Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea fiscala a PFA, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice

03-Dec-2008
4926

Multumim Revistei Romane de Fiscalitate

dir. ex. Cristian Nicolae Stoina, D.G.F.P. ? M.B.

Avand in vedere modificarile intervenite in anul 2008 cu privire la autorizarea persoanelor fizice (PFA), am considerat importanta abordarea modului de autorizare si a inregistrarii fiscale a acestora.

1. Accesul la activitatea economica, procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii si regimul juridic al persoanelor fizice autorizate (PFA) sa desfasoare activitati economice, precum si al intreprinderilor individuale si familiale sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate (PFA), de catre intreprinderile individuale si intreprinderile familiale (publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 328 din 25.04.2008).

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

De precizat este faptul ca aceasta ordonanta de urgenta nu se aplica profesiilor liberale, precum si acelor activitati economice a caror desfasurare este organizata si reglementata prin legi speciale.

De asemenea, nu se aplica acelor activitati economice pentru care legea a instituit un regim juridic special, anumite restrictii de desfasurare sau alte interdictii.

Activitatea economica este definita astfel: ?activitatea agricola, industriala, comerciala, desfasurata pentru obtinerea unor bunuri sau servicii a caror valoare poate fi exprimata in bani si care sunt destinate vanzarii ori schimbului pe pietele organizate sau unor beneficiari determinati ori determinabili, in scopul obtinerii unui profit?.

Una din noutatile aduse prin acest act normativ este definirea intreprinderii individuale si inlocuirea asociatiei familiale cu intreprindere familiala, ambele fara personalitate juridica:

- intreprindere individuala ? intreprinderea economica, organizata de un intreprinzator persoana fizica;
- intreprindere familiala ? intreprinderea economica, organizata de un intreprinzator persoana fizica, impreuna cu familia sa.

O alta noutate o constituie faptul ca, potrivit acestui act normativ, intreprinzatorul persoana fizica, titular al intreprinderii individuale, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, in timp ce persoana fizica autorizata si intreprinderea familiala nu pot angaja terte persoane cu contract de munca.

Potrivit art. 3. alin. (1) din Legea nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, incluzand si O.U.G. nr. 44/2008, ?inmatricularea persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale in registrul comertului si inregistrarea fiscala a acestora se fac pe baza rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, potrivit legii speciale, fara a fi necesara pronuntarea de catre judecatorul delegat a incheierii prevazute la art. 6 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.?

Daca, potrivit Legii nr. 300/2004, in cazul desfasurarii activitatii, ?in contextul dreptului de stabilire, asociatia familiala se constituia din membrii de familie care au domiciliul sau resedinta in Romania?, potrivit O.U.G. nr. 44/2008, art. 3. alin. (1), ?in temeiul dreptului la libera initiativa, al dreptului la libera asociere si al dreptului de stabilire, orice persoana fizica, cetatean roman sau cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, poate desfasura activitati economice pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege?.

2. Potrivit art. 46. din Codul fiscal, veniturile din activitati independente cuprind: veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

Avand in vedere prevederile art. 81 alin. (1) din Codul fiscal, contribuabilii, precum si asociatiile fara personalitate juridica, care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent o declaratie referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie de la aceasta prevedere contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.

De asemenea, contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal au obligatia sa depuna o declaratie privind venitul estimat, in termen de 15 zile de la incheierea contractului intre parti. Declaratia privind venitul estimat se depune odata cu inregistrarea la organul fiscal a contractului incheiat intre parti.

Veniturile platite pentru care platitorii au obligatia de a calcula, de a retine si de a vira impozit prin retinere la sursa, reprezentand plati anticipate (art. 52. alin. (1) din Codul fiscal) sunt:

? venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
? venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
? venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;
? venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil, altele decat cele mentionate la art. 78 alin. (1) lit. e);
? venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
? venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului IV, care nu genereaza o persoana juridica.

Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente, pentru care platile anticipate se fac prin retinere la sursa de catre platitorii de venituri, au obligatia, in vederea inregistrarii, sa depuna la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala (Codul de procedura fiscala art. 72 alin. (5)).

Trebuie precizat faptul ca, pentru veniturile asimilate salariilor, beneficiarii acestora nu au obligatia sa se inregistreze fiscal. Este vorba despre:

- indemnizatia lunara bruta, precum si suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companii/societati nationale, societati comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si la regiile autonome;
- indemnizatia lunara a asociatului unic, la nivelul valorii inscrise in declaratia de asigurari sociale;
- indemnizatia administratorilor, precum si suma din profitul net cuvenite administratorilor societatilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generala a actionarilor;
- orice alte sume sau avantaje de natura salariala ori asimilate salariilor.

Potrivit art. 152 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ?remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii (...)?.

3. Inregistrarea fiscala a acestor contribuabili este reglementata de Codul de procedura fiscala, la art. 72 ?Obligatia de inregistrare fiscala?.

In cazul persoanelor fizice, codul de identificare fiscala este:

? pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
? pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
? pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (de ex. PFA), codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se inregistreaza fiscal potrivit procedurii speciale in materie.

Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit sau dobandirii calitatii de angajator, in cazul persoanelor fizice.

Modelul si continutul formularelor de inregistrare fiscala sunt aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 262/2007:

a) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane (020), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/2

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior (de exemplu: contract de inchiriere, drepturi de autor, conventii civile, contract de mandat).

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit.

b) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice straine (030), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/3.

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice straine, altele decat persoanele fizice straine care desfasoara in mod independent activitati economice autorizate sau care exercita profesii libere cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit.

c) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (070), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/5

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane sau straine care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (ca PFA), in conformitate cu prevederile legale, cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul.

Declaratiile se depun direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta, prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.

Pentru toti contribuabilii prezentati mai sus, care se inregistreaza prin reprezentant fiscal, organul fiscal competent este cel care administreaza persoana impozabila care are calitatea de reprezentant fiscal.

d) Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului (050), cod M.F.P. 14.13.04.16

Se completeaza si se depune in cazul in care domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social ori in cazul in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal declarat anterior.

Cererea se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta, prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare, si va fi insotita de documente care sa faca dovada detinerii sau ocuparii legale a spatiului pentru noul domiciliu fiscal.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili noul domiciliu fiscal al contribuabilului.

Domiciliul fiscal este reglementat de art. 32 din Codul de procedura fiscala, astfel:

- pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
- pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.

Adresa unde locuiesc efectiv este adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.

In cazul celorlalte creante fiscale ale bugetului general consolidat, prin domiciliu fiscal se intelege domiciliul reglementat, potrivit dreptului comun, sau sediul social inregistrat, potrivit legii.

Inregistrarea din punctul de vedere al TVA a persoanelor fizice

Potrivit art. 153 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:

(1) Persoana impozabila care este stabilita in Romania, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:

a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:

1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

b) daca in cursul unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau depasit acest plafon.

c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica si pentru persoana impozabila care:

a) efectueaza operatiuni in afara Romaniei care dau drept de deducere a taxei, conform art. 145 alin. (2) lit. b);
b) efectueaza operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 141 alin. (3).

(3) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile persoanei tratate ca persoana impozabila numai pentru ca efectueaza ocazional livrari intracomunitare de mijloace de transport noi.

Norme metodologice:

66. (1) In cazul in care o persoana este obligata sa solicite inregistrarea in conditiile art. 153 alin. (1), (2), (4), (5) sau (7) din Codul fiscal, inregistrarea respectivei persoane se va considera valabila incepand cu:

a) data comunicarii certificatului de inregistrare, in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. a) si, dupa caz, alin. (2), (4) sau (5) din Codul fiscal;

b) prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa, in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal;

c) prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. b) si, dupa caz, la alin. (2) din Codul fiscal;

d) prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a comunicat persoanei impozabile actul administrativ de inregistrare, in cazul prevazut la art. 153 alin. (7) din Codul fiscal.

( 2) In aplicarea art. 153 alin. (1) din Codul fiscal, activitatea economica se considera ca fiind inceputa din momentul in care o persoana intentioneaza sa efectueze o astfel de activitate. Intentia persoanei trebuie apreciata in baza elementelor obiective, de exemplu, faptul ca aceasta incepe sa angajeze costuri si/sau sa faca investitii pregatitoare necesare initierii unei activitati economice.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, conform art. 153 din Codul fiscal, codul de inregistrare in scopuri de TVA, pentru persoanele fizice (si PFA), este codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent, precedat de prefixul ?RO?.

Persoanele fizice (si PFA) vor utiliza codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal, numai pentru operatiunile reglementate de titlul VI ?Taxa pe valoarea adaugata? din Codul fiscal si se inregistreaza prin depunerea formularului (020) ?Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane?. Fac exceptie persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau care exercita profesii libere.

Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor fizice definite mai sus este, dupa caz:

- data comunicarii certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, daca aplica regimul normal de taxa de la inceperea activitatii;
- prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea in scopuri de TVA, ca urmare a depasirii plafonului de scutire sau prin optiune, ulterior inceperii activitatii.

In relatia cu organul fiscal, persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA utilizeaza:

- codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal, numai pentru declararea si plata taxei pe valoarea adaugata;
- codul numeric personal, pentru celelalte impozite si taxe, inclusiv pentru impozitul pe venit.

4. Tinand cont de faptul ca, incepand cu anul 2008, o problema destul de discutata o constituie autorizarea, inregistrarea fiscala si inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor fizice care realizeaza venituri din vanzarea constructiilor si a terenurilor, consider ca se impun cateva precizari cu privire la aceasta operatiune:

Potrivit Codului comercial, faptele de comert sunt definite astfel:

?Cumpararile de produse sau marfuri spre a se revinde, fie in natura, fie dupa ce se vor fi lucrat sau pus in lucru, ori numai spre a se inchiria; asemenea si cumpararea spre a se revinde, de obligatiuni ale Statului sau alte titluri de credit circuland in comert?.

Avand in vedere definitia faptelor de comert (din Codul comercial) si a activitatii economice (O.U.G. nr. 44/2008), precum si prevederile pct. 66 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, atunci cand o persoana fizica (si PFA) cumpara spre revanzare sau angajeaza costuri pentru initierea unei activitati economice trebuie sa se autorizeze si sa se inregistreze fiscal.

Potrivit Codului de procedura fiscala, declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit (...).

Din punctul de vedere al TVA, persoanele care realizeaza tranzactii imobiliare cu terenuri construibile si constructii noi, care au caracter de continuitate, trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 152 din Codul fiscal sau inainte de inceperea activitatii economice, conform prevederilor art. 153 din Codul fiscal.

Desi prin Codul fiscal nu este definit caracterul de ?continuitate?, construirea unui bloc de locuinte sau cu alte destinatii constituie o activitate economica, chiar daca vanzarea a fost efectuata printr-o singura tranzactie.

Potrivit Codului fiscal, pentru tranzactiile imobiliare efectuate ocazional persoanele fizice (si PFA) nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA.

Prin aceasta prezentare, am incercat sa vin in sprijinul persoanelor fizice care desfasoara activitati independente (ca PFA) si care au aceleasi obligatii fiscale ca si persoanele juridice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea fiscala a PFA, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.