Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inventar. Casare marfa

12-Ian-2012
13694
Intrebare: In intervalul 13-23 decembrie 2011 s-a efectuat inventarul de final de an. In data de 5 ianuarie 2012 s-a intocmit procesul verbal de inventariere, iar administratorul l-a aprobat cu aceeasi data.

Pe langa plusurile si minusurile mentionate in acest proces verbal, s-au constatat si cateva marfuri defecte care au fost mentionate intr-o lista separata si atasata procesului verbal. De asemenea, in procesul verbal de inventariere, comisia propune casarea acestora.

a) Pentru casarea marfurilor defecte este suficient acest proces verbal de inventariere sau va trebui intocmit un proces verbal de casare?
b) Daca casarea efectiva va avea loc in ianuarie 2012, cheltuiala cu casarea acestor marfuri va trebui inclusa in rezultatul anului 2011 sau in rezultatul anului 2012?

Raspuns:

a) Pentru casarea marfurilor, pe langa PV de inventariere, trebuie intocmit si Procesul Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Modelul acestui document, precum si instructiunile de utilizare se regasesc in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Pe langa aceste documente, se mai intocmesc anumite documente specifice, in functie de modalitatea de scoatere din gestiune a bunurilor deteriorate:
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

1) daca bunurile nu mai pot fi valorificate (adica vandute sub forma desurilor) sau nu sunt imputate, atunci acestea trebuie distruse. Distrugerea acestora are rolul de a dovedi faptul ca bunurile respective nu vor reintra in activitatea economica.

Distrugerea se realizeaza ori de catre firma, printr-o comisie stabilita in acest sens, care va intocmi un proves verbal in consecinta si in care se va stabili, printre altele, modalitatea de distrugere, ori prin predarea bunurilor catre firme specializate - recomandat - (de exemplu, firma de salubritate, firme care se ocupa de distrugerea prin procedee specifice a bunurilor medicale - cum ar medicamentele - sau firme care colecteaza produse electronice). In acest din urma caz, se va intocmi un Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A), pe care se va face mentiunea "Fara factura - Bunuri predate pentru distrugere".

2) daca bunurile mai pot fi valorificate (vandute) sub forma deseurilor, atunci, propun sa fie intocmit si Bonul de predare, transfer, restituire (cod 14-3-3A), stabilit de acelasi OMFP 3512/2008 , in care se mentioneaza cantitatea de deseuri, felul (hirtie, carton, plastic etc), pretul si valoarea. Pe baza acestui bon se inregistreaza in contabilitate obtinerea de deseuri si scoaterea din gestiune a bunurilor degradate.

La vanzarea acestora catre firme specializate in colectare de deseuri veti intocmi Factura, in regim de taxare inversa la TVA (daca atit dvs, cit si colectorul sunt inregistrati in scop de tva, conform art. 160 din Codul fiscal ).

3) daca bunurile degradate se imputa, atunci se va intocmi si Decizie de imputare (cod 14-8-2) - stabilita tot in OMFP 3512/2008.

b) casarea bunurilor (scaderea din gestiune a acestora) se va inregistra in contabilitate la data cind au loc operatiunile de la punctele 1 la 3, respectiv in 2012.

In anul 2011, avind in vedere faptul ca bunurile respective, desi exista fizic, si-au pierdut din valoare fiind defecte, se poate inregistra o cheltuiala de ajustare a valorii acestor bunuri (nedeductibila fiscal, neregasindu-se in art. 22 din codul fiscal ), astfel incit si in contabilitate (respectiv in situatiile financiare anuale) aceste bunuri sa fie reflectate la valoarea lor de piata (mai mica decit pretul de achizitie, din cauza defectiunilor). In anul 2012, odata cu scoaterea bunurilor din gestiune, aceasta ajustare va fi reluata pe un venit neimpozabil, conform art. 20 litera c) din codul fiscal.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inventar. Casare marfa":
Rating:

Nota: 3.29 din 7 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

14-Ian-2012

as dori sa stiu care sunt cotele de scazaminte si perisabilitati admise in cazul unui magazin care comercializeaza carne refgigerata de pasare si preparate din carne de pasare si porc.Perisabilitatea si scazamintele se acorda la total vanzare sau la total cantitate, cantitativ sau valoric?





Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.