Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala

08-Apr-2014
11578
Infiintarea unui SRL-D se recomanda tinerilor de pana in 35 ani si presupune o procedura mult mai simpla decat in cazul altor forme de organizare.

Pentru cei care sunt la prima lor afacere, acest tip de societate este cea recomandata. Veti regasi prin cele ce urmeaza informatii utile referitoare la actele necesare deschiderii unui SRL, documentele obligatorii, pasii de urmat si costurile de infiintare care insotesc procedura de mai jos.

Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile. Actele necesare infiintarii unui SRL-D sunt: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le vei primi si completa pe loc la Registrul Comertului. si pentru ca vrem sa te ajutam cu documentele necesare infiintarii firmei, mai jos ai atasate si doua modele de contract de comodat, respectiv de act constitutiv.

Costurile sau taxele pentru infiintarea unui SRL-D sunt zero. Fii totusi pregatit cu un timbru fiscal de 4 lei, necesar a fi adaugat la dosarul (cu sina) depus la Registrul Comertului.

Pasii de urmat pentru infiintare a unui SRL-D sunt urmatorii:
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Ziua 1:

- Mergi la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul judetului in care vei avea sediul social al firmei, pentru rezervarea numelui firmei. Fii pregatit cu cel putin 5-10 variante de nume. De obicei, vei obtine rezervarea de nume pe loc.

- Completeaza si incheie contractul de comodat si actul constitutiv (nu uita ca nu ai voie sa alegi mai mult de 5 grupe CAEN) si impreuna cu rezervarea de nume te duci la orice banca pentru depunerea capitalului social.

- Cu chitanta care atesta plata capitalului social, dar si cu celelalte documente(act constitutiv, contract de comodat, copie dupa actul de proprietate al celui cu care ai incheiat contractul de comodat) te intorci la Registrul Comertului, unde completezi formularele necesare dosarului de infiintare. Acestea le primesti la biroul de Informatii al Registrului Comertului. De asemenea, in orice oficiu al Registrului Comertului vei gasi toate aceste formulare si completate sub forma de exemplu, fiind relativ facila completarea acestora de catre oricine. De asemenea, nu uita sa atasezi si o dovada de proprietate a spatiului pe care s-a facut contractul de comodat.

- Cu dosarul completat, te prezinti la ghiseul destinat depunerii acestuia. si cam asta a fost. intr-o zi, in cel mai bun caz, actele infiintarii unei firme au fost rezolvate.

Ziua 2:

-Acum astepti infiintarea firmei.

Ziua 3:

-Teoretic, in a 3-a zi, daca nu sunt probleme in dosar, actele oficiale ale firmei ar trebui sa fie gata, putand ridica de la Registrul Comertului, Certificatul de inregistrare. Odata acesta obtinut, poti merge la orice magazin specializat pentru a-ti realiza prima stampila.

Nu uita insa, ca una din obligatiile SRL-D-ului, este ca in termen de 10 zile de infiintare, sa instiintezi Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.

De precizat ca si in cazul infiintarii unui SRL normal, procedura este in mare parte la fel, diferenta principala constand in plata unor taxe de infiintare (de aproximativ 400-500 de lei). De asemenea, durata de infiintare poate sa fie un pic mai mare in cazul unor evenimente neprevazute sau daca de exemplu, sediul social va fi la bloc, unde va fi necesara obtinerea acordului din partea tuturor vecinilor.


Sursa: planul-de-afaceri.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala":
Rating:

Nota: 3.65 din 41 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

09-Apr-2014

Prin aplicatia SmartApp www.smartapp.ro cei interesati sa infiinteze un SRL, PFA, ONG, etc, isi pot realiza GRATUIT dosarul de acte ce trebuie depus la institutiile abilitate pentru infiintarea lor.





Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • ASF este obligata sa plateasca Fondului Proprietatea circa 28.000 de lei
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va trebui sa plateasca Fondului Proprietatea 27.726 lei cu titlu de cheltuieli de judecata, in urma deciziei Tribunalului Bucuresti cu privire la un dosar care are legatura cu FNI. Decizia a fost recent publicata si pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB). "Franklin Templeton Investment Management Ltd. United Kingdom Sucursala Bucuresti, in calitate de administrator de investitii al Fondul Proprietatea, doreste sa informeze actionarii si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.