Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informatii suplimentare privind plata impozitelor si taxelor cu cardul la Fisc

02-Oct-2014
593
Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere publica o ordonanta de urgenta care reglementeaza cadrul legal care sa permita plata taxelor si a impozitelor cu cardul bancar direct la ghiseele ANAF. Conform reglementarilor, comisionul nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare.

Trezoreria Statului va fi autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar si va presta acest serviciu pentru toate institutiile publice, astfel incat toti contribuabilii persoane fizice care detin carduri apartinand unui sistem de plata ce va accepta autorizarea (Mastercard, VISA sau altele), sa-si poata achita, printr-un punct unic, toate impozitele si taxele administrate de catre ANAF, primarii si alte institutii, anunta Ministerul Finantelor intr-un document de presa remis redactiei noastre.

Propunerea este inclusa intr-un proiect de ordonanta de urgenta postat joi pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pe care il puteti consulta aici.

Potrivit documentului supus dezbaterii publice, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de conditii, printre care limitarea comisionului.

Astfel, conform proiectului de act normativ, comisionul avut in vedere in relatia cu institutiile emitente ale cardurilor si sistemele de plata nu va depasi cumulat 0.3% din valoarea tranzactiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare. "Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operatiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzactii la 0,2% din valoarea tranzactiei pentru cardurile de debit si 0,3% pentru cele de credit", subliniaza Finantele in comunicatul de presa.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

In prezent, mentioneaza sursa citata, comisioanele interbancare reprezentand platile realizate intre bancile acceptante şi bancile emitente pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata sunt de aproximativ 0,5% + 2,50 lei (0,58 euro) pentru tranzactiile ATM, in care comisionul este platit de banca emitenta bancii acceptante (proprietara ATM-ului), si 1,00 % (standard), 1,50 % (e-commerce) si 0,7% (petrol) pentru tranzactiile POS, in care comisionul este platit de banca acceptanta bancii emitente.

Aceste comisioane, in cazul sumelor achitate catre comercianti, sunt recuperate de catre bancile acceptante de la beneficiarii sumelor.

"Proiectul pe care il propunem spre dezbatere face parte dintr-un pachet mai amplu de masuri promovate in scopul imbunatatirii conformarii voluntare prin modernizarea si facilitarea modalitatilor de plata a obligatiilor fiscale, fara costuri suplimentare pentru contribuabili. Autorizarea Trezoreriei Statului ca acceptator de plata cu cardul bancar este inca o masura prin care administratia isi adapteaza serviciile, venind in intampinarea contribuabilului", a afirmat ministrul finantelor publice, Ioana-Maria Petrescu.

Potrivit sursei citate, noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea platilor cu mijloace electronice moderne, cat si la diminuarea platilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghiseele institutiilor publice.

Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru institutiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relatia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat, subliniaza Finantele.

Masura nu reprezinta o noutate, primul-ministru anuntand inca de saptamana trecuta ca va aproba o ordonanta de urgenta care va reglementa cadrul legal care sa permita plata taxelor si a impozitelor cu cardul bancar.

Seful Executivului, citat de Hotnews, a precizat, de asemenea, ca Ministerul de Finante trebuie sa ajute contribuabilii sa isi poata plati taxele mai usor, apreciind ca acest lucru se poate face apeland la tehnologie.

"Proiectul are mai multe componente, nu numai plata cu cardul la ghiseu, dar si plata cu cardul online si posibil alt acceptator de plata. Daca vom implementa proiectul asa cum il gandim in momentul de fata, cu plata cu cardul, vom fi primii din lume care-l vom face. Ne comparam cu alte agentii fiscale, din cate stim sunt destul de avansati si australienii in acest sens. In momentul in care vom iesi cu proiectul de ordonanta, vom vedea in ce forma este, dar este foarte posibil sa fim primii din lume care vom avea un astfel de sistem", a adaugat zilele trecute si Ioana Maria Petrescu, in conferinta de lansare a platformei ANAF prin care persoanele fizice pot solicita mai multe documente online, despre care AvocatNet.ro a scris aici.

La randul sau, Valentin Mavrodin, directorul Directiei Trezorerie si Contabilitate Publica in MFP, a explicat atunci ca abordarea actului normativ este de a acoperi atat taxele achitate catre ANAF, cat si cele catre primarii.

"Vrem ca trezoreria statului sa devina acceptator de plata, pentru ca problemele intampinate de ghiseul.ro in prezent sunt legate de experienta pe care o au autoritatile locale si costurile pe care le genereaza implementarea unui astfel de sistem. In Romania sunt peste 3.200 de autoritati publice locale, costurile individuale sunt de 300 euro doar pentru interconectare, vorbim de 1,5 milioane euro extrapoland la toate autoritatile locale. Vrem ca trezoreria statului sa ofere gratuit acest sistem catre toate autoritatile locale", a afirmat Mavrodin, potrivit sursei citate.

El a aratat ca, devenind acceptator, trezoreria poate oferi serviciul de achitare online gratuit pentru toate institutiile publice din Romania, indiferent de natura obligatiilor de plata. Totodata, toti detinatorii de carduri pot utiliza acest serviciu, scopul fiind de a interconecta toate institutiile publice.

In prezent, contribuabilii isi pot plati online taxele si impozitele prin ghiseul virtual de plati

De peste trei ani, contribuabilii au posibilitatea de a-si plati online taxele si impozitele, prin intermediul ghiseului virtual de plati, numit "Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar" (SNEP), operational de peste 3 ani.

Practic, sistemul da contribuabililor posibilitatea de a achita online impozite pe proprietati si taxe, precum si amenzi contraventionale, cu deducerile aferente platii in 48 de ore. Plata online este, insa, posibila doar daca institutiile catre care se efectueaza plata sunt inregistrate in SNEP. In momentul de fata, este vorba despre aproximativ 100 de primarii din Romania care accepta aceasta modalitate de plata. Lista lor completa este prezentata aici.

Potrivit reglementarilor in vigoare, institutiile publice accepta toate mijloacele electronice de plata online (internet banking, mobile banking, fara a se limita la acestea). In cazul in care contribuabilul va opta pentru plata impozitelor si taxelor utilizand cardul bancar, atunci poate utiliza carduri Visa, Visa Electron, MasterCard si Maestro emise de orice banca din tara sau strainatate.

Conform portalului www.ghiseul.ro, prin intermediul caruia se realizeaza platile online, SNEP pune la dispozitia utilizatorilor doua sectiuni, una de plata cu autentificare si una de plata fara autentificare.


Sursa: Portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informatii suplimentare privind plata impozitelor si taxelor cu cardul la Fisc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.