Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inventar. Casare marfa

12-Ian-2012
13961
Intrebare: In intervalul 13-23 decembrie 2011 s-a efectuat inventarul de final de an. In data de 5 ianuarie 2012 s-a intocmit procesul verbal de inventariere, iar administratorul l-a aprobat cu aceeasi data.

Pe langa plusurile si minusurile mentionate in acest proces verbal, s-au constatat si cateva marfuri defecte care au fost mentionate intr-o lista separata si atasata procesului verbal. De asemenea, in procesul verbal de inventariere, comisia propune casarea acestora.

a) Pentru casarea marfurilor defecte este suficient acest proces verbal de inventariere sau va trebui intocmit un proces verbal de casare?
b) Daca casarea efectiva va avea loc in ianuarie 2012, cheltuiala cu casarea acestor marfuri va trebui inclusa in rezultatul anului 2011 sau in rezultatul anului 2012?

Raspuns:

a) Pentru casarea marfurilor, pe langa PV de inventariere, trebuie intocmit si Procesul Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA). Modelul acestui document, precum si instructiunile de utilizare se regasesc in OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile. Pe langa aceste documente, se mai intocmesc anumite documente specifice, in functie de modalitatea de scoatere din gestiune a bunurilor deteriorate:
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

1) daca bunurile nu mai pot fi valorificate (adica vandute sub forma desurilor) sau nu sunt imputate, atunci acestea trebuie distruse. Distrugerea acestora are rolul de a dovedi faptul ca bunurile respective nu vor reintra in activitatea economica.

Distrugerea se realizeaza ori de catre firma, printr-o comisie stabilita in acest sens, care va intocmi un proves verbal in consecinta si in care se va stabili, printre altele, modalitatea de distrugere, ori prin predarea bunurilor catre firme specializate - recomandat - (de exemplu, firma de salubritate, firme care se ocupa de distrugerea prin procedee specifice a bunurilor medicale - cum ar medicamentele - sau firme care colecteaza produse electronice). In acest din urma caz, se va intocmi un Aviz de insotire a marfii (Cod 14-3-6A), pe care se va face mentiunea "Fara factura - Bunuri predate pentru distrugere".

2) daca bunurile mai pot fi valorificate (vandute) sub forma deseurilor, atunci, propun sa fie intocmit si Bonul de predare, transfer, restituire (cod 14-3-3A), stabilit de acelasi OMFP 3512/2008 , in care se mentioneaza cantitatea de deseuri, felul (hirtie, carton, plastic etc), pretul si valoarea. Pe baza acestui bon se inregistreaza in contabilitate obtinerea de deseuri si scoaterea din gestiune a bunurilor degradate.

La vanzarea acestora catre firme specializate in colectare de deseuri veti intocmi Factura, in regim de taxare inversa la TVA (daca atit dvs, cit si colectorul sunt inregistrati in scop de tva, conform art. 160 din Codul fiscal ).

3) daca bunurile degradate se imputa, atunci se va intocmi si Decizie de imputare (cod 14-8-2) - stabilita tot in OMFP 3512/2008.

b) casarea bunurilor (scaderea din gestiune a acestora) se va inregistra in contabilitate la data cind au loc operatiunile de la punctele 1 la 3, respectiv in 2012.

In anul 2011, avind in vedere faptul ca bunurile respective, desi exista fizic, si-au pierdut din valoare fiind defecte, se poate inregistra o cheltuiala de ajustare a valorii acestor bunuri (nedeductibila fiscal, neregasindu-se in art. 22 din codul fiscal ), astfel incit si in contabilitate (respectiv in situatiile financiare anuale) aceste bunuri sa fie reflectate la valoarea lor de piata (mai mica decit pretul de achizitie, din cauza defectiunilor). In anul 2012, odata cu scoaterea bunurilor din gestiune, aceasta ajustare va fi reluata pe un venit neimpozabil, conform art. 20 litera c) din codul fiscal.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inventar. Casare marfa":
Rating:

Nota: 3.29 din 7 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

14-Ian-2012

as dori sa stiu care sunt cotele de scazaminte si perisabilitati admise in cazul unui magazin care comercializeaza carne refgigerata de pasare si preparate din carne de pasare si porc.Perisabilitatea si scazamintele se acorda la total vanzare sau la total cantitate, cantitativ sau valoric?





Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.