Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Interviu Amelia Dumitras, inspector fiscal: Noul Cod fiscal si cea mai asteptata masura. Cum se va rezolva problema PFA-urilor?

17-Sep-2015
1940

Intr-un interviu realizat recent pe tema noului Cod fiscal, in lumina noilor modificari, inspectorul fiscal Amelia Dumitras a fost de acord sa raspunda pentru Fiscalitatea.ro unor intrebari prin care incercam sa aflam ce anume a adus bun noul Cod fiscal, daca avem motive serioase de ingrijorare, care sunt masurile asteptate cel mai mult si, totodata, ce solutie pot avea PFA-urile care sunt si salariati, in conditiile in care au fost introduse noi obligatii de plata.


Fiscalitatea.ro: Noul Cod fiscal a fost publicat, avem noile modificari cuprinse in Legea 227/2015. Exista o modificare anume care va ingrijoreaza in contextul aplicarii sale din 2016?

Amelia Dumitras, inspector fiscal: Nu exista modificari care sa ma ingrijoreze in ceea ce priveste modalitatea de aplicare in situatia in care, pana pe 31.12.2015, vor fi elaborate si normele de aplicare ale acestora.


Fiscalitatea.ro: In opinia dumneavoastra, care e cea mai asteptata masura din Noul Cod si cea care, totodata, va aduce cele mai multe schimbari in bine?

Amelia Dumitras, inspector fiscal: Cea mai asteptata masura din Noul Cod este reducerea cotei standard TVA la 20% in prima etapa si 19% in cea de a doua etapa. Masura a fost asteptata, in special de catre cumparatori persoane fizice.

In ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata, pot spune care este cea mai surprinzatoare masura din Noul Cod: aplicarea regimului de taxare inversa pentru livrarile efectuate pe teritoriul Romaniei pentru telefoane mobile, dispozitive cu circuite integrate, console de jocuri, tablete PC si laptopuri. Prevederea se va aplica pana la 31 decembrie 2018 inclusiv.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Fiscalitatea.ro: PFA-urile vor fi impozitate semnificativ si se discuta de o tripla impozitare in cazul celor care sunt si salariati. Ce forma de organizare va fi mai avantajoasa si ce solutie credeti ca au persoanele fizice autorizate incepand din 2016?

Amelia Dumitras, inspector fiscal: Din pacate, nu am nicio solutie pentru aceasta situatie, fiindca legislatia este clara. in aceasta situatie, numai persoana fizica implicata poate decide daca se va supune triplei impozitari sau va renunta fie la calitatea de P.F.A., fie la calitatea de salariat. Decizia poate fi luata in functie de veniturile nete, estimate a se realza.

 Este de preferat ca persoana fizica sa renunte la calitatea de salariat deoarece, spre deosebire de veniturile obtinute in calitate de P.F.A., veniturile din salarii sunt constante, fara posibilitatea de crestere a acestora, indiferent de efortul depus.

Va prezentam, tot pe aceasta tema, si opinia consultantului fiscal, Adrian Benta, in ce priveste impozitarea PFA-urilor din 2016:

IMPOZITAREA PFA

In aceasta privinta, consultantul fiscal Adrian Benta a explicat ca si in legislatia anterioara a existat obligatia platii impozitului pe venit de 16%, cat si a contributiei de sanatate stabilite la nivelul venitului net.

"Raportandu-ne comparat la obligatiile de plata ale unui PFA observam introducerea obligatorie a contributiei individuale la pensii in procent de 10,5% din venitul net realizat de o persoana. Aceasta contributie este plafonata superior la un plafon anula de 5 x salariul mediu pe economie x 12 luni. Aceasta contributie se plateste chiar daca persoana fizica autorizata este salariata la un angajator", a precizat acesta.

Astfel, in cazul in care un PFA doreste sa beneficieze de pensie intreaga, optional achita si contributia de 15,8%, contributia angajatorului.

Potrivit consultantului fiscal Benta, prin comparatie cu situatia de astazi a Codului fiscal din 2015, "acestea sunt contributii noi ce nu sunt platite de un PFA ce este deja salariat. PFA-ul datoreaza contributia la pensii in acest moment daca veniturile realizate din profesii/activitati independente sunt singurele sale venituri, lucru de altfel normal."

De asemenea, baza de calcul a contributiei la pensii este decisa de persoana fizica si aceasta nu poate sa fie mai mica decat 35% din salariul mediu pe economie, de obicei se alege salariul mediu pe economie, si nici mai mare de 5 ori salariul mediu pe economie.


Ce rezolvare considerati ca exista pentru acest nou cadru legislativ care creste impozitarea in cazul PFA-urilor? Daca va confruntati cu o astfel de situatie, va asteptam opiniile in casuta de comentarii de mai jos. Va multumim!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Interviu Amelia Dumitras, inspector fiscal: Noul Cod fiscal si cea mai asteptata masura. Cum se va rezolva problema PFA-urilor?":
Rating:

Nota: 3.78 din 16 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.