Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inspectia fiscala

05-Oct-2009
1605

In realizarea inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare, se utilizeaza metodele si procedurile de control reglementate prin Codul de procedura fiscala.

Prin efectuarea inspectiei fiscale referitoare la TVA se are in vedere justificarea sumei solicitate la rambursare care poate rezulta din urmatoarele operatiuni:

- realizarea de operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA constand in exporturi si
livrari intracomunitare de bunuri;
- efectuarea de investitii;
- aprovizionare cu bunuri de pe teritoriul national sau din import.

In practica, cele mai multe cereri de rambursare a TVA se justifica prin realizarea de operatiuni scutite cu drept de deducere a TVA care determina existenta sumelor de rambursat rezultata din exercitarea dreptului de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii destinate realizarii unor astfel de operatiuni.
In astfel de situatii, inspectia fiscala se desfasoara in baza urmatoarelor obiective de baza:
1) identificarea, stabilirea si verificarea tipului de operatiuni economice impozabile

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

reglementate prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, articolul 126 alineatul (9):
*operatiuni taxabile cu cota standard TVA de 19%, constand in:
- livrari de bunuri;
- prestari de servicii;
*operatiuni scutite de taxa cu drept de deducere, respectiv:
- operatiuni de export;
- operatiuni de livrari intracomunitare de bunuri;
- operatiuni asimilate livrarilor intracomunitare de bunuri cu plata, respectiv
transferuri;
*achizitii de la parteneri stabiliti pe teritoriul Romaniei taxate cu cota standard
TVA de 19%, constand in:
- achizitii de bunuri;
- prestari de servicii;
*importuri;
*achizitii intracomunitare de bunuri taxabile cu cota standard T.V.A. de 19%,
respectiv:
- achizitii intracomunitare de bunuri;
- operatiuni asimilate achizitiilor intracomunitare de bunuri cu plata, respectiv transferuri;
2) emiterea facturilor si a documentelor similare pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in state terte sau in state intracomunitare.
In cadrul acestui obiectiv se verifica si facturile emise, dar anulate;
3) verificarea cursului valutar utilizat pentru stabilirea in lei a bazei de impozitare a TVA aferente operatiunilor economice efectuate;
4) verificarea existentei contractelor si modul lor de derulare, in vederea determinarii tuturor operatiunilor impozabile realizate;
5) verificarea exercitarii dreptului de deducere a TVA aferente achizitiilor de bunuri si prestarilor de servicii aferente operatiunilor realizate. In cadrul acestui obiectiv se verifica si facturile primite de la furnizori/prestatori, dar anulate;
6) verificarea inregistrarii operatiunilor economice efectuate in evidenta contabila si evidenta fiscala;
7) verificarea raportarii fiscale a operatiunilor economice efectuate prin:
- Decontul de TVA, cod 300;
- Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA de bunuri, cod 394;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri, cod 390;
8) verificarea concordantei dintre evidentele fiscale si raportarile fiscale;
9) verificarea concordantei dintre datele furnizate in baza formularului ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri?, cod 390 si Raportul VIES preluat din baza de date a A.N.A.F.;
10) justificarea sumei TVA solicitate la rambursare.

Articol adaugat in 05 octombrie 2009


Articol preluat din Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inspectia fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.