Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala

08-Apr-2014
11336
Infiintarea unui SRL-D se recomanda tinerilor de pana in 35 ani si presupune o procedura mult mai simpla decat in cazul altor forme de organizare.

Pentru cei care sunt la prima lor afacere, acest tip de societate este cea recomandata. Veti regasi prin cele ce urmeaza informatii utile referitoare la actele necesare deschiderii unui SRL, documentele obligatorii, pasii de urmat si costurile de infiintare care insotesc procedura de mai jos.

Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile. Actele necesare infiintarii unui SRL-D sunt: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le vei primi si completa pe loc la Registrul Comertului. si pentru ca vrem sa te ajutam cu documentele necesare infiintarii firmei, mai jos ai atasate si doua modele de contract de comodat, respectiv de act constitutiv.

Costurile sau taxele pentru infiintarea unui SRL-D sunt zero. Fii totusi pregatit cu un timbru fiscal de 4 lei, necesar a fi adaugat la dosarul (cu sina) depus la Registrul Comertului.

Pasii de urmat pentru infiintare a unui SRL-D sunt urmatorii:
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Ziua 1:

- Mergi la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul judetului in care vei avea sediul social al firmei, pentru rezervarea numelui firmei. Fii pregatit cu cel putin 5-10 variante de nume. De obicei, vei obtine rezervarea de nume pe loc.

- Completeaza si incheie contractul de comodat si actul constitutiv (nu uita ca nu ai voie sa alegi mai mult de 5 grupe CAEN) si impreuna cu rezervarea de nume te duci la orice banca pentru depunerea capitalului social.

- Cu chitanta care atesta plata capitalului social, dar si cu celelalte documente(act constitutiv, contract de comodat, copie dupa actul de proprietate al celui cu care ai incheiat contractul de comodat) te intorci la Registrul Comertului, unde completezi formularele necesare dosarului de infiintare. Acestea le primesti la biroul de Informatii al Registrului Comertului. De asemenea, in orice oficiu al Registrului Comertului vei gasi toate aceste formulare si completate sub forma de exemplu, fiind relativ facila completarea acestora de catre oricine. De asemenea, nu uita sa atasezi si o dovada de proprietate a spatiului pe care s-a facut contractul de comodat.

- Cu dosarul completat, te prezinti la ghiseul destinat depunerii acestuia. si cam asta a fost. intr-o zi, in cel mai bun caz, actele infiintarii unei firme au fost rezolvate.

Ziua 2:

-Acum astepti infiintarea firmei.

Ziua 3:

-Teoretic, in a 3-a zi, daca nu sunt probleme in dosar, actele oficiale ale firmei ar trebui sa fie gata, putand ridica de la Registrul Comertului, Certificatul de inregistrare. Odata acesta obtinut, poti merge la orice magazin specializat pentru a-ti realiza prima stampila.

Nu uita insa, ca una din obligatiile SRL-D-ului, este ca in termen de 10 zile de infiintare, sa instiintezi Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.

De precizat ca si in cazul infiintarii unui SRL normal, procedura este in mare parte la fel, diferenta principala constand in plata unor taxe de infiintare (de aproximativ 400-500 de lei). De asemenea, durata de infiintare poate sa fie un pic mai mare in cazul unor evenimente neprevazute sau daca de exemplu, sediul social va fi la bloc, unde va fi necesara obtinerea acordului din partea tuturor vecinilor.


Sursa: planul-de-afaceri.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala":
Rating:

Nota: 3.7 din 38 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

09-Apr-2014

Prin aplicatia SmartApp www.smartapp.ro cei interesati sa infiinteze un SRL, PFA, ONG, etc, isi pot realiza GRATUIT dosarul de acte ce trebuie depus la institutiile abilitate pentru infiintarea lor.





Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.