin care se deruleaza operatiuni economice ale societatii.
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Obligatii fiscale in raport cu statul francez sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia insa daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.

In temeiul acestui act normativ, in functie de circunstantele realizarii venitului, va fi stabilit regimul de impunere a acestora.

In conformitate cu art. 7 pct. 1 din Conventie beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acest stat afara de cazul cand intreprinderea nu exercita activitatea sa in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu stabil aflat in acesta. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, beneficiile intreprinderii sunt impozabile in celalalt stat, dar numai in masura in care aceste beneficii sunt realizate de catre acest sediu stabil.

Asadar, impunerea in Franta a veniturilor realizate ca urmare a lucrarilor de instalatii este determinata de indeplinirea conditiilor prevazute la art. 5 din Conventie referitoare la conditiile ce trebuie indeplinite pentru a se considera ca societatea detine pe teritoriul francez un sediu stabil. In raport cu situatia concreta vor fi incidente prevederile paragrafului 2 lit. g) referitoare la lucrarile de montaj. In cazul in care acestea se intind pe o perioada ce depaseste 12 luni atunci societatea va detine un sediu stabil in Franta ceea ce va permite acestui stat ca in temeiul art. 7 sa impuna veniturile realizate prin intermediul acestuia. Desigur ca veniturile vor fi impuse si in Romania insa pentru impozitul platit in Franta va beneficia de credit fiscal conform art. 31 din Codul fiscal . In cazul in care nu este indeplinita conditia de durata, veniturile vor fi inpuse exclusiv in Romania in virtutea aceleiasi prevederi.

Tehnic, prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea punctului de lucru din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a fi indeplinita obligatia fiscala de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza. Ulterior, avand in vedere cele de mai sus urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale franceze in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul in temeiul carora se deruleaza lucrarile si sunt realizate veniturile.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintare sedii secundare in strainatate. Ce trebuie sa stim":
Rating:

Nota: 3.89 din 31 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

27-Ian-2015

A-si avea si o intrebare. Desfasor o activitate in Germania cu oameni detasati din Romania, de la firma la care lucrez. Am contract cu o firma germana. Beneficiez de scutire de la plata impozitelor in Germania. S-a iscat o adevarata isterie cu noua lege a salariului minim in Germania valabila de la 01.01.2015. Oamenii mei sunt platiti cu salariul in tara si cu diurna in Germania. Cum ma afecteaza si daca ma afecteaza noua lege germana?





Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.