Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea TVA anulata din oficiu pentru cei fara cod valid de TVA. Noile modificari

22-Aug-2013
1805
Prin cele ce urmeaza, redam cele mai noi modificari in ce priveste operatiunile efectuate de catre persoanele impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata din oficiu de organul fiscal in baza art.153 alin.9 lit.a) - e) din Codul fiscal, in perioada in care nu au cod valid de TVA

Prin Ordonanta Guvernului nr.16/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, ordonanta ce a fost publicata in M.O.490/02.08.2013 s-au adus modificari art.11 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste operatiunile efectuate de contribuabilii a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata din oficiu de organul fiscal in baza art.153 alin.9 lit.a) - e), in perioada in care nu au cod valid de TVA .

Art.153 alin. (9) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare :

Organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA :

a) daca este declarata inactiva conform prevederilor art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data declararii ca inactiva;
b) daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii, de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii


c) daca asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit.
a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de la data comunicarii deciziei de anulare de catre organele fiscale competente;

d) daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa prevazut
la art. 156^2 , dar nu este in situatia prevazuta la lit. a) sau b), din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic.

Aceste prevederi se aplica numai in cazul persoanelor pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul. incepand cu decontul aferent lunii iulie 2012, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, respectiv incepand cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane impozabile in scopuri de TVA daca nu a depus niciun decont de taxa prevazut la art. 156^2 pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanei care are perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, dar nu este in situatia
prevazuta la lit. a) ori b), din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa in prima situatie si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa in a doua situatie.

e) daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmatoare respectivului semestru calendaristic. incepand cu decontul aferent lunii iulie 2012,

- in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, respectiv incepand cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea unei persoane impozabile in scopuri de TVA daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive,

- in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa in prima situatie si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa in a doua situatie;

Prezentam mai jos cateva precizari care sa vina in sprijinul contribuabiliilor carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.9 lit.a) precum si a beneficiarilor care achizitioneaza bunuri sau servicii de la acesti contribuabili:

- Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere, se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea
in primul decont de taxa depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de taxa sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, taxa aferenta :

** bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii
** activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii.

In cazul activelor corporale fixe, altele decat bunurile de capital, se ajusteaza taxa aferenta valorii ramase neamortizate la momentul inregistrarii.

In cazul bunurilor de capital se aplica prevederile art.149 din Codul fiscal.

** achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art.134² alin.2 lit.a) si lit.b)


Inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

- Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili dupa

inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform

art.78¹ din Codul de procedura fiscala nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia:

** achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita
** achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr.85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare

Precizari referitoare la contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.9 lit.b) - e) precum si la beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la acesti contribuabili :

Contribuabilii carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA potrivit celor de mai sus nu beneficiaza in perioada respectiva de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supusi obligatiei de plata a TVA colectate aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.

Pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operatiunilor care urmeaza a fi efectuate dupa data inregistrarii in scopuri de TVA care dau drept de deducere se ajusteaza in favoarea persoanei impozabile, prin inscrierea in primul decont de taxa depus de persoana impozabila dupa inregistrarea in scopuri de TVA sau intr-un decont ulterior a taxei aferente:

** bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate, constatate pe baza de inventariere, in momentul inregistrarii

** activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum si activelor corporale fixe in curs de executie, constatate pe baza de inventariere, aflate in proprietatea sa in momentul inregistrarii.

In cazul activelor corporale fixe, altele decat bunurile de capital, se ajusteaza taxa aferenta valorii ramase neamortizate la momentul inregistrarii.

In cazul bunurilor de capital se aplic# prevederile art.149 din Codul fiscal.

** achizitiilor de bunuri si servicii care urmeaza a fi obtinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxa a intervenit conform art.134² alin.2 lit.a) si lit.b) inainte de data inregistrarii si al caror fapt generator de taxa, respectiv livrarea/prestarea, are loc dupa aceasta data.

- Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la contribuabili carora li s-a anulat inscrierea in scopuri de TVA conform prevederilor art.153 alin.9 lit.b) - e) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de

TVA conform art.153 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia:

** achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita
** achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura
falimentului potrivit Legii nr.85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare


Sef administratie adjunct
Ec. Nicolae BURCEA

Sursa: DGFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea TVA anulata din oficiu pentru cei fara cod valid de TVA. Noile modificari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Optiunea de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA
Mai multe articole despre inscrierea TVA




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.