Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Interdictii la ASF: Ce nu au voie sa faca angajatii

26-Iun-2014
615
Noul Cod de Etica si Integritate al personalului a fost recent aprobat de Consiliul ASF. Prin noul regulament, conflictul de interese reprezinta situatia in care salariatii ASF si membrii Consiliului, in exercitarea mandatului sau a atributiilor de serviciu, au indeplinit un act sau au participat la luarea unei decizii prin care au obtinut, direct sau indirect, un folos patrimonial pentru ei, pentru sotii/sotiile lor, pentru o ruda sau pentru un afin pana la gradul II inclusiv, se arata intr-un comunicat al institutiei.

Noul Cod de Etica, anunta DailyBusiness.ro, defineste conflictele de interese, relatiile de rudenie din cadrul institutiei si regimul cadourilor, angajatii fiind obligati sa declare orice servicii, favoruri, invitatii sau avantaje care depasesc valoare de 100 lei.

Comunicatul ASF transmis in aceasta privinta anunta:

"In acest sens, salariatii ASF si membrii Consiliului: vor evita situatiile care implica un conflict sau aparitia unui conflict intre interesul personal al acestora (inclusiv al membrilor de familie pana la gradul al II-lea inclusiv) si cel al ASF, in indeplinirea atributiilor de serviciu; vor recunoaste si vor evita acele situatii in care interesul personal, financiar sau relatiile acestora le pot influenta sau par a le influenta decizia privind problemele care afecteaza ASF; vor desfasura activitatea intr-un mod prin care sa evite chiar si simpla aparenta a unui astfel de conflict; in cazul aparitiei unui conflict de interese vor aduce la cunostinta sefului ierarhic direct sau Serviciului de Conformitate si vor lua in considerare punctele de vedere ale acestora.

Daca este cazul, salariatul ASF sau membrul Consiliului aflat in aceasta situatie poate refuza in mod justificat realizarea sarcinii care genereaza conflictul sau care poate duce la aparitia lui".
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Referitor la relatiile de rudenie, potrivit aceleiasi surse, salariatii ASF si membrii Consiliului nu vor putea detine o functie in care unul dintre acestia are posibilitatea sa controleze (direct sau indirect), sa verifice, sa proceseze, sa aprobe sau sa analizeze in vreun fel documente (indiferent de suportul sau formatul in care acestea se gasesc) care decurg din activitatea sotului/sotiei, altei rude sau unui afin de gradul al II-lea inclusiv.

Comunicatul adauga ca "pentru a elimina favoritismele si unele situatii stanjenitoare pentru salariatii ASF si pentru membrii Consiliului, nu vor fi angajate in cadrul Autoritatii persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin de pana la gradul al II-lea cu persoane din cadrul ASF.

Se prevede, prin acelasi Cod, ca salariatii ASF si membrii Consiliului nu vor solicita sau accepta cadouri, servicii, favoruri, invitatii sau orice fel de privilegii care le pot influenta impartialitatea in exercitarea functiilor detinute ori pot constitui o recompensa in raport cu aceste functii, ceea ce ar putea crea avantaje acestora sau persoanelor cu care acestia sunt in raporturi oficiale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Interdictii la ASF: Ce nu au voie sa faca angajatii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.