Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informare de la Ministerul Muncii: De la 1 ianuarie dispar cartile de munca, trebuie sa le predati pana la 30 iunie 2011!

15-Sep-2010
1741
Finalul anului 2010 reprezinta si sfarsitul celebrelor Carti de munca asa cum le cunoastem. Potrivit dispozitilor O.U.G. nr. 148/2008, pe data de 1 ianuarie 2011 se abroga dispozitiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 37 din 26 aprilie 1976, cu modificarile ulterioare.

In unele locuri a inceput colectarea acestora, ITM Sibiu anuntand ca peste 32.000 de carnete de munca au fost, deja, pregatite pentru predare. In total, in arhivele locale ITM exista aproape 60.000 de carnete de munca, iar peste 64.000 de carnete sunt pastrate si completate de angajatori. In alte parti nu se mai elibereaza deloc carnete de munca, insa nu exista o intelegere unitara a ceea ce se va intampla la nivel national de la 1 ianuarie. Mai ales pentru ca aceasta desfiintare a cartilor de munca a mai fost prelungita de 3 ori: de la 1 ianuarie 2004 la 1 ianuarie 2007, apoi la 1 ianuarie 2009 si, in fine, la 1 ianuarie 2011.

Redactia www.Fiscalitatea.ro s-a adresat in numele dumneavoastra Ministerului Muncii pentru un raspuns oficial, raspuns pe care vi-l prezentam mai jos. Practic se confirma faptul ca, de data aceasta, se va aplica legea privind disparitia cartii de munca. Termenul ramane 1 ianuarie 2011 iar angajatorii si Inspectoratele teritoriale de munca sunt obligate sa elibereze angajatilor carnetele de munca pana pe 30 iunie 2011.

Foarte importanta insa este precizarea care vorbeste despre ramanerea obligatiei "infiintarii Registrului general de evidenta a salariatilor". Aici, fiecare angajator are obligatia de a transmite la inspectoratul teritorial de munca registre de evidenta a salariatilor in format electronic".

Gabriela Dita, specialist in legislatia muncii si lector in cadrul Seminarului National de Legislatia Muncii (http://seminar.legislatiamuncii.ro/?cs=506008) organizat pe 17 septembrie la Crown Plaza, a explicat si cum se va stabili vechimea in munca dupa 1 ianuarie. ?Dupa data abrogarii Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca, cu modificarile ulterioare, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se reconstituie, la cererea persoanei care nu poseda carnet de munca, de catre instanta judecatoreasca competenta sa solutioneze conflictele de munca, pe baza inscrisurilor sau a altor probe din care sa rezulte existenta raporturilor de munca. Cererile de reconstituire formulate anterior datei abrogarii Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se vor solutiona potrivit dispozitiilor acestui act normative?
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Cititi mai jos raspunsul de la Ministerul Muncii.

INFORMARE MINISTERUL MUNCII

"Potrivit prevederilor art 296 din Codul Muncii - legea numarul 53/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, carnetul de munca ramane sa probeze vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010, iar angajatorii care pastreaza si completeaza carnetele de munca urmeaza sa le elibereze titularilor in mod esalonat, pana la data de 30 iunie 2010, pe baza de proces-verbal individual de predare-primire.

Inspectoratele teritoriale de munca ce detin carnetele de munca ale salariatilor le vor elibera pana la data de 30 iunie 2011 angajatilor.

In corelatie cu decizia de renuntare la carnetele de munca, Codul Muncii a instituit obligatia infiintarii registrului general de evidenta a salariatilor. Initial corespunzator mijloacelor tehnice disponibile la acea data, atat pentru majoritatea angajatorilor cat si pentru inspectoratele teritoriale de munca, acestea se intocmeau pe suport de hartie.

Prin intrarea in vigoare a a HG nr 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata si completata, la nivelul Inspectiei Muncii a fost organizata o baza de date la nivel national in care fiecare angajator are obligatia de a transmite la inspectoratul teritorial de munca registre de evidenta a salariatilor in format electronic.

Inspector general de stat
Gabriel Radu
Directia Control Relatii de Munca si Evidenta Muncii"
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informare de la Ministerul Muncii: De la 1 ianuarie dispar cartile de munca, trebuie sa le predati pana la 30 iunie 2011!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.