Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Interviu Amelia Dumitras, inspector fiscal: Noul Cod fiscal si cea mai asteptata masura. Cum se va rezolva problema PFA-urilor?

17-Sep-2015
1901

Intr-un interviu realizat recent pe tema noului Cod fiscal, in lumina noilor modificari, inspectorul fiscal Amelia Dumitras a fost de acord sa raspunda pentru Fiscalitatea.ro unor intrebari prin care incercam sa aflam ce anume a adus bun noul Cod fiscal, daca avem motive serioase de ingrijorare, care sunt masurile asteptate cel mai mult si, totodata, ce solutie pot avea PFA-urile care sunt si salariati, in conditiile in care au fost introduse noi obligatii de plata.


Fiscalitatea.ro: Noul Cod fiscal a fost publicat, avem noile modificari cuprinse in Legea 227/2015. Exista o modificare anume care va ingrijoreaza in contextul aplicarii sale din 2016?

Amelia Dumitras, inspector fiscal: Nu exista modificari care sa ma ingrijoreze in ceea ce priveste modalitatea de aplicare in situatia in care, pana pe 31.12.2015, vor fi elaborate si normele de aplicare ale acestora.


Fiscalitatea.ro: In opinia dumneavoastra, care e cea mai asteptata masura din Noul Cod si cea care, totodata, va aduce cele mai multe schimbari in bine?

Amelia Dumitras, inspector fiscal: Cea mai asteptata masura din Noul Cod este reducerea cotei standard TVA la 20% in prima etapa si 19% in cea de a doua etapa. Masura a fost asteptata, in special de catre cumparatori persoane fizice.

In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata, pot spune care este cea mai surprinzatoare masura din Noul Cod: aplicarea regimului de taxare inversa pentru livrarile efectuate pe teritoriul Romaniei pentru telefoane mobile, dispozitive cu circuite integrate, console de jocuri, tablete PC si laptopuri. Prevederea se va aplica pana la 31 decembrie 2018 inclusiv.

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

Fiscalitatea.ro: PFA-urile vor fi impozitate semnificativ si se discuta de o tripla impozitare in cazul celor care sunt si salariati. Ce forma de organizare va fi mai avantajoasa si ce solutie credeti ca au persoanele fizice autorizate incepand din 2016?

Amelia Dumitras, inspector fiscal: Din pacate, nu am nicio solutie pentru aceasta situatie, fiindca legislatia este clara. in aceasta situatie, numai persoana fizica implicata poate decide daca se va supune triplei impozitari sau va renunta fie la calitatea de P.F.A., fie la calitatea de salariat. Decizia poate fi luata in functie de veniturile nete, estimate a se realza.

 Este de preferat ca persoana fizica sa renunte la calitatea de salariat deoarece, spre deosebire de veniturile obtinute in calitate de P.F.A., veniturile din salarii sunt constante, fara posibilitatea de crestere a acestora, indiferent de efortul depus.

Va prezentam, tot pe aceasta tema, si opinia consultantului fiscal, Adrian Benta, in ce priveste impozitarea PFA-urilor din 2016:

IMPOZITAREA PFA

In aceasta privinta, consultantul fiscal Adrian Benta a explicat ca si in legislatia anterioara a existat obligatia platii impozitului pe venit de 16%, cat si a contributiei de sanatate stabilite la nivelul venitului net.

"Raportandu-ne comparat la obligatiile de plata ale unui PFA observam introducerea obligatorie a contributiei individuale la pensii in procent de 10,5% din venitul net realizat de o persoana. Aceasta contributie este plafonata superior la un plafon anula de 5 x salariul mediu pe economie x 12 luni. Aceasta contributie se plateste chiar daca persoana fizica autorizata este salariata la un angajator", a precizat acesta.

Astfel, in cazul in care un PFA doreste sa beneficieze de pensie intreaga, optional achita si contributia de 15,8%, contributia angajatorului.

Potrivit consultantului fiscal Benta, prin comparatie cu situatia de astazi a Codului fiscal din 2015, "acestea sunt contributii noi ce nu sunt platite de un PFA ce este deja salariat. PFA-ul datoreaza contributia la pensii in acest moment daca veniturile realizate din profesii/activitati independente sunt singurele sale venituri, lucru de altfel normal."

De asemenea, baza de calcul a contributiei la pensii este decisa de persoana fizica si aceasta nu poate sa fie mai mica decat 35% din salariul mediu pe economie, de obicei se alege salariul mediu pe economie, si nici mai mare de 5 ori salariul mediu pe economie.


Ce rezolvare considerati ca exista pentru acest nou cadru legislativ care creste impozitarea in cazul PFA-urilor? Daca va confruntati cu o astfel de situatie, va asteptam opiniile in casuta de comentarii de mai jos. Va multumim!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Interviu Amelia Dumitras, inspector fiscal: Noul Cod fiscal si cea mai asteptata masura. Cum se va rezolva problema PFA-urilor?":
Rating:

Nota: 3.78 din 16 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.