Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice

10-Sep-2014
863
Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fiziceProcedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice se refera la:

dispozitivele de identificare a persoanelor fizice in mediul electronic;
comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal";
conditii de comunicare

Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual".

Serviciul "Spatiul privat virtual" consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual aflat pe serverele ANAF prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de ANAF sunt gratuite. in cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator.

Dispozitive de identificare electronica

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele prevazute mai sus, precum si celelalte persoane fizice, se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

certificate digitale calificate;
credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Identificarea persoanelor fizice prin certificate digitale calificate

Persoanele fizice care detin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat.

Cererea de utilizare a unui certificat digital calificat se face prin transmiterea formularului "Documentul de confirmare" existent pe serverul MFP-ANAF, având aplicate atât semnatura electronica a persoanei fizice, titular al certificatului digital calificat, cât si semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Formularul "Documentul de confirmare" este prevazut in Anexa nr. 3 la OMFP 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Persoana fizica poate renunta la utilizarea certificatului digital calificat pentru identificarea in mediul electronic, prin depunerea "Cererii de renuntare", existenta pe serverul MFP-ANAF.

Identificarea persoanelor fizice prin credentiale de tip utilizator/parola

Pentru completarea cererii de inregistrare pentru identificarea electronica prin utilizarea dispozitivului credentiale de tip utilizator/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta, persoana fizica utilizeaza serviciul de inregistrare oferit de serverul MFP-ANAF.
Cererea cuprinde informatii obligatorii si informatii optionale.
Informatiile obligatoriu a fi furnizate sunt:

date de identificare a persoanei fizice: numele si prenumele, codul numeric personal, tipul actului de identitate, adresa de posta electronica, numarul de telefon mobil;
date de identificare in mediul electronic: identificatorul utilizatorului, parola, intrebarea de siguranta, raspunsul la intrebarea de siguranta;
modalitatea de verificare a datelor furnizate de persoana fizica.

Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Talk.

Persoana fizica decide modalitatea de verificare a datelor furnizate in cerere prin alegerea uneia dintre urmatoarele optiuni:

aprobare in mediul electronic; in acest caz persoana fizica trebuie sa indice o informatie fiscala personala cunoscuta numai de Ministerul de Finante/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, in scopul identificarii electronice;
aprobare la ghiseu; in acest caz persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea ANAF, in scopul identificarii fizice.

Punerea la dispozitia persoanei fizice a serviciilor de comunicare electronica, ca urmare a aprobarii cererii, se realizeaza in doua zile lucratoare de la verificarea corectitudinii informatiilor si se comunica pe adresa de posta electronica a persoanei fizice.

Reguli privind utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual"

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie a persoanei fizice ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual", sunt:

declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;
acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" se efectueaza la solicitarea utilizatorilor prin completarea corespunzatoare a câmpurilor special destinate.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" are ca efect:

pastrarea pentru o perioada de 15 zile de la renuntare a dreptului de acces al utilizatorului la "Spatiul privat virtual";
imposibilitatea punerii la dispozitia persoanei fizice, precum si imposibilitatea comunicarii de catre persoana fizica de noi documente;
pastrarea posibilitatii de acces la registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani pentru o perioada de 15 zile de la renuntare;
arhivarea documentelor din "Spatiul privat virtual"dupa expirarea termenului de 15 zile de la
renuntarea dreptului de acces.

Reguli privind utilizarea serviciului "Buletin informativ fiscal"

Accesul la serviciul "Buletin informativ fiscal" se realizeaza prin actiunea butonului "RSS" din serverul MFP-ANAF, in aplicatia informatica sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afisat pe paginile web internet ale ANAF care furnizeaza informatiile.
Persoanele fizice trebuie sa opteze pentru categoriile de informatii pe care le solicita.
Categoriile de informatii publice fiscale furnizate de ANAF, ce pot fi comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal", sunt:

calendarul obligatiilor fiscale;
noutati legislative;
ghiduri fiscale;
campanii derulate;
comunicate de presa.

Informatiile transmise prin serviciul "Buletin informativ fiscal" au caracter informativ, nu inlocuiesc obligatia utilizatorului privind cunoasterea si indeplinirea obligatiilor fiscale si nu genereaza alte drepturi si obligatii decât cele prevazute de legislatia fiscala.

Important! Pana la data de 31 decembrie 2014, prevederile referitoare la dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic si cele referitoare la regulile privind utilizarea serviciului " Spatiul privat virtual" se aplica numai pentru solicitantii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Baza legala: OMFP 1.154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice

Sursa: AJFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.