Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala

08-Apr-2014
11077
Infiintarea unui SRL-D se recomanda tinerilor de pana in 35 ani si presupune o procedura mult mai simpla decat in cazul altor forme de organizare.

Pentru cei care sunt la prima lor afacere, acest tip de societate este cea recomandata. Veti regasi prin cele ce urmeaza informatii utile referitoare la actele necesare deschiderii unui SRL, documentele obligatorii, pasii de urmat si costurile de infiintare care insotesc procedura de mai jos.

Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile. Actele necesare infiintarii unui SRL-D sunt: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le vei primi si completa pe loc la Registrul Comertului. si pentru ca vrem sa te ajutam cu documentele necesare infiintarii firmei, mai jos ai atasate si doua modele de contract de comodat, respectiv de act constitutiv.

Costurile sau taxele pentru infiintarea unui SRL-D sunt zero. Fii totusi pregatit cu un timbru fiscal de 4 lei, necesar a fi adaugat la dosarul (cu sina) depus la Registrul Comertului.

Pasii de urmat pentru infiintare a unui SRL-D sunt urmatorii:
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

Ziua 1:

- Mergi la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul judetului in care vei avea sediul social al firmei, pentru rezervarea numelui firmei. Fii pregatit cu cel putin 5-10 variante de nume. De obicei, vei obtine rezervarea de nume pe loc.

- Completeaza si incheie contractul de comodat si actul constitutiv (nu uita ca nu ai voie sa alegi mai mult de 5 grupe CAEN) si impreuna cu rezervarea de nume te duci la orice banca pentru depunerea capitalului social.

- Cu chitanta care atesta plata capitalului social, dar si cu celelalte documente(act constitutiv, contract de comodat, copie dupa actul de proprietate al celui cu care ai incheiat contractul de comodat) te intorci la Registrul Comertului, unde completezi formularele necesare dosarului de infiintare. Acestea le primesti la biroul de Informatii al Registrului Comertului. De asemenea, in orice oficiu al Registrului Comertului vei gasi toate aceste formulare si completate sub forma de exemplu, fiind relativ facila completarea acestora de catre oricine. De asemenea, nu uita sa atasezi si o dovada de proprietate a spatiului pe care s-a facut contractul de comodat.

- Cu dosarul completat, te prezinti la ghiseul destinat depunerii acestuia. si cam asta a fost. intr-o zi, in cel mai bun caz, actele infiintarii unei firme au fost rezolvate.

Ziua 2:

-Acum astepti infiintarea firmei.

Ziua 3:

-Teoretic, in a 3-a zi, daca nu sunt probleme in dosar, actele oficiale ale firmei ar trebui sa fie gata, putand ridica de la Registrul Comertului, Certificatul de inregistrare. Odata acesta obtinut, poti merge la orice magazin specializat pentru a-ti realiza prima stampila.

Nu uita insa, ca una din obligatiile SRL-D-ului, este ca in termen de 10 zile de infiintare, sa instiintezi Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.

De precizat ca si in cazul infiintarii unui SRL normal, procedura este in mare parte la fel, diferenta principala constand in plata unor taxe de infiintare (de aproximativ 400-500 de lei). De asemenea, durata de infiintare poate sa fie un pic mai mare in cazul unor evenimente neprevazute sau daca de exemplu, sediul social va fi la bloc, unde va fi necesara obtinerea acordului din partea tuturor vecinilor.


Sursa: planul-de-afaceri.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintare SRL-D: Acte si documente. Procedura integrala":
Rating:

Nota: 3.72 din 36 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

09-Apr-2014

Prin aplicatia SmartApp www.smartapp.ro cei interesati sa infiinteze un SRL, PFA, ONG, etc, isi pot realiza GRATUIT dosarul de acte ce trebuie depus la institutiile abilitate pentru infiintarea lor.





Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.