Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?

02-Nov-2015
2965

In analiza urmatoare, discutam despre o firma careia, in urma unui contol, i se cere registrul-inventar completat la zi. Conform legislatiei acesta se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii, dar nu la zi.

I.I. este platitoare de TVA , determinarea venitului net in sistem real, presteaza servicii agricole cu o combina. Ce se completeaza in Registru Inventar pentru o intreprindere individuala avand in vedere noile modificari de la 1 martie?

Firma are urmatoarele solduri finale la 26.10:
1. Credit bancar pe termn lung 29192.4
2. Utilaj combina 116022.64
3. Amortizare utilaj 18128.54
4. Stocuri de Combustibil si alte consumabile1456.53

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

5. Clienti 4987.08
6. TVA 965.21
7. Sume dat asociatilor 7628.71
8. Subventii pt investitii 68054.13
9. Conturi la banci 1127.96
10. Casa 839.81
Toate aceste valori trebuie completate in registru? Ar trebui detaliate stocurile pe fiecare articol? Se inregistreaza toate elementele de activ si pasiv la fel ca in contabilitatea in partida dubla?

Intr-adevar, conform capit. II pct. 8 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP 170/2015 persoanele fizice care desfasoara activitati independente autorizate au obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an si la incetarea activitatii. Prin urmare, inventarierea nu este obligatorie la sfarsitul anului/execitiului financiar, ci cel putin o data pe an, astfel ca nu va puteti opune eficient solicitarii organelor de inspectie fiscala in privinta completarii "la zi" a registrului-inventar (avand oricum obligatia sa cooperati conform art. 106 din Codul de procedura fiscala), iar inventarierea astfel realizata va fi putea fi considerata suficienta pentru anul 2015 (adica nu veti mai fi obligat sa efectuati o alta inventariere la 31 decembrie 2015).

Potrivit capit. III pct. 13 si capit. V din Reglementarile amintite, registrul-inventar serveste ca document contabil de inrtegistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creantele si datoriile), iar conform capit. II pct. 9 elementele patrimoniale sunt bunurile si drepturile care contribuie la activitatea persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla, adica mijloace fixe, stocuri, programe informatice, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare.

In cazul prezentat, intreprinderea individuala ce conduce contabilitatea in partida simpla va completa in registrul-inventar elementele patrimoniale (adica mijloacele fixe – combina la valoarea de inventar/de achizitie si nu la valoarea ramasa, stocurile – de combustibil si alte consumabile), creantele (clientii) si datoriile (creditul bancar pe termen lung, TVA-ul de plata, sumele datorate asociatilor, subventiile pentru investitii). Disponibilul (banca si casa) nu este obligatoriu de trecut in registru, nefiind nici creanta, nici element patrimonial (bunuri ori drepturi).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?":
Rating:

Nota: 4.13 din 8 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.