Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Infiintarea firmei in trei zile. Cat e mit si cat e adevar

08-Feb-2012
1348
Guvernul anunta ca o firma va putea fi infiintata in trei zile, dar realitatea arata ca nu este adevarat. De fapt trei zile este perioada de la adunarea tuturor actelor necesare, ceea ce inseamna inca cel putin sapte zile, potrivit avocatilor si consultantilor care ofera servicii pentru infiintarea de firme.

Spre comparatie, in Franta o firma se poate infiinta in patru zile pentru ca se cer mai putine acte, iar antre­prenorii trebuie sa se adreseze catre mai putine institutii.

Pentru a infiinta o firma in Romania este nevoie de un drum pana la Registrul Comertului pentru rezer­va­rea numelui firmei, un drum la Administratia Financiara pentru obtinerea certificatului pentru sediu, unu la notar pentru declaratia de specimen de semnatura, unu la Aso­ciatia Locatarilor (daca sediul este intr-un bloc de lo­cuinte) pentru obtinerea aprobarii si un drum pana la banca pentru depunerea capitalului social. Doar ob­ti­ne­rea aprobarilor si actelor dureaza cel putin o saptamana.

Spre comparatie, in Franta cei care doresc sa isi in­fiin­teze o firma fac doar un drum la banca pentru de­pu­nerea capitalului social si unu la Registrul Co­mer­tu­lui, nefiind obligati sa rezerve numele firmei sau sa faca la notar declaratii de specimen de semnatura. incepand de ieri durata de infiintare va fi redusa la maximum trei zile, anunta in urma cu cateva zile fostul premier Emil Boc.

De fapt, avocatii, consultantii care se ocupa de infiin­tarea de firme, dar si antreprenorii pusi direct in fata faptului sustin ca doar obtinerea aprobarilor si a actelor du­reaza cel putin o saptamana, la care se vor adauga cele trei zile de care spunea Emil Boc pentru eliberarea certificatului firmei.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Intr-adevar, in vederea scurtarii perioadei de infiintare a unei societati de la 10 zile la 3 zile, Oficiul National al Registrului Comertului va introduce un nou sistem informatic integrat, prin care antreprenorul poate depune toate documentele necesare infiintarii unei societati online, fara costuri financiare suplimentare si cu economie substantiala de timp.

Potrivit acestui proiect, antreprenorul va trebui sa se prezinte in persoana la Oficiul Registrului Comertului sau la notar doar pentru ob­tinerea specimenului de semnatura si nu si pentru depu­nerea actelor.

Mai mult, plata online a tuturor ta­xe­lor pentru inregistrarea firmei va fi posibila prin "Sis­te­mul electronic de procesare a platilor online la ONRC".

Initiativa este de apreciat, sustin specialistii care ofera consultanta pentru infiintarea de firme, insa pro­ble­ma cea mai mare, cea a obtinerii aprobarilor si a actelor, ramane fara solutie.


sursa: zf.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Infiintarea firmei in trei zile. Cat e mit si cat e adevar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2016!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.