Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice

10-Sep-2014
889
Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fiziceProcedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice se refera la:

dispozitivele de identificare a persoanelor fizice in mediul electronic;
comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal";
conditii de comunicare

Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual".

Serviciul "Spatiul privat virtual" consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual aflat pe serverele ANAF prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de ANAF sunt gratuite. in cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator.

Dispozitive de identificare electronica

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele prevazute mai sus, precum si celelalte persoane fizice, se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

certificate digitale calificate;
credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Identificarea persoanelor fizice prin certificate digitale calificate

Persoanele fizice care detin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat.

Cererea de utilizare a unui certificat digital calificat se face prin transmiterea formularului "Documentul de confirmare" existent pe serverul MFP-ANAF, având aplicate atât semnatura electronica a persoanei fizice, titular al certificatului digital calificat, cât si semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Formularul "Documentul de confirmare" este prevazut in Anexa nr. 3 la OMFP 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Persoana fizica poate renunta la utilizarea certificatului digital calificat pentru identificarea in mediul electronic, prin depunerea "Cererii de renuntare", existenta pe serverul MFP-ANAF.

Identificarea persoanelor fizice prin credentiale de tip utilizator/parola

Pentru completarea cererii de inregistrare pentru identificarea electronica prin utilizarea dispozitivului credentiale de tip utilizator/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta, persoana fizica utilizeaza serviciul de inregistrare oferit de serverul MFP-ANAF.
Cererea cuprinde informatii obligatorii si informatii optionale.
Informatiile obligatoriu a fi furnizate sunt:

date de identificare a persoanei fizice: numele si prenumele, codul numeric personal, tipul actului de identitate, adresa de posta electronica, numarul de telefon mobil;
date de identificare in mediul electronic: identificatorul utilizatorului, parola, intrebarea de siguranta, raspunsul la intrebarea de siguranta;
modalitatea de verificare a datelor furnizate de persoana fizica.

Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Talk.

Persoana fizica decide modalitatea de verificare a datelor furnizate in cerere prin alegerea uneia dintre urmatoarele optiuni:

aprobare in mediul electronic; in acest caz persoana fizica trebuie sa indice o informatie fiscala personala cunoscuta numai de Ministerul de Finante/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, in scopul identificarii electronice;
aprobare la ghiseu; in acest caz persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea ANAF, in scopul identificarii fizice.

Punerea la dispozitia persoanei fizice a serviciilor de comunicare electronica, ca urmare a aprobarii cererii, se realizeaza in doua zile lucratoare de la verificarea corectitudinii informatiilor si se comunica pe adresa de posta electronica a persoanei fizice.

Reguli privind utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual"

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie a persoanei fizice ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual", sunt:

declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;
acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" se efectueaza la solicitarea utilizatorilor prin completarea corespunzatoare a câmpurilor special destinate.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" are ca efect:

pastrarea pentru o perioada de 15 zile de la renuntare a dreptului de acces al utilizatorului la "Spatiul privat virtual";
imposibilitatea punerii la dispozitia persoanei fizice, precum si imposibilitatea comunicarii de catre persoana fizica de noi documente;
pastrarea posibilitatii de acces la registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani pentru o perioada de 15 zile de la renuntare;
arhivarea documentelor din "Spatiul privat virtual"dupa expirarea termenului de 15 zile de la
renuntarea dreptului de acces.

Reguli privind utilizarea serviciului "Buletin informativ fiscal"

Accesul la serviciul "Buletin informativ fiscal" se realizeaza prin actiunea butonului "RSS" din serverul MFP-ANAF, in aplicatia informatica sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afisat pe paginile web internet ale ANAF care furnizeaza informatiile.
Persoanele fizice trebuie sa opteze pentru categoriile de informatii pe care le solicita.
Categoriile de informatii publice fiscale furnizate de ANAF, ce pot fi comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal", sunt:

calendarul obligatiilor fiscale;
noutati legislative;
ghiduri fiscale;
campanii derulate;
comunicate de presa.

Informatiile transmise prin serviciul "Buletin informativ fiscal" au caracter informativ, nu inlocuiesc obligatia utilizatorului privind cunoasterea si indeplinirea obligatiilor fiscale si nu genereaza alte drepturi si obligatii decât cele prevazute de legislatia fiscala.

Important! Pana la data de 31 decembrie 2014, prevederile referitoare la dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic si cele referitoare la regulile privind utilizarea serviciului " Spatiul privat virtual" se aplica numai pentru solicitantii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Baza legala: OMFP 1.154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice

Sursa: AJFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.